Zemin tekstilleri üretimi konusunda köklü bir geçmişe ve derin bir kültürel birikime sahip olan Türkiye, 80’li
yıllardan sonra hızlı bir endüstriyel büyüme sergileyerek dünyanın ikinci büyük üreticisi konumuna ulaş-
mıştır. Teknolojideki gelişmelerden, ham madde alanındaki yeniliklerden ve tüketici eğilimlerinden doğru-
dan etkilenen zemin tekstilleri sektörünün geleceğine yönelik yatırımlar önem arz etmektedir. Türkiye’nin
dünya zemin tekstilleri ticaretindeki konumunu sağlamlaştırması ve geliştirmesi, estetik eğilimleri ve bi-
limsel çalışmaları takip eden değil, bizzat bunlara yön veren ülke olmasıyla gerçekleşebilecektir. Bu gö-
rüş doğrultusunda geleceğe yönelik yatırımlar yapılırken sadece endüstriye değil aynı zamanda bilimsel
araştırmalara ve tasarım eğitimine de önem verilmesi uygun olacaktır.
Makalede “zemin tekstilleri” tanımının kapsamı değerlendirilerek gelişim süreci hakkında bilgi verilmiştir.
Dünyada ve Türkiye’de endüstrinin durumu aktarılmış, üretim yöntemlerine ve kullanım alanlarına göre
ürün çeşitliliği açıklanmıştır. Zemin tekstili tasarımında son yıllarda gerçekleşen ve geleceğin tasarım eği-
limlerini yönlendireceği düşünülen çalışmalardan örnekler verilmiştir. Yenilikçi tasarım anlayışının kaza-
nılması ve geleceğin tasarımcılarının bu anlayış doğrultusunda eğitilmesinin gerekliliği üzerinde durula-
rak öneriler geliştirilmiştir
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |