Özet
Pasolini sineması ilk filmden son filme kadar birçok açıdan incelenebilecek, dönemi, tarihi ve ideolojik
yapısıyla kendinden sonraki sinemacılar için de ilham olabilmiş bir sinemadır. Pasolini stili ve kendine özgü
ideolojiyi sinemasına estetik bir biçimde yansıtması açısından hem öncü olmuş hem de sistemin içerisinde
kendine yer bulabilmiştir. Her ne kadar sinemasını belirleyen biçim ve içerik tercihleriyle birlikte sistemin çok
benimsemeyeceği bir sinema dili geliştirmiş olsa da sanatsal açıdan sinemaya kattıkları ve estetik anlamda
geliştirdiği şiirsel dil onu her daim evrensel bir yönetmen olarak görmemizi sağlar. Bu makalenin amacı Pasolini
sinemasının yol haritasını çıkararak ve kırılma anlarına işaret ederek, yönetmenin nasıl kendine özgü politik
ve estetik bir yol oluşturduğunu gözlemlemeye çalışmaktır.
Abstract
Pasolini’s cinema can be examined with political, historical and ideological point of views from the first film
to the last film. He also inspired subsequent filmmakers with his art and style. It’s important that Pasolini
style and his own ideology combined with a strong aesthetic. Although his cinematography is not involved
to the system with his extraordinary and poetic film language, it still has very important place in common
cinema history. This article explores that Pasolini’s cinema and his own style on film art and how the director
tell stories with an individual way of aesthetic and politic perspectives.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 2 |