Amaç: Araştırmada ergenlerin e-sağlık okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Örneklem ve Yöntem: Bu araştırma nicel araştırma deseniyle oluşturulmuş olup, araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunda 103 ergen yer almaktadır. Araştırma verileri Adolesanlarda e-Sağlık Okur-Yazarlığı Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizi için frekans analizi, Mann Whitney U testi ve Kruskall Wallis testleri yapılmıştır. Farkın hangi gruptan kaynaklandığını belirleyebilmek için Tamhane post hoct testi yapılmıştır. Bulgular: Araştırma sonucunda ergenlerin e-sağlık okuryazarlığının orta düzeyde olduğunu belirlenmiştir. Cinsiyet açısından değerlendirildiğinde ergenlerin e-sağlık okuryazarlık düzeylerinin cinsiyete göre kız öğrencilerin lehine anlamlı şekilde farklılaştığı belirlenmiştir. Yaş açısından değerlendirildiğinde ergenlerin e-sağlık okuryazarlık düzeylerinin yaşa göre farklılaşmadığı belirlenmiştir. Sınıf düzeyi açısından değerlendirildiğinde ergenlerin e-sağlık okuryazarlık düzeylerinin 12. sınıf lehine anlamlı şekilde farklılaştığı belirlenmiştir. Devam edilen okul türü açısından değerlendirildiğinde ergenlerin e-sağlık okuryazarlık düzeylerinin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi lehine anlamlı şekilde farklılaştığı belirlenmiştir. Sonuç: Ergenlerin e-sağlık okuryazarlık düzeylerinin orta düzeyde olması bu konuda desteklenmeleri gerektiğini ortaya koymaktadır. Halihazırda sunulan kaynaklarının ergenlerin bilgi düzeyleri açısından yeterli olmadığı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Ankara Sağlık Bilimleri Dergisinde (Journal of Ankara Health Sciences) yayımlanan çalışmaların telif hakları dergimizde olup, yayınlanan çalışmalar CC BY-NC-ND 4.0 lisansı altında açık erişim olarak yayımlanmaktadır. Yayımlanmak üzere kabul edilen çalışmaların her türlü yayın hakkı dergiyi yayımlayan kuruma aittir.
Makale gönderme süreçleri ve "Telif Hakkı Devir Formu" hakkında yardım almak için tıklayınız.