Üniversite eğitimi genç bireylerin meslek adayları ve meslek üyeleri ile iletişim kurabilecekleri bir ortam oluşturmasının yanı sıra, öğrencilerin sosyalleşmesinde oldukça gereklidir. Son yıllarda öğrenciler sağlık mesleklerini daha çok tercih etmektedir. Hemşirelik ve ebelik eğitiminin seçilmesinde demografik faktörlerin önemli olduğuna ilişkin çalışmalar bulunmaktadır. Mesleki eğitimin seçiminde psiko-sosyal faktörler de etkili olmaktadır. Bu çalışma, öğrencilerin ebelik ve hemşirelik eğitimini seçme nedenlerini ve bu konuda yıllara göre farklılık olup olmadığını belirlemek amacıyla planlanmıştır. Çalışma evrenini Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik ve Hemşirelik Bölümünde okuyan birinci sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Çalışmada örneklem seçilmemiş, tüm öğrenciler çalışma kapsamına alınmıştır. Veriler anket formu ile toplanmıştır. 1999-2002 yılları ve 2005-2008 yılları arasında öğrencilerin ebelik ve hemşirelik eğitimini seçme nedenlerine bakıldığında ilk üç sırada “puan uygunluğu”, “iş imkanı” ve “insanlara yardımı sevme” şeklinde sıralandığı görülmektedir. Bu sıralama ebelik öğrencilerinde yıllara göre farklılık göstermezken, hemşirelik öğrencilerinde 1999-2002 yılları arasında sıra ile “puan uygunluğu” (%41.7), “insanlara yardımı sevme” (%28.2), “iş imkanı” (%14.4) iken, 2005-2008 yılları arasında bu sıralama “iş imkanı” (%40.0), “insanlara yardımı sevme” (%26.0), “puan uygunluğu” (%15.2) olarak yer almıştır. Çalışmada 19992002 ve 2005-2008 yılları arasında bölümlerine kaydolan ebelik öğrencileri arasında mesleki eğitimi seçme nedenleri sıralaması değişmezken
University education not only creates an atmosphere where young people can communicate with the professionals but also helps them to socialize. In recent years, the rate has increased students' choice of health professions. There are some researches proving that the choice in nursing and midwifery is directly related to demographic factors. The psychosocial factors in selection of professional education is also important. This study is planned for defining the selection reasons of midwifery and nursing as a profession and for determining the differences of this selections according to years. All first year students studied at Ankara University Faculty of Science Midwifery and Nursing Department are the population of this study. Unselected sample of the study, all students enrolledin the study. The data were collected by the questionnaire.Between 1999-2002 and 2005-2008, as the reason for choosing education in midwifery and nursing students, the top three reasons are: “ the “adequate mark”, “job opportunity” and “the will to help people”. That order does not differ for midwifery students but in 19992002 the proportions of these reasons for nursing students are: “adequate mark” (41.7%), “the will to help people” (28.2%) and “job opportunity” (%14.4); the order of these proportions changed between 2005-2008 and became: “job opportunity” (40.0%), “the will to help people” (26.0%) and “the adequate mark that they get in ÖSS” (15.2%). With this study we found out that the order of the selection reasons for midwifery students didn’t change between 1999-2002 and 2005-2008 but it has changed for nursing students
Other ID | JA28AY26MU |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 1 Issue: 1 |