Okul öncesi dönemde olan çocuklar eğitim programları aracılığı ile desteklenmektedir. Okul öncesi eğitim programlarında yer alan drama etkinlikleri aracılığı ile de çocukların çok yönlü gelişimlerine katkı sağlanmaktadır. Çocukların eğlenerek katıldıkları ve eğlenirken öğrendikleri drama etkinliklerinin etkili bir şekilde uygulanabilmesinde öğretmenlerin önemli bir role sahip oldukları söylenebilir. Öğretmenlerin çocuk gelişimi ve okul öncesi eğitim ile ilgili donanımlarının olmasının yanı sıra drama etkinliklerini planlama ve uygulama konularında da bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmalarının önemli olduğu düşünülmektedir. Bu nedenlerden dolayı bu çalışmada okul öncesi eğitimde drama ve drama etkinlilerinin planlanmasında öğretmenin rolü üzerinde durulacak ve eğitimcilere yönelik önerilerde bulunulacaktır
The children in the preschool period are supported through the educational programs. Multi-faceted contributions to the development of children are provided through drama activities that are included in the preschool education programs. Teachers have an important role for an effective application of the drama activities when children participate and learn while having fun. It is critical that teachers have the knowledge, skills and competence in planning and implementation of drama activities in addition to being well-equipped in child development and preschool education. In this study the focus is on drama in preschool education and on the role of teacher in planning the drama activities, and consequently it offers recommendations for educators
Other ID | JA94BD75VU |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 1 Issue: 1 |