Research Article
BibTex RIS Cite

TIBBİ SEKRETERLERİN İŞ YÜKÜ ANALİZİ VE İŞ MEMNUNİYETLERİNE İLİŞKİN BİR ÇALIŞMA

Year 2018, Volume: 7 Issue: 2, 32 - 47, 17.12.2018

Abstract

Amaç Bu çalışmanın amacı, Hacettepe Üniversitesi Erişkin Hastanesinde iş yükü analizine dayanılarak tıbbi sekreter planlaması yapmak, ayrıca tıbbi sekreter niteliği ve iş memnuniyetlerini tespit etmektir. Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri, Joint Commission International (JCI)tarafından akredite edilen “ilk kamu üniversitesi hastanesi olarak hizmet vermekte olup, hastanede sunulan her hizmetin hasta odaklı, kaliteli ve kesintisiz sürdürülmesi temel ilke olarak kabul edilmiştir. Bu ilkeden hareketle, nitelikli insan gücü ile sürekli iyileştirme çalışmaları kapsamında iş yükü analizleri yapılmakta, çalışanların görüşlerine başvurulmakta ve iş memnuniyeti de dikkate alınmaktadır. Yöntem: 2015 yılında, Erişkin Hastanesinde görev yapan tıbbi sekreterlere yönelik iş yükü analizi yapılmış, ayrıca tıbbi sekreterlerin iş memnuniyetleri değerlendirilmiştir. Bulgular ve Sonuç: Çalışmanın bulgularına göre, iş yüküyle orantılı olarak insan kaynakları planlaması yapılması; yeterli bilgi ve beceriye sahip kişilerin niteliğine uygun olarak doğru yerde ve yeterli sayıda personel dağılımı yapılmasına imkân sağladığı, bu durumun hem iş verimliliğini hem de iş memnuniyetini artırdığı sonucuna varılmıştır.

References

  • Akbolat, M., Kaplan, A., Yılmaz, A., Işık O. 2008. Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı Öğrencileri ve Uygulama Alanlarındaki Çalışanların Uygulamalara İlişkin Görüşleri.Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi; 3(7), 55-75. Baran, H. S., Zincirkıran, M., Tiftik, H. 2014. Hastanelerde Çalışan Hekimlerin Tıbbi Sekreterlere Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma:Ankara Örneği. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar ; 51(588). Bilgin, K. U. 2004. Performans Yönetiminde İnsan Kaynağı Planlaması. Amme İdaresi Dergisi, 37( 2). Bonfim D, Pereira M.J.B., Pierantoni C.R., Haddad A.E., Gaidzinski R.R. 2015. Tool to measure workload of health professionals in Primary Health Care: development and validation.Revista da Escola deEnfermagem da USP, 49(SPE2), 25-34 . Çakmur, H. 2012. Araştırmalarda Ölçme - Güvenilirlik – Geçerlilik. TAF Preventive Medicine Bulletin : 11(3), 339-344 Kanun, D.M. (1965). Kanun No:657. Resmi Gazete’de yayın tarihi,23. Ekinci, F. 2008. Kamu Personel Yönetiminden İnsan Kaynakları Uygulamasına Geçişin Çalışanların Verimliliğine Etkisi. Maliye Dergisi, 155, 175-185. Şantaş, F., Özer, F., ve Çıraklı, Ü. 2012. Türk Kalkınma Planlarında Sağlık İnsangücü Planlaması. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi; 2( 2). Kanber, N. A., Gürlek, Ö., Çiçek, H., Gözlükaya, A. 2010. Bir Sağlık Kurumunda Sağlık Çalışanlarının Memnuniyeti. Sağlıkta Performens ve Kalite Dergisi, 2(2), 114-126. Özer A., Çakıl E. 2007. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyetini Etkileyen Faktörler. Tıp Araştırmaları Dergisi ; (5) s.140-143. Özkan, Ş., Uydacı, M. 2014. İşyüküne Dayalı Sağlık İnsan Kaynakları İhtiyacı Belirlenmesi: Kocaeli İli Radyoloji Teknisyenleri Üzerine Bir Araştırma. MÜ İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 36(2) , 237-250 Resmi Gazete. 2014. Sağlık Meslek Mensupları İle Sağlık Hizmetlerinde Çalışan Diğer Meslek Mensuplarının İş Ve Görev Tanımlarına Dair Yönetmelik. Sağlık Bakanlığı. 2013. İl İnsan Kaynakları Planlama Rehberi. Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlık İnsangücü Daire Başkanlığı, 2013/3 sayılı Genelge. Sağlık Bakanlığı. 2015. Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Memnuniyet Anketleri Uygulama Rehberi 2015; Versiyon-2.0; Revizyon-00) 1.Baskı: Ankara, Temmuz. Sayan, İ. Ö., Küçük, A. 2012. Türkiye’de Kamu Personeli İstihdamında Dönüşüm: Sağlık Bakanlığı Örneği. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi; 67(01), 171-203. Sony, M., Mekoth, N. 2016. The relationship between emotional intelligence, frontline employee adaptability, job satisfaction and job performance. Journal of Retailing and Consumer Services 30, 20-32.. Sy,T., Tram, S., O’Hara, L. A. 2006. Relation of employee and manager emotional intelligence to job satisfaction and performance. Journal of Vocational Behavior 68(3), 461–473. Ünalan , D., Çetinkaya, F, Özyurt, O., Kayabaşı, A. 2014. Bir Üniversite Hastaesinde Çalışan Sekreterlerde İş Memnuniyeti. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 9 (1), 1-18. Ünalan, D., Özyurt, Ö., Filik, T., & Saraçoğlu, A. 2013. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastane Yöneticilerinin Tıbbi Sekreterlerin İletişim Becerileri Hakkındaki Değerlendirmeleri. Uluslar arası Sağlıkta Performans ve Kalite Kongresi, Antalya. Vural, F., Aydın Dura, A., Fil, Çiftçi, S., Tosun, S.D., & Patan, R. 2012. Sağlık Çalışanlarında Memnuniyet , Kurumda Kalma ve Örgütsel Bağlılığa Etki Eden Faktörler. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi; 1 (03)

A STUDY ON THE WORKLOAD ANALYSIS AND JOB SATISFACTION OF MEDICAL SECRETARIES

Year 2018, Volume: 7 Issue: 2, 32 - 47, 17.12.2018

Abstract

Objective: The aim of this study is planing secretary and determining secretary qualification and satisfaction based on workload analysis at University of Hacettepe Adult Hospitals. Hacettepe University Hospitals are the first accredited public university hospital which is patient oriented service provider and also adopted the principle of the qualified and uninterrupted service delivery. Startingfrom this point the continuous improvement with qualified workload analysis are carried, employee were consulted and job satisfaction is complimented. Method: In this study, workload analysis of the secretaries who work in Adult Hospital in 2015. And also job satisfaction of secretary has been evaluated. Results and Conclusion: According to study findings planning human resource properly makes the staff which is qualified with skills and knowledgework at right place. As a result this condition increases job satisfaction and job productivity.

References

  • Akbolat, M., Kaplan, A., Yılmaz, A., Işık O. 2008. Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı Öğrencileri ve Uygulama Alanlarındaki Çalışanların Uygulamalara İlişkin Görüşleri.Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi; 3(7), 55-75. Baran, H. S., Zincirkıran, M., Tiftik, H. 2014. Hastanelerde Çalışan Hekimlerin Tıbbi Sekreterlere Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma:Ankara Örneği. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar ; 51(588). Bilgin, K. U. 2004. Performans Yönetiminde İnsan Kaynağı Planlaması. Amme İdaresi Dergisi, 37( 2). Bonfim D, Pereira M.J.B., Pierantoni C.R., Haddad A.E., Gaidzinski R.R. 2015. Tool to measure workload of health professionals in Primary Health Care: development and validation.Revista da Escola deEnfermagem da USP, 49(SPE2), 25-34 . Çakmur, H. 2012. Araştırmalarda Ölçme - Güvenilirlik – Geçerlilik. TAF Preventive Medicine Bulletin : 11(3), 339-344 Kanun, D.M. (1965). Kanun No:657. Resmi Gazete’de yayın tarihi,23. Ekinci, F. 2008. Kamu Personel Yönetiminden İnsan Kaynakları Uygulamasına Geçişin Çalışanların Verimliliğine Etkisi. Maliye Dergisi, 155, 175-185. Şantaş, F., Özer, F., ve Çıraklı, Ü. 2012. Türk Kalkınma Planlarında Sağlık İnsangücü Planlaması. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi; 2( 2). Kanber, N. A., Gürlek, Ö., Çiçek, H., Gözlükaya, A. 2010. Bir Sağlık Kurumunda Sağlık Çalışanlarının Memnuniyeti. Sağlıkta Performens ve Kalite Dergisi, 2(2), 114-126. Özer A., Çakıl E. 2007. Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyetini Etkileyen Faktörler. Tıp Araştırmaları Dergisi ; (5) s.140-143. Özkan, Ş., Uydacı, M. 2014. İşyüküne Dayalı Sağlık İnsan Kaynakları İhtiyacı Belirlenmesi: Kocaeli İli Radyoloji Teknisyenleri Üzerine Bir Araştırma. MÜ İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 36(2) , 237-250 Resmi Gazete. 2014. Sağlık Meslek Mensupları İle Sağlık Hizmetlerinde Çalışan Diğer Meslek Mensuplarının İş Ve Görev Tanımlarına Dair Yönetmelik. Sağlık Bakanlığı. 2013. İl İnsan Kaynakları Planlama Rehberi. Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlık İnsangücü Daire Başkanlığı, 2013/3 sayılı Genelge. Sağlık Bakanlığı. 2015. Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Memnuniyet Anketleri Uygulama Rehberi 2015; Versiyon-2.0; Revizyon-00) 1.Baskı: Ankara, Temmuz. Sayan, İ. Ö., Küçük, A. 2012. Türkiye’de Kamu Personeli İstihdamında Dönüşüm: Sağlık Bakanlığı Örneği. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi; 67(01), 171-203. Sony, M., Mekoth, N. 2016. The relationship between emotional intelligence, frontline employee adaptability, job satisfaction and job performance. Journal of Retailing and Consumer Services 30, 20-32.. Sy,T., Tram, S., O’Hara, L. A. 2006. Relation of employee and manager emotional intelligence to job satisfaction and performance. Journal of Vocational Behavior 68(3), 461–473. Ünalan , D., Çetinkaya, F, Özyurt, O., Kayabaşı, A. 2014. Bir Üniversite Hastaesinde Çalışan Sekreterlerde İş Memnuniyeti. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 9 (1), 1-18. Ünalan, D., Özyurt, Ö., Filik, T., & Saraçoğlu, A. 2013. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastane Yöneticilerinin Tıbbi Sekreterlerin İletişim Becerileri Hakkındaki Değerlendirmeleri. Uluslar arası Sağlıkta Performans ve Kalite Kongresi, Antalya. Vural, F., Aydın Dura, A., Fil, Çiftçi, S., Tosun, S.D., & Patan, R. 2012. Sağlık Çalışanlarında Memnuniyet , Kurumda Kalma ve Örgütsel Bağlılığa Etki Eden Faktörler. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi; 1 (03)
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Nursing
Authors

Handan Tanrıverdi Hergün This is me

Publication Date December 17, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Tanrıverdi Hergün, H. (2018). TIBBİ SEKRETERLERİN İŞ YÜKÜ ANALİZİ VE İŞ MEMNUNİYETLERİNE İLİŞKİN BİR ÇALIŞMA. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(2), 32-47.