Amaç: Bu araştırma; hemşirelik öğrencilerinin intradermal, subkütan ve intramüsküler enjeksiyon hakkındaki bilgi düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan araştırmanın örneklemine 2017-2018 yılında Hemşirelik Bölümü’nde 2. ,3. ve 4. sınıfta okuyan öğrenciler dahil edilmiştir. Çalışma 131 öğrenci ile tamamlanmıştır. Veri toplama aracı araştırmacılar tarafından literatür doğrultusunda hazırlanan öğrencilerin tanımlayıcı özellikleri ve 28 puanlık bilgi formundan oluşmuştur. Bulgular: Araştırmada yer alan öğrencilerin %71,8’inin kadın ve %35,9’unun dördüncü sınıf olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin akademik notlarının ortalaması 2,73 ± 0,40 olduğu saptanmıştır. Puan ortalamaları ise; İntramüsküler 4,50 ± 1,28, Subkütan 5,37 ± 1,96 ve toplam puanları 17,50 ± 3,04 olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin sınıflara göre puan ortalamaları karşılaştırıldığında aralarında fark olmadığı bulunmuştur (p>0,05). Hemşirelik öğrencilerinin enjeksiyon sırasında %89,2’sinin hava kilidi kullandığı, %80,6’sının enjeksiyon öncesi enjektörün iğnesini değiştirdiği, %91,6 oranıyla en iyi abdominal bölgeye yapılan subkutan enjeksiyonu bildikleri saptanmıştır. Sonuç: İntradermal, subkutan ve intramüsküler uygulamalarına yönelik öğrencilerin eksik bilgilere sahip oldukları saptanmıştır. Öğrencilerin parenteral girişimler hakkındaki bilgi düzeyleri hasta güvenliği açısından önemli olduğu için eğitimcilerin her yıl parenteral girişimler hakkında öğrencilere güncel bilgi vermesi önerilmektedir. Laboratuar uygulamalarına verilen önemin gösterilmesi ve parenteral girişimlerde gelişmiş simulasyon maketlerinin kullanımının arttırılması gerekmektedir. Eğitimcilerin güncel bilgileri daha fazla sayıda öğrenci ile paylaşmasının hemşirelik eğitimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Objectives: This research was conducted to determine nursing students' knowledge level on intradermal, subcutaneous and intramuscular injection. Methods: The sample of descriptive research included 2nd, 3rd, and 4th-grade students who received education in the Department of Nursing in 2017-2018. The study was completed with 131 students. The data were collected using 28-point information form which was prepared by researchers in accordance with the literature to determine descriptive characteristics of the students. Results: In the study, 71.8% of the students were female and 35.9% were 4th-grade students. The students' academic grades were found to 2.73 ± 0.40. The mean score is; Intramusculer was found to be 4.50 ± 1.28, Subcutan 5.37 ± 1.96 and total score was 17.50 ± 3.04. Students' mean scores compared to their classrooms that there was found to be no difference between mean scores (p>0.05). It was found that 89.2% of nursing students used airlock technique during the injection, that 80.6% changed the syringe needle before injection and that they best knew the subcutaneous injection on abdominal region by 91.6%. Conclusion: It was determined that students had imperfect knowledge on intradermal, subcutaneous and intramuscular implementations. Since students' knowledge of parenteral interventions is important for patient safety, it is recommended that educators should give actual information to students about parenteral interventions every year. It is necessary to show the importance given to laboratory applications and increase the use of advanced simulation models in parenteral interventions. Educators are expected that current information sharing with more students contribute to nursing education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 13, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 2 |