Amaç: Bu araştırma,
ortaokulların altıncı ve yedinci sınıfında öğrenim gören çocukların
sosyal uyum düzeyleri üzerinde cinsiyet, sınıf düzeyi,
kardeş sayısı, doğum sırası, aile tipi
ve anne-baba öğrenim durumu gibi değişkenlerin anlamlı farklılık oluşturup oluşturmadığını
belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem:
Araştırmada tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmaya Erzincan
ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokulların altıncı ve yedinci sınıfına
devam 668 çocuk dahil edilmiştir. Araştırmada çocuklara araştırmacı tarafından
geliştirilen “Genel Bilgi Formu” ve “Sosyal Uyum Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırmadan
elde edilen verilerin analizinde parametrik testlerden bağımsız örneklemler icin
t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır
Bulgular ve Sonuç:.
Araştırma sonucunda, çocukların sosyal uyum düzeyleri üzerinde sınıf düzeyi,
kardeş sayısı, doğum sırası, aile tipi, anne ve baba öğrenim durumu anlamlı
farklılık oluştururken; cinsiyetin anlamlı farklılık oluşturmadığı
saptanmıştır. Elde edilen bulgular literatür eşliğinde tartışılmış ve
önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 13, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 2 |
The copyrights of the studies published in our journal belong to our journal, and the published studies are published as open access under the CC BY-NC-ND 4.0 license.
Click here to get help about article submission processes and "Copyright Transfer Form".