Bu çalışma, tıp eğitiminde yeterliğe dayalı öğrenim yaklaşımına göre aydınlatılmış onam eğitiminde yeni bir yöntem geliştirmeyi amaçlamıştır.Bir mesleksel beceri olarak aydınlatılmış onam alma eğitimi, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde 2004-2005 döneminden beri tıp fakültesi eğitiminin üçüncü yılında yer almaktadır. Eğitim; mesleksel beceri laboratuvarlarında, her 10-15 kişilik öğrenci grubuyla bir öğretim elemanının iki saatlik bir süreci eğitim rehberleri kullanmasıyla gerçekleştirilmektedir.Bu beceri, simule hastaların da kullanıldığı Nesnel Yapılandırılmış Klinik Sınav (NYKS) ile değerlendirilmekte ve sonuçları çözümlenmektedir. Burada yer verilen NYKS sonuçları öğrencilerin yeterliğe dayalı bir aydınlatılmış onam eğitiminde %94 oranında başarılı olduklarını göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 |