Amaç: Sepsis, enfeksiyona kontrolsüz bir konak yanıtının neden olduğu hayatı tehdit eden organ işlev bozukluğudur. Tıp fakültelerinde, özellikle
sepsis gibi teorik bilgi yükünün yoğun olduğu bir konuda uygulanan eğitimde, geleneksel eğitim dışında bir eğitim yönteminin etkinliğinin ölçülmesi
amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Çalışmaya, 01.02.2021-31.03.2021 tarihleri arasında, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi, Acil Tıp Anabilim Dalı’nda staj yapmakta
olan intörn doktorlar dahil edilmiştir. Katılımcılara çalışmanın başında ön-test yapılmıştır. Katılımcılar, blok randomizasyon yöntemi kullanılarak iki
gruba ayrılmıştır: Simülasyon tabanlı pratik ile ters-yüz eğitim (n=39) ve didaktik eğitim grubu (n=40). Ters-yüz + simülasyon modelinde, önce sepsis
yönetiminin ilk saati ile ilgili kaynaklar verilmiştir, sonrasında simülasyon tabanlı bir senaryo ile pratik eğitim verilmiştir. Diğer gruba da aynı konu ile
ilgili didaktik eğitim verilmiştir. Katılımcılara Acil Tıp rotasyonunun sonunda bir son-test yapılmıştır. Verilerin istatistiksel analizi için SPSS StatVersion 22 (IBM, USA) kullanılmıştır. Eşleştirilmiş örneklerde, kategorik değişkenler için McNemar testi, ordinal değişkenler için de Wilcoxon testi
kullanılmıştır. Gruplar arası değerlendirmeler için ise iki yönlü Mann-Whitney U testi ile ki-kare testi kullanılmıştır.
Bulgular: Gruplar arasında cinsiyet, yaş ve daha önce simülasyon tabanlı eğitime katılmış olma durumu arasında fark saptanmamıştır. Son-testteki
puan ortalaması, son-testteki puanın artış ortalaması, son- testte doğru cevaplanan zor soru sayısındaki değişimde; anlamlı bir fark saptanmamış
olsa da ters-yüz + simülasyon modeli ile eğitim alan grup, kontrol grubuna kıyasla bu parametrelere göre daha başarılı bulunmuştur. Son-testteki
zor sorular içerisinde doğru yanıtlanan soru sayısında, son- testte başarılı olma oranında, ön- teste göre son- testteki başarılı olma durumundaki
değişiklikte ve eğitimden elde edildiği düşünülen faydanın değerlendirilmesinde verilen puanda; ters-yüz + simülasyon ile eğitim alan katılımcılar,
kontrol grubuna göre istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde daha yüksek değerler kaydetmiştir.
Sonuç: Çalışma sonucunda öğrencilerin, tıp fakültelerinde simülasyon tabanlı pratik ile ters-yüz sınıf modeli ile verilecek eğitimden didaktik
yöntemle verilecek eğitime kıyasla, daha fazla yarar sağlayacağını gösteren önemli deliller elde edilmiştir.
The research conducted at Ankara University Faculty of Medicine has been reviewed and approved by the Human Research Ethics Committee under the reference number I11-662-20.
-
-
-
Objectives: This study aims to evaluate the effectiveness of a non-traditional medical education method, as simulation-based training combined
with flipped classroom model compared with traditional didactic lecture.
Materials and Methods: A pre-test was applied to all participants at the beginning of the clerkship and a post- test at the end. Participants were
divided into two groups; intervention group and control group. The intervention group had access to guidelines about sepsis and the practical
training was provided with a simulation-based scenario session. A traditional lecture was provided to the control group. Last year medical students
who were doing their compulsory clerkship of Department of Emergency Medicine at Ankara University Faculty of Medicine between February 1,
2021 and March 31, 2021, were included in the study. SPSS Statistics Version 22 (IBM, USA) was used for statistical analysis. McNemar test was used
for categorical variables and Wilcoxon test for ordinal variables in paired samples. Two tailed Mann-Whitney U test and chi-square test were used
for inter-group evaluations.
Results: Participants in the intervention group were more successful than the control group considering post-tests results. Success in the difficult
questions was higher in the intervention group. Participants trained with sim+ flipped model were more satisfied regarding the training from the
control group. No statistically significant difference was found between the groups in other compared parameters.
Conclusion: Students would benefit more from the education given with simulation based training combined with flipped classroom, compared to
conventional didactic method.
The research conducted at Ankara University Faculty of Medicine has been reviewed and approved by the Human Research Ethics Committee under the reference number I11-662-20.
-
-
-
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Emergency Medicine |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | October 10, 2024 |
Submission Date | June 26, 2024 |
Acceptance Date | August 14, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 77 Issue: 3 |