Çin Halk Cumhuriyeti Devlet Başkanı Xi Jinping’in 2013 yılının Eylül ve Ekim aylarında Kazakistan’a ve Endonezya’ya gerçekleştirdiği ziyaretlerde İpek Yolu Ekonomi Kuşağı’nı ve 21. yüzyıl Deniz İpek Yolu’nu ortaklaşa inşa etme projesini gündeme getirmiştir. Kısaca “Kuşak- Yol” olarak anılan “İpek Yolu Ekonomi Kuşağı” ve “21. Yüzyıl Deniz İpek Yolu” projesi, hem karadan hem de denizden Doğu Asya, Orta Asya, Batı Asya, Afrika ve Avrupa’nın birbirine bağlanmasını; “Kuşak-Yol” üzerindeki ülkeler arasında ortaklıklar kurmayı ve bu ülkelerde dengeli ve sürdürülebilir kalkınmalar gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Ancak, bölge ülkelerinin endişeleri, “Kuşak-Yol” güzergâhı üzerindeki ülkelerin hem iç sorunları hem de bu ülkelerin kendi aralarındaki sorunlar, ABD ve Rusya gibi büyük devletlerin projeye olumsuz yaklaşımları ve olası yüksek işletim maliyetleri, bu projenin başarıya ulaşmasında karşılaşacağı zorluklardır. Asya-Avrupa-Afrika kıtalarının ortasında yer alan Türkiye, coğrafi ve jeopolitik konumu nedeniyle Çin’in “Kuşak –Yol” projesinde önemli bir yere sahiptir. Bu proje, Türkiye-Çin ikili ekonomik ve ticari ilişkilerinin gelişmesinde yeni fırsatlar oluşturmaktadır. Bu makalede, Çin’in “Kuşak-Yol” projesi, bu projeyi gerçekleştirmede karşılaşacağı olası sorunları ve bu projenin Türkiye- Çin ilişkilerine etkisi incelenecektir
P.R.C’s president Xi Jinping visited Indonesia and Kazakhstan in September and October of 2013. In his visits, President suggested co-building two projects: “The Silk Road Economic Belt” and “the 21st Century Maritime Silk Road”. These two projects that are named as “One Belt, One Road”, are designed to serve as a connection among East Asia, West Asia, Middle Asia and Europe; both from sea and land, trey also aim to realize a balanced and sustainable development of the concerned countries. However, the parties that are involved in the project are deeply concerned by external and internal conflicts of the countries that are on the trajectory of “One Belt, One Road”, negative approaches of U.S. and Russia to the project and potentially high running costs. They pose several difficulties for the project to succeed. Turkey, as a country that is placed in the middle of Asia, Africa and Europe, due to its geopolitical uniqueness, has an important place in China’s “One Belt, One Road” project. Hence, new economical and trading opportunities can be created between the two countries. This article analyses China’s “One Belt, One Road” project, possible issues that the country can face when conducting it, and the effects of the project on the China-Turkey relations
Other ID | JA45DF52ZU |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 49 Issue: 1 |