Research Article
BibTex RIS Cite

COVID-19 Pandemi Döneminde Ebelik Öğrencilerinin Kendi Çektikleri Uygulama Videolarına Yönelik Deneyimleri

Year 2024, , 43 - 51, 29.01.2024
https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.1358002

Abstract

ÖZ
Amaç: Bu çalışmada, ebelik öğrencilerinin kendi çektikleri subkutan enjeksiyon (SC) uygulama videolarına yönelik düşünce ve deneyimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Bu nitel çalışma, bir devlet üniversitesinde ebelik birinci sınıf öğrencisi olan on dört öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Yapılandırılmış soru formları, çevrimiçi platformlar, katılımcılarla bireysel olarak yürütülmüş ve içerik analizi kullanılarak analiz edilen veriler toplanmıştır. Bu çalışmada, nitel betimsel bir yaklaşım kullanılmıştır. Bu çalışmanın raporlanması, Niteliksel Araştırma Raporlanması için Birleştirilmiş Kriterler (COREQ) yönergesine uygun olarak yapılmıştır.
Bulgular: Dört ana tema ortaya çıktı: (1) Kendi kendine video çekme deneyimi, (2) Hissedilen duygular, (3) Farkındalık, (4) Uygulamalara yönelik görüşler.
Sonuç: Sonuçlar, öğrencilerin pandemi sürecinde, SC enjeksiyon uygulamasına ilişkin kendi kendine video çekimi uygulama öğretim yöntemini benimseme ve kendi bireysel eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için bu yöntemi kullanma konusundaki düşünce ve deneyimlerini ortaya koymaktadır. Kendi kendine video öğretim yöntemi, öğrencinin bağımsız öğrenmesini sağlayan yeni bir yöntemdir, bu da öğrencilerin öğretimde sanatsal kalitesini geliştirir ve onların klinik ebelik becerilerinde profesyonelleşmesine katkıda bulunur.

Ethical Statement

The Ethics Committee approved the study (Decision date: 2020/07-Number: 35). All students’ written informed consent were provided.

Supporting Institution

Mersin Üniversitesi

Project Number

yok

Thanks

All authors are grateful to all the participants for their useful contributions to this study.

References

  • Adhikari, P., Paudel, S., Pandey, R.R., Parajuli, A., & Pyakuryal, A. (2020). Effectiveness of E-learning during the covid-19 pandemic among the undergraduate medical students in Nepal: An online survey. Journal of Pharmacy Practice and Community Medicine, 6(3). doi:10.5530/jppcm.2020.3.13
  • Akdeniz Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı. (2021). IX. Hemşirelik esasları çalıştayı sonuç raporu. http://hemsirelikesaslaricalistayi. akdeniz.edu.tr/wpcontent/uploads/2021/05/SON_IX. HEM%C5%9E%C4%B0REL%C4%B0K-ESASL ARI- %C3%87ALI%C5%9ETAYI RAPORU.pdf
  • Aldridge, M.D., & Hummel, F. (2019). Nursing students’ perceptions of skills learning: A phenomenological study. Nurse educator, 44(3), 170-174. doi: 10.1097/ NNE.0000000000000569
  • Elo S., & Kyngäs H. (2008). The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, 62, 107-115.
  • Foronda, C.L., Fernandez-Burgos, M., Nadeau, C., Kelley, C.N., & Henry, M.N. (2020). Virtual simulation in nursing education: a systematic review spanning 1996 to 2018. Simulation in Healthcare, 15(1), 46-54. doi: 10.1097/ SIH.0000000000000411
  • Furuta, M. (2020). 2020 International Year of Midwifery—In the midst of a pandemic. Midwifery, 87, 102739. doi: 10.1016/j. midw.2020.102739
  • Gerdprasert, S., Pruksacheva, T., Panijpan, B., & Ruenwongsa, P. (2010). Development of a web-based learning medium on mechanism of labour for nursing students. Nurse Education Today, 30(5), 464-469. https://doi.org/10.1016/j. nedt.2009.10.007
  • Guetterman, T.C., Fetters, M.D., & Creswell, J.W. (2015). Integrating quantitative and qualitative results in health science mixed methods research through joint displays. The Annals of Family Medicine, 13(6), 554-561. doi: https:// doi.org/10.1370/afm.1865
  • Hacettepe Sosyal Hizmet Bölümü. (2020). Videolar. https:// www.youtube.com/channel/UCYwyESbjRvrd65uZ83jZV6Q/ videos
  • Jeong, H. (2017). Effects of nursing students’ practices using smartphone videos on fundamental nursing skills, self-efficacy, and learning satisfaction in South Korea. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 13(6), 2351-2365. https://doi.org/10.12973/ eurasia.2017.01229a
  • Kaya, N., & Palloş, A. (2012). Parenteral ilaç uygulamaları. Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Ed: Atabek AT, Kardağ A. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. 68-851.
  • Keskin, M., & Özer Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1196338
  • Kuliukas, L., Hauck, Y., Sweet, L., Vasilevski, V., Homer, C., Wynter, K., Wilson, A., Szabo, R., & Bradfield, Z. (2021). A cross sectional study of midwifery students’ experiences of COVID-19: Uncertainty and expendability. Nurse education in practice, 51, 102988. https://doi.org/10.1016/j. nepr.2021.102988
  • Luyben, A., Fleming, V., & Vermeulen, J. (2020). Midwifery education in COVID-19-time: Challenges and opportunities. Midwifery, 89, 102776. https://doi.org/10.1016/j. midw.2020.102776
  • McMullan, M., Jones, R., & Lea, S. (2011). The effect of an interactive e-drug calculations package on nursing students’ drug calculation ability and self-efficacy. International Journal of Medical Informatics, 80(6), 421- 430. https://doi.org/10.1016/j.ijmedinf.2010.10.021
  • Mortazavi, F., Salehabadi, R., Sharifzadeh, M., & Ghardashi, F. (2021). Students’ perspectives on the virtual teaching challenges in the COVID-19 pandemic: A qualitative study. Journal of education and health promotion, 10. doi: 10.4103/ jehp.jehp_861_20
  • Mucuk, S., Ceyhan, Ö., & Kartın, T.P. (2021). COVID-19 pandemi sürecinde uzaktan hemşirelik eğitimi: Ulusal deneyim. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(1), 33-36. https://dergipark.org.tr/en/download/ article-file/1496792
  • Mumcu, N., & Uzun, B. (2020). Geçmişten günümüze ebelik eğitimi. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 7(3), 217-222. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/893216
  • Öz, Ö. G., Yılmaz, S., Ordu, Y., & Arslanlı, E. S. (2021). Hemşirelikte Uygulama Becerileri, 2. Baskı, Vize Yayıncılık, Ankara.
  • Shofatunnisa, S.S., Sukyadi, D., & Purnawarman, P. (2021). Assessing Students’ Speaking Skill in Online EFL Speaking Course Through Students’ Self-made YouTube videos, Thirteenth Conference on Applied Linguistics (CONAPLIN 2020). Atlantis Press, pp. 574-580. https://doi.org/10.2991/ assehr.k.210427.087 Terkeş, N., & Yamaç, S.U. (2021). Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinin COVID-19 Pandemi Sürecindeki Uzaktan Eğitime Yönelik Görüş ve Önerileri. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 4(2), 240-247. https://doi. org/10.38108/ouhcd.858820
  • Tong, A., Sainsbury, P., & Craig, J. (2007). Consolidated criteria for reporting qualitative research (COREQ): a 32-item checklist for interviews and focus groups. International journal for quality in health care, 19(6), 349-357. https://doi. org/10.1093/intqhc/mzm042
  • Turan, N., Özdemir Aydın, G., & Kaya, N. (2019). Subkütan enjeksiyon uygulamasında güncel yaklaşımlar. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 6(2), 406-411. https://doi. org/10.17681/hsp.449018
  • Uzelli Yılmaz, D., Akın Korhan, E., Hakverdioğlu Yönt, G., Dikmen, Y., Düzgün, G., & Erem, A. (2016). İki farklı bölgeye uygulanan subkutan enjeksiyonun ağrı ve ekimoz oluşumuna etkisi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1(3), 15-20. Retrieved from https://dergipark.org.tr/ en/download/article-file/767625 Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Qualitative research methods in the social sciences. 10th ed. ed. Seçkin Publishing, Ankara.
  • Zheng, F., Khan, N. A., & Hussain, S. (2020). The COVID 19 pandemic and digital higher education: Exploring the impact of proactive personality on social capital through internet self-efficacy and online interaction quality. Children and Youth Services Review, 119, 105694. https:// doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105694.
  • Zheng, Y., Hu, W., Wan, D., & Liu, M. (2018). Analysis on the Application of Students’ Self-made Video in Psychiatry Teaching. In 4th International Conference on Arts, Design and Contemporary Education, 638-641.
Year 2024, , 43 - 51, 29.01.2024
https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.1358002

Abstract

Project Number

yok

References

  • Adhikari, P., Paudel, S., Pandey, R.R., Parajuli, A., & Pyakuryal, A. (2020). Effectiveness of E-learning during the covid-19 pandemic among the undergraduate medical students in Nepal: An online survey. Journal of Pharmacy Practice and Community Medicine, 6(3). doi:10.5530/jppcm.2020.3.13
  • Akdeniz Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı. (2021). IX. Hemşirelik esasları çalıştayı sonuç raporu. http://hemsirelikesaslaricalistayi. akdeniz.edu.tr/wpcontent/uploads/2021/05/SON_IX. HEM%C5%9E%C4%B0REL%C4%B0K-ESASL ARI- %C3%87ALI%C5%9ETAYI RAPORU.pdf
  • Aldridge, M.D., & Hummel, F. (2019). Nursing students’ perceptions of skills learning: A phenomenological study. Nurse educator, 44(3), 170-174. doi: 10.1097/ NNE.0000000000000569
  • Elo S., & Kyngäs H. (2008). The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, 62, 107-115.
  • Foronda, C.L., Fernandez-Burgos, M., Nadeau, C., Kelley, C.N., & Henry, M.N. (2020). Virtual simulation in nursing education: a systematic review spanning 1996 to 2018. Simulation in Healthcare, 15(1), 46-54. doi: 10.1097/ SIH.0000000000000411
  • Furuta, M. (2020). 2020 International Year of Midwifery—In the midst of a pandemic. Midwifery, 87, 102739. doi: 10.1016/j. midw.2020.102739
  • Gerdprasert, S., Pruksacheva, T., Panijpan, B., & Ruenwongsa, P. (2010). Development of a web-based learning medium on mechanism of labour for nursing students. Nurse Education Today, 30(5), 464-469. https://doi.org/10.1016/j. nedt.2009.10.007
  • Guetterman, T.C., Fetters, M.D., & Creswell, J.W. (2015). Integrating quantitative and qualitative results in health science mixed methods research through joint displays. The Annals of Family Medicine, 13(6), 554-561. doi: https:// doi.org/10.1370/afm.1865
  • Hacettepe Sosyal Hizmet Bölümü. (2020). Videolar. https:// www.youtube.com/channel/UCYwyESbjRvrd65uZ83jZV6Q/ videos
  • Jeong, H. (2017). Effects of nursing students’ practices using smartphone videos on fundamental nursing skills, self-efficacy, and learning satisfaction in South Korea. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 13(6), 2351-2365. https://doi.org/10.12973/ eurasia.2017.01229a
  • Kaya, N., & Palloş, A. (2012). Parenteral ilaç uygulamaları. Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Ed: Atabek AT, Kardağ A. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. 68-851.
  • Keskin, M., & Özer Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1196338
  • Kuliukas, L., Hauck, Y., Sweet, L., Vasilevski, V., Homer, C., Wynter, K., Wilson, A., Szabo, R., & Bradfield, Z. (2021). A cross sectional study of midwifery students’ experiences of COVID-19: Uncertainty and expendability. Nurse education in practice, 51, 102988. https://doi.org/10.1016/j. nepr.2021.102988
  • Luyben, A., Fleming, V., & Vermeulen, J. (2020). Midwifery education in COVID-19-time: Challenges and opportunities. Midwifery, 89, 102776. https://doi.org/10.1016/j. midw.2020.102776
  • McMullan, M., Jones, R., & Lea, S. (2011). The effect of an interactive e-drug calculations package on nursing students’ drug calculation ability and self-efficacy. International Journal of Medical Informatics, 80(6), 421- 430. https://doi.org/10.1016/j.ijmedinf.2010.10.021
  • Mortazavi, F., Salehabadi, R., Sharifzadeh, M., & Ghardashi, F. (2021). Students’ perspectives on the virtual teaching challenges in the COVID-19 pandemic: A qualitative study. Journal of education and health promotion, 10. doi: 10.4103/ jehp.jehp_861_20
  • Mucuk, S., Ceyhan, Ö., & Kartın, T.P. (2021). COVID-19 pandemi sürecinde uzaktan hemşirelik eğitimi: Ulusal deneyim. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(1), 33-36. https://dergipark.org.tr/en/download/ article-file/1496792
  • Mumcu, N., & Uzun, B. (2020). Geçmişten günümüze ebelik eğitimi. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 7(3), 217-222. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/893216
  • Öz, Ö. G., Yılmaz, S., Ordu, Y., & Arslanlı, E. S. (2021). Hemşirelikte Uygulama Becerileri, 2. Baskı, Vize Yayıncılık, Ankara.
  • Shofatunnisa, S.S., Sukyadi, D., & Purnawarman, P. (2021). Assessing Students’ Speaking Skill in Online EFL Speaking Course Through Students’ Self-made YouTube videos, Thirteenth Conference on Applied Linguistics (CONAPLIN 2020). Atlantis Press, pp. 574-580. https://doi.org/10.2991/ assehr.k.210427.087 Terkeş, N., & Yamaç, S.U. (2021). Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinin COVID-19 Pandemi Sürecindeki Uzaktan Eğitime Yönelik Görüş ve Önerileri. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 4(2), 240-247. https://doi. org/10.38108/ouhcd.858820
  • Tong, A., Sainsbury, P., & Craig, J. (2007). Consolidated criteria for reporting qualitative research (COREQ): a 32-item checklist for interviews and focus groups. International journal for quality in health care, 19(6), 349-357. https://doi. org/10.1093/intqhc/mzm042
  • Turan, N., Özdemir Aydın, G., & Kaya, N. (2019). Subkütan enjeksiyon uygulamasında güncel yaklaşımlar. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 6(2), 406-411. https://doi. org/10.17681/hsp.449018
  • Uzelli Yılmaz, D., Akın Korhan, E., Hakverdioğlu Yönt, G., Dikmen, Y., Düzgün, G., & Erem, A. (2016). İki farklı bölgeye uygulanan subkutan enjeksiyonun ağrı ve ekimoz oluşumuna etkisi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1(3), 15-20. Retrieved from https://dergipark.org.tr/ en/download/article-file/767625 Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Qualitative research methods in the social sciences. 10th ed. ed. Seçkin Publishing, Ankara.
  • Zheng, F., Khan, N. A., & Hussain, S. (2020). The COVID 19 pandemic and digital higher education: Exploring the impact of proactive personality on social capital through internet self-efficacy and online interaction quality. Children and Youth Services Review, 119, 105694. https:// doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105694.
  • Zheng, Y., Hu, W., Wan, D., & Liu, M. (2018). Analysis on the Application of Students’ Self-made Video in Psychiatry Teaching. In 4th International Conference on Arts, Design and Contemporary Education, 638-641.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Clinical Midwifery
Journal Section Articles
Authors

Sevilay Ergün Arslanlı 0000-0002-1068-4202

Sakine Yılmaz 0000-0002-7406-1389

Project Number yok
Publication Date January 29, 2024
Submission Date September 10, 2023
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Ergün Arslanlı, S., & Yılmaz, S. (2024). COVID-19 Pandemi Döneminde Ebelik Öğrencilerinin Kendi Çektikleri Uygulama Videolarına Yönelik Deneyimleri. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(1), 43-51. https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.1358002
AMA Ergün Arslanlı S, Yılmaz S. COVID-19 Pandemi Döneminde Ebelik Öğrencilerinin Kendi Çektikleri Uygulama Videolarına Yönelik Deneyimleri. AvrasyaSBD. January 2024;7(1):43-51. doi:10.53493/avrasyasbd.1358002
Chicago Ergün Arslanlı, Sevilay, and Sakine Yılmaz. “COVID-19 Pandemi Döneminde Ebelik Öğrencilerinin Kendi Çektikleri Uygulama Videolarına Yönelik Deneyimleri”. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 7, no. 1 (January 2024): 43-51. https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.1358002.
EndNote Ergün Arslanlı S, Yılmaz S (January 1, 2024) COVID-19 Pandemi Döneminde Ebelik Öğrencilerinin Kendi Çektikleri Uygulama Videolarına Yönelik Deneyimleri. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 7 1 43–51.
IEEE S. Ergün Arslanlı and S. Yılmaz, “COVID-19 Pandemi Döneminde Ebelik Öğrencilerinin Kendi Çektikleri Uygulama Videolarına Yönelik Deneyimleri”, AvrasyaSBD, vol. 7, no. 1, pp. 43–51, 2024, doi: 10.53493/avrasyasbd.1358002.
ISNAD Ergün Arslanlı, Sevilay - Yılmaz, Sakine. “COVID-19 Pandemi Döneminde Ebelik Öğrencilerinin Kendi Çektikleri Uygulama Videolarına Yönelik Deneyimleri”. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi 7/1 (January 2024), 43-51. https://doi.org/10.53493/avrasyasbd.1358002.
JAMA Ergün Arslanlı S, Yılmaz S. COVID-19 Pandemi Döneminde Ebelik Öğrencilerinin Kendi Çektikleri Uygulama Videolarına Yönelik Deneyimleri. AvrasyaSBD. 2024;7:43–51.
MLA Ergün Arslanlı, Sevilay and Sakine Yılmaz. “COVID-19 Pandemi Döneminde Ebelik Öğrencilerinin Kendi Çektikleri Uygulama Videolarına Yönelik Deneyimleri”. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi, vol. 7, no. 1, 2024, pp. 43-51, doi:10.53493/avrasyasbd.1358002.
Vancouver Ergün Arslanlı S, Yılmaz S. COVID-19 Pandemi Döneminde Ebelik Öğrencilerinin Kendi Çektikleri Uygulama Videolarına Yönelik Deneyimleri. AvrasyaSBD. 2024;7(1):43-51.