Bu çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin ilaç uygulama deneyimlerine yönelik duygu, düşünce ve görüşlerinin fenomenolojik açıdan incelenmesidir. Fenomenoloji çalışma deseniyle planlanan bu araştırma, bir üniversitenin sağlık bilimleri fakültesinde uygulanmıştır. Araştırma, hemşirelik bölümü birinci sınıfta hemşirelik esasları dersine kayıtlı olan 105 öğrenciden dersi ilk kez alan 95 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, öğrencilerin klinik uygulamada ve ilaç uygulamalarında yaşadıkları duygu, düşünce ve görüşlerini içeren yazılı ifadelerine dayanmaktadır. Formlardan elde edilen veriler içerik analizi yöntemine tabi tutularak çözümlenmiş ve ana temalar belirlenmiştir. Tematik analiz, açık uçlu soruları kodlamak ve öğrencilerin klinik uygulamada yaşadıklarını keşfetmek için kullanıldı. Öğrencilerin ilaç uygulama deneyimine ilişkin görüşlerini yazılı olarak ifade ettikleri 95 form tematik açıdan değerlendirildi. Örneklem grubunda yer alan 95 öğrencinin %86’.31’i kadın ve % 13.69’ u erkek bireylerden oluşmaktadır. Öğrenciler hastane uygulamasında farklı kliniklerde toplam 172 oral ilaç uygulaması, 96 IM enjeksiyon, 12 ID enjeksiyon, 209 SC enjeksiyon uygulaması yapmış ve 186 IV ilaç hazırlamışlardır. Öğrencilerin ilaç uygulamaları hakkında duygu, düşünce ve görüşleri incelendiğinde, ilaç uygulamaları, klinik ve laboratuvar uygulaması ve klinik uygulama olmak üzere toplam üç tema, bu temaların altında mesleki kazanım, ilaç bilgisi, öz yeterlilik öğrenme mutluluğu, beceri geliştirme, güven, duygular, düşünce, farkındalık oluşumu, profesyonel/ mesleki gelişim olmak üzere 10 alt temalar belirlenmiştir. Hemşirelik öğrencilerinin ilaç uygulama deneyimlerine yönelik duygu, düşünce ve görüşlerinin fenomenolojik açıdan incelemeyi amaçladığımız çalışmamızda öğrencilerin hastane uygulamasındaki öz yeterlilikleri, laboratuvar uygulamasına göre daha pozitif düzeyde olduğu, ilk klinik deneyim olması nedeniyle anksiyetelerinin yüksek olduğu ve klinik uygulamaya yönelik olumlu duygular ifa ettikleri saptanmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2022 |
Submission Date | February 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 |