“Biz insanoğluna iki göz, iki dudak, bir dil verip hayır ve şer olan iki yolu göstermedik mi?”
Dil; kağıda yazılmış kelimeler, duyulan sesler, okunan ve konuşulan kelimeler olmayıp aynı zamanda düşünce yapısını ve insanın çeşitli becerilerini geliştiren bir unsurdur. Arapça ve diğer dünya dilleri, insanın bütün ihtiyaçlarını, isteklerini, arzularını, düşüncelerini, duygularını, insanlarla konuşabilmesini, düşünce yapısını geliştirip yaşamını düzenleyeceği birer sistemdir.
Yabancı dil öğretiminde kullanılagelen yöntemler, genel itibariyle kullanılmakta olan bir yöntemin eksiklerini veya yetersiz kaldığı noktaları kapatmak amacıyla ortaya çıkmıştır. Var olan yöntemlerin çeşitliliği, dil öğretiminde hangi yöntemlerin daha etkili olduğu sorununu da beraberinde getirmektedir. İletişimin temeli olan dilin dört temel becerisi vardır; dinleme, konuşma, okuma ve yazmadır. Ben bu çalışmamda birbiriyle sıkı bağı olan bu temel unsurlardan konuşmanın tartışma (münakaşa) yöntemiyle öğretilmesi hususunu ele almaya çalışacağım.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2021 |
Submission Date | May 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 3 Issue: 1 |