Research Article
BibTex RIS Cite

Arapça Konuşmayı Öğrenmede Tartışma Metodunun Rolü

Year 2021, Volume: 3 Issue: 1, 87 - 99, 01.06.2021

Abstract

“Biz insanoğluna iki göz, iki dudak, bir dil verip hayır ve şer olan iki yolu göstermedik mi?”
Dil; kağıda yazılmış kelimeler, duyulan sesler, okunan ve konuşulan kelimeler olmayıp aynı zamanda düşünce yapısını ve insanın çeşitli becerilerini geliştiren bir unsurdur. Arapça ve diğer dünya dilleri, insanın bütün ihtiyaçlarını, isteklerini, arzularını, düşüncelerini, duygularını, insanlarla konuşabilmesini, düşünce yapısını geliştirip yaşamını düzenleyeceği birer sistemdir.
Yabancı dil öğretiminde kullanılagelen yöntemler, genel itibariyle kullanılmakta olan bir yöntemin eksiklerini veya yetersiz kaldığı noktaları kapatmak amacıyla ortaya çıkmıştır. Var olan yöntemlerin çeşitliliği, dil öğretiminde hangi yöntemlerin daha etkili olduğu sorununu da beraberinde getirmektedir. İletişimin temeli olan dilin dört temel becerisi vardır; dinleme, konuşma, okuma ve yazmadır. Ben bu çalışmamda birbiriyle sıkı bağı olan bu temel unsurlardan konuşmanın tartışma (münakaşa) yöntemiyle öğretilmesi hususunu ele almaya çalışacağım.

References

  • 1. Ahmet Muhammet Abdulkadir, Tarâiku’t-Tedrîsi’l-âmme, Mektebetu’n- nahdati’l-Mısrıyye, Kahire 1990.
  • 2. el-Hatîb, Ahmed, Turuk ve esâlîb ve tekaniyât hadîse fî tedrîsi’l câmiʿi, Nedve tarâiki’t tedrîs fi’l-Câmiʿâti’l ʿArabiyye, al-Câ’miatu’l-Mustansıriyye, Bağdad, 1988.
  • 3. Aziz, Subhi Halil, Usûl ve takaniyyetu’t-tedrîs ve tedrîb, Merkezu’t- tab’ ve’n neşr, Bağdad 1985.
  • 4. Câbir, Velîd Ahmed, Turuku’t tedrisi’l- âmme li-tahtîtiha ve tatbikiha’t-terbeviyye, Dâru’l-Fikr, Amman 2005.
  • 5. Ebû Lebîd Velihân el-Muzaffer, Tarâiku’t-tedrîs ve esâlîbu’l imtihân, el-Medârisu’l-İslamiyye, Pakistan 2000.
  • 6. er-Reyâşi, Muhammed, Taʿlimu’l-kibâr fi’l hadarâti’l Yunâniyyeti’l kadîme, Mecelle Kulliyeti’t terbiye, Camiaʿt Babil, Irak 2018.
  • 7. İbn Manzûr, Ebu’l Fadl Muhammed b. Meksem, Lisanu’l Arab (I-XIV), Deyr Sâdır, Beyrut 2005.
  • 8. Kazım, Ahmed Hayri – Sa’d Yasîn Zekî, Tedrîsu’l- ulûm, Dâru’n- nahdati’l- arabiyye, Kahire 1981.
  • 9. Kurân-ı Kerim
  • 10. Lomman, Fosef, İtkân esâlîbi’t-tedrîs, trc. Huseyn el-Fettâh, Merkezu’l-Urdunî, Amman 1989.
  • 11. Medkûr, Ali Ahmed, Tedrîs Funûni’l -lugati’l- arabiyye
  • 12. Selim Emiroğlu-F.Nur Pınar, Dinleme Becerisinin Diğer Beceri Alanları İle İlişkisi
Year 2021, Volume: 3 Issue: 1, 87 - 99, 01.06.2021

Abstract

References

  • 1. Ahmet Muhammet Abdulkadir, Tarâiku’t-Tedrîsi’l-âmme, Mektebetu’n- nahdati’l-Mısrıyye, Kahire 1990.
  • 2. el-Hatîb, Ahmed, Turuk ve esâlîb ve tekaniyât hadîse fî tedrîsi’l câmiʿi, Nedve tarâiki’t tedrîs fi’l-Câmiʿâti’l ʿArabiyye, al-Câ’miatu’l-Mustansıriyye, Bağdad, 1988.
  • 3. Aziz, Subhi Halil, Usûl ve takaniyyetu’t-tedrîs ve tedrîb, Merkezu’t- tab’ ve’n neşr, Bağdad 1985.
  • 4. Câbir, Velîd Ahmed, Turuku’t tedrisi’l- âmme li-tahtîtiha ve tatbikiha’t-terbeviyye, Dâru’l-Fikr, Amman 2005.
  • 5. Ebû Lebîd Velihân el-Muzaffer, Tarâiku’t-tedrîs ve esâlîbu’l imtihân, el-Medârisu’l-İslamiyye, Pakistan 2000.
  • 6. er-Reyâşi, Muhammed, Taʿlimu’l-kibâr fi’l hadarâti’l Yunâniyyeti’l kadîme, Mecelle Kulliyeti’t terbiye, Camiaʿt Babil, Irak 2018.
  • 7. İbn Manzûr, Ebu’l Fadl Muhammed b. Meksem, Lisanu’l Arab (I-XIV), Deyr Sâdır, Beyrut 2005.
  • 8. Kazım, Ahmed Hayri – Sa’d Yasîn Zekî, Tedrîsu’l- ulûm, Dâru’n- nahdati’l- arabiyye, Kahire 1981.
  • 9. Kurân-ı Kerim
  • 10. Lomman, Fosef, İtkân esâlîbi’t-tedrîs, trc. Huseyn el-Fettâh, Merkezu’l-Urdunî, Amman 1989.
  • 11. Medkûr, Ali Ahmed, Tedrîs Funûni’l -lugati’l- arabiyye
  • 12. Selim Emiroğlu-F.Nur Pınar, Dinleme Becerisinin Diğer Beceri Alanları İle İlişkisi
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Abityaşar Koçak

Publication Date June 1, 2021
Submission Date May 1, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Koçak, A. (2021). Arapça Konuşmayı Öğrenmede Tartışma Metodunun Rolü. Aydın Arapça Araştırmaları Dergisi, 3(1), 87-99.