Research Article
BibTex RIS Cite

Yeni Öğrenenler İçin Arapça Dil Testlerinin Hazırlanmasında Yenilikçi Bir Yaklaşım

Year 2023, Volume: 5 Issue: 1, 55 - 106, 09.04.2025

Abstract

Bu makale, yazılım ve bilgisayar destekli teknolojik cihazlar gibi modern teknolojileri kullanarak yeni öğrenenler için Arapça dil testlerinin rolünü yenilikçi bir şekilde tanımlamayı amaçlamaktadır. Çalışma, testlerin Arapça öğrenenler için dilsel faydaları ve çıktıları ile elde edebilecekleri avantaj ve sonuçları incelemektedir. Ayrıca, öğrenme deneyimini geliştirmek ve öğrenciler adına daha eğlenceli hale getirmek için yenilikçi değerlendirme yöntemlerinin ve araçlarının nasıl tasarlanacağı ve kullanılacağını da araştırmaktadır. Makale, bu yöntemlerin öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerinin tam olarak belirlenmesine yardımcı olan dilsel yeterliliklerinin doğru ve kapsamlı bir şekilde değerlendirilmesindeki katkısını vurgulamaktadır. Bu katkı sayesinde yenilikçi yöntemler, eleştirel düşünme becerilerinin ve sorunları yaratıcı bir şekilde çözme yeteneğinin geliştirilmesine yardımcı olur. Yöntemler aynı zamanda öğretmenler ve öğrenciler arasında ve öğrencilerin kendi aralarındaki etkileşimi ve iletişimini teşvik ederek iş birliğine dayalı bir öğrenme ortamı oluşturmaktadır. Çalışma, dil testlerinin yenilikçi tasarımının farklı eğitim yöntemlerini kapsadığına ve öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayan modern teknolojileri kullandığına, eğitimde adalet ve kapsayıcılık ilkesine ulaştığına dikkat çekmektedir. Bu da herkes için tatmin edici bir öğrenme ortamı sağlanmasına katkıda bulunmaktadır.

References

  • فضل، محمد عبد الخالق. "الاختبارات الموضوعيَّة." رسالة دكتوراه -منشورة. الخرطوم: كلية التربيَّة-جامعة أفريقيا العالميَّة، 2007 .
  • المركز الوطني للقياس والتقويم في التعليم العالي. اختبار اللغة العربيَّة المقنَّن لغير الناطقين بها، كتاب دليل الطالب. الرياض - المملكة العربيَّة السعوديَّة: وزارة التعليم السعوديَّة، 2015 .
  • طعيمة، رشدي أحمد. تعليم اللغة العربيَّة لغير الناطقين بها مناهجه وأساليبه. إيسيسكو: منشورات المنظَّمة الإسلاميَّة للتربيَّة والعلوم والثقافة، 1989 .
  • عبد الرحمن، أحمد محمد. تصميم الاختبارات أسس نظريَّة وتطبيقات عمليَّة. الأردن - عمان: دار أسامة للنشر والتوزيع، 2011 .
  • عبيدات، حسين علي. اختبار الكفاءة في اللغة العربيَّة - دراسة تحليليَّة وصفيَّة. السعوديَّة: معهد اللغويات العربيَّة - جامعة الملك سعود، 2016 .
  • العمر، عبد العزيز بن سعود. "أثر استخدام التعلُّم التعاوني على تحصيل طلاب العلوم في المرحلة الجامعيَّة." رسالة الخليج العربي، 2001 : 13 - 47 . فضل، محمد عبد الخالق. "الاختبارات الموضوعيَّة." رسالة دكتوراه -منشورة.
  • Bimpeh, Yaw, and David West. "Adaptive testing: an introduction Assessment Research and Innovation." AQA: Realizing potential, 2022: 1- 9.
  • Brown, H Douglas. Language assessment: Principles and classroom practices. The United States of America: Library of Congress Cataloging-in- Publication Data, 2004 .
  • Bui, Thu Ha. "A Review of Language Testing and Assessment in Online Teaching." International Journal of English Linguistics, June 19, 2022: 54 - 65.
  • Cheng, Winnie , Martin Warren, Richard Tucker, and Larry Belbeck. "Designing Multiple Assessment Methods." Using Assessment to Drive Learning Through the Creation of an Online Journal, January 2007: 242 - 255.
  • Čisar, Sanja Maravić, Robert Pinter, and Petar Čisar. "Computer Adaptive Testing of Student Knowledge." Acta Polytechnica Hungarica, November 2010: 139 - 152.
  • Del Blanco, A, J Torrente, P Moreno-Ger, and B Fernández Manjón. "Enhancing adaptive learning and assessment in virtual learning environments with educational games. In Q . Jin (Ed.), Intelligent Learning Systems and Advancements in Computer-Aided Instruction: Emerging Studies." Information Science Reference, 2011: 144 - 163.
  • Elana Shohamy. The Power of Tests: A Critical Perspective on The Uses of Language Tests. England ،2001.
  • Falchikov, N. and D Boud. "Student self-assessment in higher education: A meta-analysis." Review of Educational Research, 1989: 395 - 340.
  • Flores, Jorge Francisco Figueroa. "Using gamification to enhance second language learning." Digital Education Review, June 15, 2015: 32- 54.
  • Huri, Ashish Samuel, Avis Chintamani, and Kirti Cutting. "The Impact Of Augmented Reality On Teaching And Learning In The Educational Context: Exploring Its Pedagogical Implications." Educational Administration: Theory and Practice, May 30, 2024: 8057 - 8062.
  • Moosbrugger, H, and A Kelava. "Qualitätsanforderungen an einen psychologischen Test (Testgütekriterien)." 2012: 7- 26.
  • Mystakidis, Stylianos, Maria Fragkaki, and Filippousis. "Ready Teacher One: Virtual and Augmented Reality Online Professional Development for K-12 School Teachers." Computers, October 17, 2021: 2 - 16.
  • Oppl, Stefan, Florian Reisinger, Alexander Eckmaier, and Christoph Helm. "A flexible online platform for computerized adaptive testing." International Journal of Educational Technology in Higher Education, 2017: 1 - 21 .
  • Sanja Maravic Cisar, Robert Pinter, Petar Cisar. "Computer Adaptive Testing of Student Knowledge". Acta Polytechnica Hungarica, (2010, November) pp.139 -152.
  • Shute, V J, and F Ke. "Games learning and assessment." Assessment in Game-Based Learning, 2012: 48 - 58.
  • Thompson, Nathan A, and David A Weiss. "A Framework for the Development of Computerized Adaptive Tests." Practical Assessment, Research and Evaluation, January 1, 2011: 1- 9 .
  • Tovar, Dina Fajardo, Vincent Jonker, and Wolfgang Hurst. "Virtual Reality and Augmented Reality in Education: A review." Strengthen your education with Educate-it, January 2020: 1- 28.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Arabic Language, Literature and Culture
Journal Section Research Articles
Authors

Shehab Ahmed Hasan Al-jubouri This is me

İbrahim Özay 0000-0003-3860-3440

Publication Date April 9, 2025
Submission Date June 25, 2024
Acceptance Date July 18, 2024
Published in Issue Year 2023 Volume: 5 Issue: 1

Cite

Chicago Al-jubouri, Shehab Ahmed Hasan, and İbrahim Özay. “Yeni Öğrenenler İçin Arapça Dil Testlerinin Hazırlanmasında Yenilikçi Bir Yaklaşım”. Aydın Arapça Araştırmaları Dergisi 5, no. 1 (April 2025): 55-106.