Bu araştırma, Arapça dilbilgisi öğretiminde tiyatronun kullanım durumunu, bu kullanımın önemini öğretmenlerin bakış açısından değerlendirmeyi ve cinsiyet ile Arapça öğretimindeki deneyim süresi gibi değişkenlerin etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada betimsel yöntem kullanılmış ve veri toplama aracı olarak, iki boyuttan oluşan (kullanım durumu ve önem derecesi) 46 maddelik bir anket hazırlanmıştır. Anket, 2024-2025 akademik yılında, Arapçayı yabancı dil olarak öğreten 38 öğretmenden oluşan bir örneklem grubuna e-posta yoluyla uygulanmıştır.
Araştırmanın sonuçlarına göre, tiyatronun Arapça dilbilgisi öğretiminde kullanım durumu "orta" düzeyde bulunmuştur. Bununla birlikte, rol oynama ve sosyal durumları canlandırma gibi tiyatro tekniklerinin yaygın olarak kullanıldığı belirlenmiştir. Tiyatronun, Arapça dilbilgisi kurallarını işlevsel bir şekilde öğretmede önemli bir araç olduğu vurgulanmıştır. Ancak, tiyatro kullanımına ilişkin öğretmenlerin değerlendirmelerinde cinsiyet değişkenine dayalı anlamlı bir farklılık bulunmazken, Arapça öğretimindeki deneyim süresi açısından anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Arabic Language, Literature and Culture |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 14, 2025 |
Submission Date | August 5, 2024 |
Acceptance Date | December 16, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 6 Issue: 2 |