Dil öğretiminde anlama ve anlatma olmak üzere iki temel etkinlik alanı bulunmaktadır. Dinleme ve okuma, algılayıcı beceriler olarak kabul edilen anlama becerilerinin; konuşma ve yazma ise üretken beceriler olarak bilinen anlatma becerilerinin kapsamına girmektedir. Anadilde olduğu gibi yabancı dil öğretiminde de dinleme, kazanılan ilk dil becerisidir. Dinleme becerisinin geliştirilmesi konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesine yardımcı olarak dil öğreniminde daha hızlı mesafe kat edilmesini sağlamaktadır. Bu itibarla bu çalışmada, dilin doğru biçimde anlaşılmasına, dinleme yoluyla elde edilen bilgilerin en uygun üslupla söze ve yazıya aktarılmasına kaynaklık teşkil eden dinleme becerisinin yabancı dil öğretimindeki yeri ve önemi üzerinde durulmuştur. Bu kapsamda çalışmada, dinleme türleri, dinleme modelleri, dinleme etkinliklerinin aşamaları, uygulama esnasında dikkat edilmesi gereken hususlar ve dinleme sırasında karşılaşılan bazı sorunlara değinilmiştir. Çalışmanın sonuç bölümünde, bu çalışmanın hazırlanması için yapılan literatür taraması esnasında edinilen bilgiler değerlendirilerek dinleme öğretimine ilişkin bazı önerilerde bulunulmuştur.
Yabancı Dil Öğretimi Dil Becerileri Dinleme Becerisi Anlama Becerileri
The comprehension skills and the narrative skills are two principal areas of activity in language teaching. Listening and reading refer to the perceptive skills as they involve receiving and comprehending information, while speaking and writing are known as the productive skills as they both require the production of language and some language output. Same as it is in mother language acquisition, listening is the first language skill to be acquired in foreign language. So that, developing listening skills helps to enhance speaking, reading and writing skills as well as enabling faster progress in learning language. In this essay, the function and the importance of the listening skills in foreign language teaching is examined since it is the basis of an accurate language comprehension and the outset of transmitting the information obtained through listening by means of speech and writing in the most appropriate pattern. In this context, in the study, listening types, listening models, stages of listening activities, points to be considered during the implementation and some problems encountered during listening are mentioned. In the conclusion, the information obtained during the literature review for the preparation of this study has been evaluated and some suggestions have been made regarding the teaching of listening.
Teaching Foreign Language Language Skills Listening Skills Receptive Skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Mart 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 16 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1 |