Heinrich Wölfflin’in “Sanat Tarihinin Temel Kavramları” adlı kitabını ele alan bu makale Wölfflin’in
öne sürdüğü görüşleri sanat eserleri üzerinde analiz ederek eleştiride bulunmaktadır. Makale beş
bölümden oluşarak kitabın kendi bölüm başlıkları altında incelenmektedir. İlk bölümde, “Çizgisel
ve Gölgesel” üsluplar Wölfflin’in ileri sürdüğü görüşler altında birbiri ile kıyaslanarak analizi
yapılmaktadır. İkinci bölümde, “Yüzey ve Derinlik” üslupları kitabın görüşleri ile bağdaştırılarak
eserler üzerinde incelenmektedir. Sonraki bölümde ise “Kapalı Form ve Açık Forum” özellikleri eserler
üzerinde Wölfflin’in öne sürdükleri ile birlikte analiz edilerek incelenmektedir. Dördüncü bölümde
“Çokluk ve Birlik” kavramlarının birbirleri arasındaki farklar belirtilerek analizi yapılmaktadır. Son
bölümde ise “Belirlilik ve Belirsizlik” üslupları ele alınmaktadır.
Makalede, Wölfflin’in “Sanat Tarihinin Temel Kavramları” kitabında belirttiği görüşleri eserler
üzerinde analiz edilmesi ile ortaya çıkarılması amaçlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Contributions to Aydın Sanat (Art based essays, interviews, research papers which are defined as "contribution" and which haven't been part of a double blind peer review process and not indexed) |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2018 |
Submission Date | November 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 8 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)