Bu makalenin amacı tasarım alanındaki vurgu prensibini
disiplinlerarası bir anlayışla ele almaktır. Araştırmanın ilk bölümünde görsel
sanatlarda tasarım olgusu ve vurgu prensibi hakkında açıklamalar yer
almaktadır. Daha sonraki bölümde ise kavramsal çerçeve biraz daha
detaylandırılarak görsel tasarımda vurgu prensibini oluşturan öğe ve prensipler
incelenmiştir. Kontrast etki bölümünde Heykeltraş Anis Kapoor’un Monadsal
Tekillik için Kesitsel Gövde Hazırlığı isimli çalışması, görsel izolasyon
bölümünde ise ressam Edgar Degas’ın Operada Dans Sınıfı isimli yağlıboyası
örnek olarak ele alınmaktadır. Yerleştirme bölümünde fotoğrafçı Alfred
Eisenstaedt’in, Atlantik Üzerindeki Uçuş Sırasında Graf Zeppelin Gövdesinin
Onarımı isimli fotoğrafı ve son olarak oran bölümünde Louise Bourgeois’in Maman
adlı eseri incelenmektedir. Sonuç kısmında ise vurgu prensibinin çalışmaya
kattığı değere dikkat çekilmekte ve vurgunun olmadığı durumlarda izleyici ve
eser ilişkisinin nasıl olabileceğine dair değerlendirmeler bulunmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles (Double blind peer reviewed and open to be indexed) |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2019 |
Submission Date | April 14, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 9 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)