Bu çalışmanın amacı, soyut seramik sanatının problemleri: sergileme ve alımlamasına yönelik durum değerlendirmeleri yapmak, duruma etken unsurların neler olduğunu ortaya koymaktır. Bu amaçla, veriler katılımcılardan nitel veri toplama tekniklerinden olan görüşme tekniğiyle yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. 8 kişilik bir akademisyen ve 10 kişilik seramik bölümü lisansüstü öğrenciyle yürütülen bu çalışmada katılımcılara, İstanbul’daki bazı sanat galerileri ve sergi salonlarının, soyut seramik eserlerin sergilenmesi için uygun mekânlar olup olmadığı sorulmuştur. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Katılımcılar görüş belirtirken mekân sorunlarının yanı sıra soyut seramik sanatının izleyici tarafından anlaşılamadığı sorununa değinmişlerdir. Bu bağlamda konuya açıklık kazandırmak için katılımcılardan eserdeki soyutlamaların izleyicide oluşturduğu olumsuz etki sorunların neler olduğunu açıklamaları istenmiş ve elde edilen verilerle soyutluk kavramına açıklık getirilmiştir. Sanatçıların deneyim olgusu, yapım aşamasından sergilenme aşamasına kadar tüm yaşantıları hem rasyonel hem de duygusal olarak ele alınmıştır. Sonuç olarak olması gerekenle mevcut durum arasındaki farklar bulunmaya çalışılmış ve bu bağlamda İstanbul’daki uygun galerilerden örnekler verilmiştir. Çalışmada sanatçıların, sanat galerilerine yönelik yaşamış oldukları sergileme sorunlarının olduğu, eserlerin soyutluk boyutunun izleyici tarafından anlaşılamadığı görülmüş, sorunlara çözüm olarak bir takım öneriler getirilmiştir.
The aim of this study was to make status evaluations about the non-widespread of abstract ceramic art, and to reveal the factors affecting the situation. For this purpose, the data were collected from the participants through the semi-structured interview form using the interview technique, which is one of the qualitative data collection techniques. In this study, which was conducted with an 8-person academician and a 10-person ceramics graduate student, the participants were asked whether there are suitable art galleries and exhibition halls in Istanbul for the display of abstract ceramic works. The data obtained were analyzed with the descriptive analysis method. Participants mentioned the problems of space, as well as the problems of abstract ceramic art that could not be understood by the audience. In this context, in order to clarify the subject, the participants were asked to explain what the negative effects created by the abstractions on the audience and the concept of abstraction was clarified with the data obtained. The phenomenon of experience of the artists has been handled both rationally and emotionally, from the production stage to the exhibition stage. As a result, differences were tried to be found between what should be and the current situation and in this context, examples were given from suitable galleries in Istanbul. In the study, it was seen that the artists had problems in displaying art galleries and the abstraction dimension of the works could not be understood by the audience, and some suggestions were made as a solution to the problems.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles (Double blind peer reviewed and open to be indexed) |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2020 |
Submission Date | January 11, 2021 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 12 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)