Özellikle arkaik toplumlarda, terminolojide ruh ve gölge kavramları aynı anlamda kullanılmaktadır. Fakat insan, gölgenin kötücül özünü bilinçaltına iter ve reddeder görünür, çoğunlukla gölgeden habersizmiş gibi yaşar. Ancak bu gizli benlik ortaya çıkmak için uygun ortam ve koşulların oluşmasını bekler. Tiyatronun 1990 sonrası İngiliz Tiyatrosu’ndaki hareketlilikler ve özellikle de Suratına (In-Yer-Face) Tiyatro’nun ortaya çıkışı ile seyircisi ile iletişim kurma biçimi değişmeye başlar. Suratına Tiyatro, izleyicisine bastırılmış dürtüsel kodlarla ulaşır ve benliğin bu keşif sürecinde kışkırtan olur, onu katharsise, personanın yapay himayesinden kurtararak ulaştırır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles (Double blind peer reviewed and open to be indexed) |
Authors | |
Publication Date | June 18, 2021 |
Submission Date | January 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 13 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)