Dünyada yaşanan teknolojik gelişmeler ve internetin getirdiği kolaylıklarla birlikte artık müzik dinlemek çok daha kolay hale gelmektedir. Bu kolaylığı sağlayan unsurlar internetin ilk yıllarından beri insanlara hizmet vermekte buna bağlı olarak da son yıllarda yaygınlaşan ve gelişim gösteren online müzik yayınlama ve dinleme özelliğini barındıran platformlar oluşmuştur. Çeşitli varyasyonlara sahip olan bu platformların genel özelliklerinden biri de bireylerin tercihleri doğrultusunda oluşturulan algoritmalarla desteklenerek kullanıcılara hizmet etmeleridir. İnternetin getirdiği gelişmelerle birlikte literatürde yaşanan değişiklikler de görülmektedir. Bu süreçte toplum/birey kavramı, kitle/kullanıcı kavramı olarak değişimini gerçekleştirmektedir. Dolayısıyla müzik dinleme platformları, radyonun aksine kitlelere değil, kullanıcılara indirgenerek özelleştirilmiştir. Kullanıcılar geleneksel radyonun gerçek zamanlı yayınları yerine artık online/offline radyo, albüm, single, konser, podcast, dj setleri gibi çeşitli müzik oturumlarından oluşan içerikleri dinleyebilmektedir. Bu bakımdan radyonun dönüşümü mü yoksa radyonun değişimi mi sorusu karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle geleneksel radyo dinleme olgusunun gelişimi, yeni müzik platformlarından olan Spotify’da görülen değişiklikler ve yeni alışkanlıklar olarak karşımıza çıkmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles (Double blind peer reviewed and open to be indexed) |
Authors | |
Publication Date | June 18, 2021 |
Submission Date | January 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 13 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)