Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye’de Deneysel Fotoğrafın Tarihsel Süreci

Year 2021, Volume: 7 Issue: 13, 1 - 18, 18.06.2021

Abstract

Türkiye’ye fotoğrafın girişi Osmanlı’nın son dönemlerinde başlamış ve Cumhuriyetin ilk yıllarından günümüze kadar sürmüştür. Başlangıçta bir belge, kimlik ya da iletişim aracı olarak kullanılan fotoğraf, zamanla kendine yeni anlatım alanları yaratmış ve günümüzde yeni görüntü üretim biçimleri ile sorgulama olanakları sunmaktadır. Bulunuşu ilan edildikten sonra yaşamımızın her alanına giren fotoğraf, kendini temsil edebilecek birçok yaklaşımın bir parçası olmuş analog fotoğraftan dijital fotoğrafa ve yeni medya sanatına kadar birçok mecraya ilham kaynağı oluşturmuştur. Deneysel fotoğraf kavramı bu temsil yaklaşımlarından birini oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de bir tür olarak deneysellik kavramını analog fotoğraf bağlamında irdelemektir. Bu anlamda Türkiye’deki deneysel fotoğraf kavramını oluşturan uygulamaların saptanması ve sanatçı çalışmalarının betimlenmesi bu çalışmanın temelini oluşturmaktadır.

References

  • KAYNAKÇA Acar, Siber, (2013). Adnan Veli Kuvanlık, AFSAD, Kontrast Fotoğraf Dergisi, (37) s: 62-63.
  • Ak, Seyit Ali, (2004). Siyah- Beyaz İzler, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • Ak, Seyit Ali, (2001). Erken Cumhuriyet Dönemi Türk Fotoğraf, İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • Ak, Seyit Ali, (1991). Düş Ülkesinde Bir Fotoğraf Gezisi, Refo Fotoğraf Dergisi, (20), s:40
  • Antmen, Ahu, (2014). Sanat ve Fotoğraf Üzerine Birkaç Not, AFSAD, Kontrast Fotoğraf Dergisi, (39) s:10-12. Atay Simber, (1997). Movement sergisi üzerine . http://x- hall.ada.net.tr/movement/yorumlar/scanograph.htm#scanograph/ .
  • Bilgin, Aydın Berk. (2020). Koleksiyon Akis. https://www.aydinberkbilgin.com/akis. Birinci, Gökhan, (2004). Günümüz Türk Fotoğrafında Kadına Bakış, AFSAD 6.Fotoğraf Sempozyumu, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Ostim Mesleki Eğitim Merkezi Matbaası, Ekim, s:166-174.
  • Çakar, Tuğrul, (2011). İğne Deliğinden Nevizade, AFSAD, Kontrast Fotoğraf Dergisi, (37) s:73-74.
  • Çalıkoğlu, Levent, (2007). Masumiyet İmgeleri, Milli Reasürans T.A.Ş, Ofset Matbaacılık, İstanbul.
  • Ertan, Güler, (1977). Çağdaş Fotografi Sanatı, İstanbul, Sayılı Matbaa.
  • Ertan, Güler, (2016). Türkiye’de Fotoğrafın Tarihsel Süreci, AFSAD,Kontrast Fotoğraf Dergisi, (43) s:73-74.
  • Erutku, Bülent, (2019). Gum Bikromat Fotoğraf Baskısı’nda Pigment Olarak Zerdeçal Kullanımı, https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1074193.pdf. (15.01.2021).
  • Gezgin, Ahmet Öner, https:/www.ahmetonergezgin.com.tr/cumhuriyetten-günümüze-fotografi-1923-1995, (20.02.2021).
  • Özendes, Engin, (2014). Fotoğrafta Osmanlıdan Cumhuriyet’e Geçiş Dönemi, AFSAD, Kontrast Fotoğraf Dergisi, (43), s:13. Özyurt, Ahmet, (1988). Fotoğraf Sanatında Yeni Yaklaşımlar, Refo Fotoğraf Sanatı Dergisi, (2):2. Soldamlı, H. Irmak, (2011). Gemsiz Düşler Fenomeni ‘mikrofotograf”, AFSAD, Kontrast Fotoğraf Dergisi, (23), s:5.
  • Soldamlı, H. Irmak. (2020). Mikro Galaksy. http://sanalfestival.org/sergi/mikrogalaksi/97.
Year 2021, Volume: 7 Issue: 13, 1 - 18, 18.06.2021

Abstract

References

  • KAYNAKÇA Acar, Siber, (2013). Adnan Veli Kuvanlık, AFSAD, Kontrast Fotoğraf Dergisi, (37) s: 62-63.
  • Ak, Seyit Ali, (2004). Siyah- Beyaz İzler, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • Ak, Seyit Ali, (2001). Erken Cumhuriyet Dönemi Türk Fotoğraf, İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • Ak, Seyit Ali, (1991). Düş Ülkesinde Bir Fotoğraf Gezisi, Refo Fotoğraf Dergisi, (20), s:40
  • Antmen, Ahu, (2014). Sanat ve Fotoğraf Üzerine Birkaç Not, AFSAD, Kontrast Fotoğraf Dergisi, (39) s:10-12. Atay Simber, (1997). Movement sergisi üzerine . http://x- hall.ada.net.tr/movement/yorumlar/scanograph.htm#scanograph/ .
  • Bilgin, Aydın Berk. (2020). Koleksiyon Akis. https://www.aydinberkbilgin.com/akis. Birinci, Gökhan, (2004). Günümüz Türk Fotoğrafında Kadına Bakış, AFSAD 6.Fotoğraf Sempozyumu, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Ostim Mesleki Eğitim Merkezi Matbaası, Ekim, s:166-174.
  • Çakar, Tuğrul, (2011). İğne Deliğinden Nevizade, AFSAD, Kontrast Fotoğraf Dergisi, (37) s:73-74.
  • Çalıkoğlu, Levent, (2007). Masumiyet İmgeleri, Milli Reasürans T.A.Ş, Ofset Matbaacılık, İstanbul.
  • Ertan, Güler, (1977). Çağdaş Fotografi Sanatı, İstanbul, Sayılı Matbaa.
  • Ertan, Güler, (2016). Türkiye’de Fotoğrafın Tarihsel Süreci, AFSAD,Kontrast Fotoğraf Dergisi, (43) s:73-74.
  • Erutku, Bülent, (2019). Gum Bikromat Fotoğraf Baskısı’nda Pigment Olarak Zerdeçal Kullanımı, https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1074193.pdf. (15.01.2021).
  • Gezgin, Ahmet Öner, https:/www.ahmetonergezgin.com.tr/cumhuriyetten-günümüze-fotografi-1923-1995, (20.02.2021).
  • Özendes, Engin, (2014). Fotoğrafta Osmanlıdan Cumhuriyet’e Geçiş Dönemi, AFSAD, Kontrast Fotoğraf Dergisi, (43), s:13. Özyurt, Ahmet, (1988). Fotoğraf Sanatında Yeni Yaklaşımlar, Refo Fotoğraf Sanatı Dergisi, (2):2. Soldamlı, H. Irmak, (2011). Gemsiz Düşler Fenomeni ‘mikrofotograf”, AFSAD, Kontrast Fotoğraf Dergisi, (23), s:5.
  • Soldamlı, H. Irmak. (2020). Mikro Galaksy. http://sanalfestival.org/sergi/mikrogalaksi/97.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles (Double blind peer reviewed and open to be indexed)
Authors

Gökhan Birinci 0000-0002-7156-6795

Publication Date June 18, 2021
Submission Date February 28, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 7 Issue: 13

Cite

APA Birinci, G. (2021). Türkiye’de Deneysel Fotoğrafın Tarihsel Süreci. İstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 7(13), 1-18.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png