Orta öğretim Güzel Sanatlar Liselerinde verilen dört yıllık eğitimde uygulamalı atölye dersleri sanatın temel kavramlarını öğretme ve uygulamalı atölye çalışmaları yaptırma konusunda yeri oldukça önemlidir. İki Boyutlu Sanat Atölye dersinin öğretim programının amacına uygun yapılabilmesi için uygulamalı atölye çalışmalarını destekleyen, alanla ilgili teorik ve teknik bilgiler içeren nitelikli ders kitaplarına ihtiyaç vardır. Öğrencilerin atölyede uygulama çalışmaları yaparken bir yandan da konuların teorik bilgilerinin öğretilmesi, birtakım teknik bilgilerin yazılı ve görsel olarak anlatılması, bu anlatılan bilgilerin pratiğe dökülmesinde ders kitaplarının katkıları oldukça fazladır. Bu doğrultuda 2020 yılında yayımlanan Güzel Sanatlar Lisesi 10’ uncu sınıf İki Boyutlu Sanat Atölye Ders Kitabı’nın eğitsel tasarım ilkelerinden ‘içerik’ yönünden incelenmesinde önemli eksiklikler tespit edilmiştir. Tespit edilen eksikliklerin giderilmesi için elde edilen bulgular ile sonuç ve öneriler Milli Eğitim Bakanlığına sunulacaktır. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmış, literatür taraması ve doküman incelemesi analizi yapılarak bulgular oluşturulmuştur.
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
1
Bana makale yazmayı öğreten Aydın üniversitesinde görev yapan tüm hocalarıma ve Her zaman desteğini benden esirgemeyen Sayın hocam Prof M. Reşat BAŞAR hocama çok teşekkür ederim.
1
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles (Double blind peer reviewed and open to be indexed) |
Authors | |
Project Number | 1 |
Publication Date | June 30, 2022 |
Submission Date | October 27, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 8 Issue: 15 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)