Research Article
BibTex RIS Cite

Resim Sanatında Desenin İfade Olanakları ve Özgün Kullanımı

Year 2023, Volume: 9 Issue: 17, 25 - 36, 30.06.2023

Abstract

Desen, resim sanatının temel görselleştirme araçlarının başında gelir. Tasarımın oluşturulduğu ayrıca çözümlerin üretildiği bazense tüm sürece yayılan aşamalarda uygulanır. Ancak desen üstlendiği bu işlevin çok daha ötesinde anlatım olanaklarına sahiptir. Bu makalenin amacı deseni oluşturduğu ifade olanakları çerçevesinde ele almaktır. Çalışma planlanırken konuyla ilgili tanımlamalar ile yapılan literatür taramasında desen çizmenin geçmişten bugüne geçirdiği gelişim araştırılmış ve örneklendirilmiştir. Desen çizmenin olanakları ve oluşturduğu görsel anlatımın desen yapısallığı bağlamında ele alınması ile sınırlıdır. Desenin bir sanat üretimi olması açısından ele alınması çalışmanın özgün değerini oluşturur. Yöntem, resim sanatından seçilen eserlerin görselleri ile incelenmesidir. Gerçekleştirilen araştırma ile desenin sağladığı olanaklar ve oluşturduğu görsel ifadenin çeşitliliği onun özgün bir sanat formuna dönüşebildiği sonucunu çıkarmaktadır.

References

  • Akay, A. (2005). Beuys’un desenlerinin güncelliği ve sembol öncelliği. M. Haydaroğlu
  • (Ed.), Aslolan çizgidir içinde (39-52). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Berger, J. (2014). Görme biçimleri. (Y. Salman Çev.). (21. Baskı). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Dunn, C. (1994). Art and design. (4. Baskı). UK: Longman Group UK.
  • Marks, L.A. (2022). Precarity, hybridity and vacillating identity: The work of Michel de M'Uzan and Jenny Saville on being human in a body. International Journal of Applied Psychoanalytic Studies, (Cilt: 19, Sayı: 1). ISSN: 1556-9187. https://doi.org/10.1002/aps.1727 (31.03.2023).
  • Paust, B. (2005). ). Aslolan çizgidir Joseph Beuys’un eserlerinde çizginin önemi. M.
  • Haydaroğlu (Ed.), Aslolan çizgidir içinde (9-22). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Ponty, M.M. (2019). Göz ve tin. (A. Soysal Çev.). (4. Baskı). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Read, H. (2014). Sanatın anlamı. (N. Asgari Çev.). (1. Baskı). İstanbul: Hayalperest Yayınevi.
  • White Cube, (2022, Temmuz). Julie Mehretu. https://whitecube.com/artists/artist/julie_mehretu/ (18.11.2022).
Year 2023, Volume: 9 Issue: 17, 25 - 36, 30.06.2023

Abstract

References

  • Akay, A. (2005). Beuys’un desenlerinin güncelliği ve sembol öncelliği. M. Haydaroğlu
  • (Ed.), Aslolan çizgidir içinde (39-52). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Berger, J. (2014). Görme biçimleri. (Y. Salman Çev.). (21. Baskı). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Dunn, C. (1994). Art and design. (4. Baskı). UK: Longman Group UK.
  • Marks, L.A. (2022). Precarity, hybridity and vacillating identity: The work of Michel de M'Uzan and Jenny Saville on being human in a body. International Journal of Applied Psychoanalytic Studies, (Cilt: 19, Sayı: 1). ISSN: 1556-9187. https://doi.org/10.1002/aps.1727 (31.03.2023).
  • Paust, B. (2005). ). Aslolan çizgidir Joseph Beuys’un eserlerinde çizginin önemi. M.
  • Haydaroğlu (Ed.), Aslolan çizgidir içinde (9-22). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Ponty, M.M. (2019). Göz ve tin. (A. Soysal Çev.). (4. Baskı). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Read, H. (2014). Sanatın anlamı. (N. Asgari Çev.). (1. Baskı). İstanbul: Hayalperest Yayınevi.
  • White Cube, (2022, Temmuz). Julie Mehretu. https://whitecube.com/artists/artist/julie_mehretu/ (18.11.2022).
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles (Double blind peer reviewed and open to be indexed)
Authors

Yusuf Şengür 0000-0003-2004-6551

Publication Date June 30, 2023
Submission Date November 21, 2022
Published in Issue Year 2023 Volume: 9 Issue: 17

Cite

APA Şengür, Y. (2023). Resim Sanatında Desenin İfade Olanakları ve Özgün Kullanımı. İstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 9(17), 25-36.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png