Bu çalışmanın amacı Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde günümüz
popüler şarkıların sözcüklerin doğru telaffuzlarının öğrenilmesine
etkisinin olup olmadığını araştırmaktır. Araştırmada nitel araştırma
desenlerinden durum çalışması deseniyle desenlenmiştir. Araştırmanın
örneklemini Türkiye’nin batısında yer alan bir üniversitenin Türkçe
Öğretimi Araştırma ve Uygulama Merkezi’nde öğrenim gören öğrenciler
oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem grubundaki yabancı uyruklu
öğrencilere dilbilgisel hatalar olan iki adet şarkı dinletilmiştir. Dinleme
sonrası öğrencilere şarkının sözlerinde dilbilgisel hatalar olan kısımlar
eksik verilmiş ve öğrencilerden bu eksik bölümleri doldurmaları
istenmiştir. Sonuç olarak araştırmada yabancı uyruklu öğrencilerin
boşluk doldurma sorularına verdikleri cevaplar doğrultusunda günümüz
popüler şarkılarının yabancı dil olarak Türkçe öğretimine olumsuz etkisi
olup olmadığı araştırılmıştır.
White, H. and Evans, C. (2005). Learning to listen to learn: Using
multisensory teaching for effective listening. London: Paul Chapman
Publishing.
Yener Gökşenli, E. (2011). Yabanc1 Dil Olarak İspanyolca Öğretiminde
Müziğin Öğretim Aracı Olarak Kullanımı. Mediterraneo, 6, s. 13-43.
Yılmaz Güngör, Z. (2014). Yabancı Dil öğretiminde şarkılarm kullammı:
Fransız Dili Eğitimi Öğrencileriyle Bir uygulama. Humanitas, 2(4), s.
141-151.
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2012) Nitel araştırma yöntemleri. Ankara:
Seçkin Yayıncılık.
Other ID | JA49YK88VH |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)