Edebî türler içinde şiirlerin çocukların gerek duygusal gerek fikri gerekse dilsel gelişimlerinde önemli yeri olduğu tartışılmaz. Zira öğretiminin amaçlarına ulaşılmasında edebî metinler önemli birer araçtır. Mağcan Cumabayev’in şiirlerinde millî bilinç olarak eğitimin önemi ön planda görülmektedir. O, edebî metinlerin aracılığıyla milletin duygu ve düşünce dünyasına seslenir. Böylece milletin parlak geleceğiyle ilgili düşüncelerini aktarır. Bu bağlamda sosyal meselelere değinerek doğru istikameti göstermeye çalışır.
Çalışmamızda Mağcan Cumabayev’in şiirlerindeki milli bilinç ve eserlerindeki sosyolojik düşünce yansımaları örneklerle ele alınacaktır.
1. Nazarbayev, Nursultan (2017). Geleceğe Doğru Yol Manevi Yenilenme, Kazakistan’ın Milli Kodu, Egemen Kazakistan Gazetesi S.70 (29051). Astana.
2. Sidekli, Sabri, Yangın, Selami ve Gökbulut, Yasin (2007). 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Şiirle Öğretim Yöntemine Örnek Bir Uygulama. VI. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (27-29 Nisan 2007), Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eskişehir.
3. Tamir, Ferhat (1998). «Kazak Türkleri Edebiyatı», Türk Dünyası El Kitabı Dördüncü Cilt (Türkiye Dışı Türk Edebiyatları), Ankara: TKAE Yay.
8. Kınacı, Cemile (2011). Kazak Şairi Mağcan Cumabayoğlu’nun Şiirlerinde “Kendi” ve “Öteki” İmajı, Turkish Studies- International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 6/3 Summer 2011, p.1663-1678 TURKEY.
9. Kanarbayeva, Bakıtjamal (1998), Jırımen jurtın oyatkan, Almatı: Ana tili baspası.
10. Koç, Kenan; İsina, Almagül; Korğanbekov, Bolat (2007), Kazak Edebiyatı-2, İstanbul: IQ Kültür Sanat Yay.
13. Zhiyenbayev, Yerlan (2016). Kazak şairi Mağcan Cumabayev’in şiirlerinde yapı ve tema, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
It is indisputable that poetry in literary genres has an important place in children's emotional, intellectual and linguistic development. Because literary texts are important tools in reaching the aims of education.
In the poems of Magzhan Zhumabayev, the preliminary plan of education as national consciousness is seen. He addresses to the world of emotion and thought of his nation through the literary texts. Thus the nation conveys its thoughts about the bright future. In this context, it tries to show the right direction by referring to social issues.
In our work, the national consciousness in Magzhan Zhumabayev's poems and the reflections of sociological thought in his works will be studied with examples.
1. Nazarbayev, Nursultan (2017). Geleceğe Doğru Yol Manevi Yenilenme, Kazakistan’ın Milli Kodu, Egemen Kazakistan Gazetesi S.70 (29051). Astana.
2. Sidekli, Sabri, Yangın, Selami ve Gökbulut, Yasin (2007). 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Şiirle Öğretim Yöntemine Örnek Bir Uygulama. VI. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (27-29 Nisan 2007), Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eskişehir.
3. Tamir, Ferhat (1998). «Kazak Türkleri Edebiyatı», Türk Dünyası El Kitabı Dördüncü Cilt (Türkiye Dışı Türk Edebiyatları), Ankara: TKAE Yay.
8. Kınacı, Cemile (2011). Kazak Şairi Mağcan Cumabayoğlu’nun Şiirlerinde “Kendi” ve “Öteki” İmajı, Turkish Studies- International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 6/3 Summer 2011, p.1663-1678 TURKEY.
9. Kanarbayeva, Bakıtjamal (1998), Jırımen jurtın oyatkan, Almatı: Ana tili baspası.
10. Koç, Kenan; İsina, Almagül; Korğanbekov, Bolat (2007), Kazak Edebiyatı-2, İstanbul: IQ Kültür Sanat Yay.
13. Zhiyenbayev, Yerlan (2016). Kazak şairi Mağcan Cumabayev’in şiirlerinde yapı ve tema, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.