Makale, Abay ve Ahmet Baytursynov'un eserlerinde süreklilik sorununu ele alıyor. Düşünce ve bilginin derinliği, insanlarına bakma fikri ve çağdaşlarının ahlaki gelişimi ile birleştirilir. Ahmet Baytursynov, 1913'te Abay hakkında derin bir anlamı olan makalesi yayınlanmış olan ilk Abayevisttir. Ahmet Baytursynov, Abay'ı ilk başta Kazak şairi olarak tanıyan ilk kişiydi. Ona göre Abay, Kazak şiirlerinde onurunu yücelten ve ona şiir dünyasında onurlu bir yer veren bir şairdir. Abay'ın şiirlerinde hem düşünce derinliği, hem kritiklik hem de bilgi vardı. Abay, Kazak şiirinin şeklini geliştiren yenilikçi bir şairdir. Ahmet Baytursynov'un yazdığı gibi, Abay, söylediği her şeyin özünü bilen bir düşünce şairidir. Abay'yı o kadar derinden tanıyan ve takdir eden Ahmet Baytursynov'un kendisi de bir akıl hocası, bir düşünür olan Abay'ın seviyesine yükselmiş ve zamanının Abay'ı kadar kendini yüceltmiş ve kendi milletinin ahlaki öğretmeni, Kazakh'ların sıra dışı bir kişiliği haline gelmiştir. Bu, Ahmet Baytursynov ile Abay arasındaki ilişkinin anlarından biridir. Ahmet Baytursynov'la Abay arasındaki ilişki, eserlerinin içeriğine, düşüncelerinin ve fikirlerinin birliğini ve ortaklığını yansıtır . Her şeyden önce, her iki şair de şiirlerinde olumsuz, sağlıksız insani nitelikleri keskin bir şekilde açığa vurdular ve eleştirdiler. İnsanın asil, erdemli niteliklerini zikrettiler ve teşvik ettiler. Her iki şairin amacı, ahlaklarını şiirlerinde ve masallarında söyleyerek halkın bilincini uyandırmak ve aydınlatmaktır. Uzay ve zaman, mevcut sosyal-politik sistem ve şekillenen ortam, iki şairin yaratıcı arayışlarını birleştirdi. «Sekiz ayak », «Zhihan-tergen" şiirleri, maneviyatın ve amacın birliğinin zirvesidir, iki şairin sanatsal kavşağıdır. Makalede, iki şairin sürekliliği hakkında böyle kararlar verilmiştir. Makale, Abay ve Ahmet Baytursynov'un eserlerinde süreklilik sorununu ele alıyor. Düşünce ve bilginin derinliği, insanlarına bakma fikri ve çağdaşlarının ahlaki gelişimi ile birleştirilir. Ahmet Baytursynov, 1913'te Abay hakkında derin bir anlamı olan makalesi yayınlanmış olan ilk Abayevisttir. Ahmet Baytursynov, Abay'ı ilk başta Kazak şairi olarak tanıyan ilk kişiydi. Ona göre Abay, Kazak şiirlerinde onurunu yücelten ve ona şiir dünyasında onurlu bir yer veren bir şairdir. Abay'ın şiirlerinde hem düşünce derinliği, hem kritiklik hem de bilgi vardı. Abay, Kazak şiirinin şeklini geliştiren yenilikçi bir şairdir. Ahmet Baytursynov'un yazdığı gibi, Abay, söylediği her şeyin özünü bilen bir düşünce şairidir. Abay'yı o kadar derinden tanıyan ve takdir eden Ahmet Baytursynov'un kendisi de bir akıl hocası, bir düşünür olan Abay'ın seviyesine yükselmiş ve zamanının Abay'ı kadar kendini yüceltmiş ve kendi milletinin ahlaki öğretmeni, Kazakh'ların sıra dışı bir kişiliği haline gelmiştir. Bu, Ahmet Baytursynov ile Abay arasındaki ilişkinin anlarından biridir. Ahmet Baytursynov'la Abay arasındaki ilişki, eserlerinin içeriğine, düşüncelerinin ve fikirlerinin birliğini ve ortaklığını yansıtır . Her şeyden önce, her iki şair de şiirlerinde olumsuz, sağlıksız insani nitelikleri keskin bir şekilde açığa vurdular ve eleştirdiler. İnsanın asil, erdemli niteliklerini zikrettiler ve teşvik ettiler. Her iki şairin amacı, ahlaklarını şiirlerinde ve masallarında söyleyerek halkın bilincini uyandırmak ve aydınlatmaktır. Uzay ve zaman, mevcut sosyal-politik sistem ve şekillenen ortam, iki şairin yaratıcı arayışlarını birleştirdi. «Sekiz ayak », «Zhihan-tergen" şiirleri, maneviyatın ve amacın birliğinin zirvesidir, iki şairin sanatsal kavşağıdır. Makalede, iki şairin sürekliliği hakkında böyle kararlar verilmiştir.
Abay Ahmet Baytursynov süreklilik I.A.Krylov masal şiir ahlak amaç uyum.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sanat ve Edebiyat |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 110 |