Bu araştırmanın amacı Herzog & De Meuron’un Fransa / Colmar kentinde tasarladıkları Musée Unterlinden projesini, tarihi çevrede çağdaş tasarım başlığı altında incelemek ve mimarların konseptlerini kendi ifadeleriyle önemli buldukları Aldo Rossi`nin Şehrin Mimarisi eseri üzerinden irdeleyerek, Rossi`nin teorisinin etkisini yapılı bir örnek üzerinden araştırmaktır. Metot olarak ilk adım, Musée Unterlinden projesini müelliflerin anlatımı üzerinden anlamak olmuştur. Bu doğrultuda ilgili metinler okunmuş, Almanca ve İngilizce olan tüm proje sunumları dinlenmiştir. Bu esnada Herzog & De Meuron’un Musée Unterlinden öncesindeki ve sonrasındaki müze yapılarıyla karşılaştırmalar yapılarak Herzog & De Meuron ofisinin tarihi çevrede tasarım metodu anlaşılmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda ikinci adım ise Musée Unterlinden projesinin konseptinin proje müelleiflerinin etkilendiklerini kaydettikleri Aldo Rossi’nin teorisindeki kentsel artifakt ve konfigürasyon kuramıyla olan ilişkisi tartışılmıştır. Kentsel tasarım, mekânsal kurgu ve yapı detayları kapsamında yapılan bu araştırmanın sonucunda, Herzog & De Meuron’un, kentin tarihini, morfolojisini, malzemeyi deneysel bir süreçten geçirerek, kente kendi tarihini çağdaş sanatsal imge olarak geri sunduğu görülmüştür. Böylece mimarlığı yenilemeyi ve yeniden üretmeyi amaç edinen Herzog & De Meuron’un mimarlık geleneği, kentsel artifakt ve deneysel yöntem arasında kurduğu köprü olarak açıklanmıştır.
Fatih Sultan Mehmet Vakıf University
The aim of this paper is to investigate the Musée Unterlinden project of Herzog & De Meuron in France / Colmar as a modern architecture within a historical context and to analyze Herzog & De Meuron’s design methodology from the perspective of Aldo Rossi`s city theory. Thus Aldo Rossi was for Herzog & De Meuron one of the two most influential urban theoreticians in the postmodern time. The research methodology bases on the exertion to understand the intention of the architects, by analysing their documentation including papers and various presentations of the project in German and English. A comparison of Musée Unterlinden with other museum projects enriches the understanding of Herzog & De Meuron’s design process. The scope of the analysis reaches from the scale of urban design to relevant materials and details. Finally, the concept of the project has been analysed with Aldo Rossi`s terminology and thoughts. As a result, this paper addresses not only the urban configuration concept of the Unterlinden project but also the abstraction of monumental typologies and volumes in Aldo Rossi`s city theory. Herzog & De Meuron integrates the history of the city, its morphology and material after an experimental and artistic transformation into the contemporary image of the city. Herzog & De Meuron does not only renew architecture and its production but also the city with its own artefacts.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Architecture |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 20, 2021 |
Acceptance Date | December 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 1 |