Research Article
BibTex RIS Cite

The Process of Admission to the Profession of Architecture: A Proposal For Turkey

Year 2023, Volume: 4 Issue: 2, 182 - 207, 31.07.2023

Abstract

Architecture is a discipline which requires a rich background and brings many other fields together, has a very comprehensive field of study. Examination of every step of architecture, introducing the process and conditions of professional acceptance for architects based on a deep research through selected countries are the main objective in this research. Based on the assumption for there can be differences between point of views of architectural actors from different institutions and pasts, evaluations were made with questionnaires. The aim of the research is to find out proper professional acceptance conditions which can produce its own authenticity and values by observing modern and contemporary architectural field contents and to demonstrate the process over a model. As a result, according to the knowledge gathered by the research and data evaluation, a model approach has been structured for Turkey.

References

  • GÜNAYDIN, M., EKİNCİ, A., ARAL, T. N. ve SAMİ, K., 2015. Sürekli Mesleki Gelişim Merkezi, 4. oturum. İçinde: İ. ERTUĞRUL, ed. Mimarlık ve Eğitim Kurultayı - VI Mimarlık eyleminin gelişimi ve çeşitlenmesi. Ankara: Mimarlar Odası Yayınları. s. 135-156.
  • KÜRKÇÜ. Ç. ve ÖNÜR, S., 2015. Mimarlık Akreditasyon Kurulu, 7. oturum. İçinde: İ. ERTUĞRUL, ed. Mimarlık ve Eğitim Kurultayı - VI Mimarlık eyleminin gelişimi ve çeşitlenmesi. Ankara: Mimarlar Odası Yayınları. s. 225-241.
  • ESİN, N., GÖKMEN, H., ARDAMAN, E. ve ERTUĞRUL, İ., 2015. Mimarlık eğitiminde staj, 8. oturum. İçinde: İ. ERTUĞRUL, ed. Mimarlık ve Eğitim Kurultayı - VI Mimarlık eyleminin gelişimi ve çeşitlenmesi. Ankara: Mimarlar Odası Yayınları. s. 245-272.
  • GÜNAYDIN, M. ve EKİNCİ, A., 2015. Sürekli Mesleki Gelişim Merkezi, 3. oturum. İçinde: İ. ERTUĞRUL, ed. Mimarlık ve Eğitim Kurultayı - VII Mimarlık eğitim ve meslek alanında bütünleşme ve dayanışma. Ankara: Mimarlar Odası Yayınları. s. 91-104.
  • FARRANDO, J., 2004. Dünyada Mimarlık Mesleği Uygulaması. Çev: A. Şentek, Ankara: TMMOB Mimarlar Odası Yayınları.
  • CENGİZKAN, N. M., 2009. Mimarlar Odası ve Türkiye mimarlık ortamına katkıları. Türk Kütüphaneciliği. 23 (4), s. 907-919.
  • DİKMEN, Ç. B., 2011. Mimarlık eğitiminde stüdyo çalışmalarının önemi: Temel eğitim stüdyoları. e-Journal of New World Sciences Academy. 6 (4), s. 1509-1520.
  • ERBİL, Y., 2009. Geçmişten günümüze mimar profilinde meydana gelen değişim – dönüşüm ve mimarlık eğitimine yansımaları. e-Journal of New World Sciences Academy. 4 (1), s. 58-67.
  • ESİN, N., 2014. Mimarlık ve eğitim kurultayı. Mimarlık eğitiminde akreditasyon tartışmalı konular üzerinde yeniden düşünelim. Mimarlık Dergisi. 376 (390), s. 31-36.
  • FOQUÉ, R., 2009. Mimarlık eğitiminde yetkinliklere dayalı müfredat programı tasarımı için bir strateji. TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi Yayınları Dosya Dergisi 15, s. 11-14.
  • SUNGUR, A., 2013. Mimarlık okullarında kapsayıcılığın gelişmesi için bir araç olarak akreditasyon. Mimarist Dergisi. 48, s. 106-111.
  • TAĞMAT, T. S., 2007. Helsinki’de Avrupa mimarlık politikaları forumu: Yeni diyalogların kurulması, mimarlığın görünür kılınması. Mimarlık Dergisi. 333 (51), s. 51-55.
  • TUNA, B., 2010. Dosya: Mimarlık ve eğitiminde “Kalite/ Yetki ve Sorumluluk” V. Mimarlık ve Eğitim Kurultayı’nın gündemi. Mimarlık Dergisi. 351 (365), s. 28-29.
  • TURGUT YILDIZ, H., 2007. Kentsel yaşam kalitesi: Kuram, politika ve uygulamalar. Mimarlık Dergisi. 335 (53), s. 27.
  • 2013/55/AB, 2013. Directive 2013/55/EU of the European Parliament and of the Council of 20 November 2013 [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32013L0055&from=EN [Erişim Tarihi 20 Ocak 2019].
  • ACE-CEA, 2005. Agreement for mutual recognition of professional qualifications [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.ace-cae.eu/uploads/tx_jidocumentsview/ACEUSMRAsigning.pdf [Erişim Tarihi 20 Ocak 2019].
  • AIA, 2018. Getting licenced [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.aia.org/pages/2651-getting-licensed [Erişim Tarihi 19 Ocak 2019].
  • AIA, 2019. IDP requirements [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://www.aialongisland.com/IDP_Guidelines-1.pdf [Erişim Tarihi 16 Ocak 2019].
  • ALNNJ, 2017. ALNNJ Committees [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://alnnj.org/IDP.htm [Erişim Tarihi 16 Ocak 2019].
  • ARB, 2015. Registering with UK qualifications [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://www.arb.org.uk/architect-information/applying-for-registration-for-the-first-time/registering-with-uk-qualifications/ [Erişim Tarihi 21 Ocak 2019].
  • ARB, 2016. Examination process and relevant regulations, examination procedures [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://www.arb.org.uk/wp-content/uploads/2016/05/Examination-Procedures.pdf [Erişim Tarihi 21 Ocak 2019].
  • ARB, 2017. Prescription of qualifications, ARB Criteria at Parts 1, 2 and 3 [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://www.arb.org.uk/wp-content/uploads/2017/11/ARB_Criteria.pdf [Erişim Tarihi 15 Ocak 2019].
  • ARB, 2019. The Architects Act 1997 Consolidated: this document has been produced to assist; it is not an official version [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://www.arb.org.uk/wp-content/uploads/2019/01/V5-January-2019-unofficial.pdf [Erişim Tarihi 19 Ocak 2019].
  • ARCHİTEKTENKAMMER-THUERİNGEN, 2020. [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://architekten-thueringen.de/mitgliedwerden/freiwillige/ [Erişim Tarihi 20 Ocak 2020].
  • CACB, 2010. Education Standarts [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://cacb.ca/wp-content/uploads/pdf/CACB-CCCA_Candian_Education_Standard.pdf [Erişim Tarihi 19 Ocak 2019].
  • CACB, 2012. BEFA Certification [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://cacb.ca/en/welcome/, [Erişim Tarihi 22 Ocak 2019].
  • CACB, 2017. CACB Conditions and Terms For Accreditation [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://cacb.ca/wp-content/uploads/2015/05/2017-CACB_Conditions_and_Terms_for-Accreditation.pdf [Erişim Tarihi 14 Ocak 2019].
  • CACB, 2019. Accreditation [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://cacb.ca/en/cacb-accreditation/ [Erişim Tarihi 15 Ocak 2019].
  • COAM, 2018. Mutual recognition agreement of professional qualifications between The Architects’ Council of Europe (ACE) and The Canadian Architectural Licensing Authorities (CALA) [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.coam.org/media/Default%20Files/servicios/internacional/2018/CETA%20ACE-Canadian%20Architectural%20Licensing%20Authorities%20CALA.pdf [Erişim Tarihi 20 Ocak 2019].
  • EUR – LEX., 2013. Directive 2005/36/EC of the European Parliament and of the Council of 7 September 2005 on the recognition of professional qualifications [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=celex%3A32005L0036 [Erişim Tarihi 20 Ocak 2019].
  • EXAC, 2018., Preparation guide for the EXAC 2018 [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://www.exac.ca/fileadmin/documents/pdf/en/guide_preparation_en_2018_01.pdf [Erişim Tarihi 19 Ocak 2019].
  • LEGIFRANCE, 2005. Arrêté du 20 juillet 2005 relatif aux cycles de formation des études d'architecture conduisant au diplôme d'études en architecture conférant le grade de licence et au diplôme d'Etat d'architecte conférant le grade de master [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.legifrance.gouv.fr/affichTexte.do?cidTexte=JORFTEXT000000812005#LEGIARTI000006445412 [Erişim Tarihi 20 Ocak 2019].
  • MEK, 2005. Sürekli mesleki gelişim Almanya [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://slideplayer.biz.tr/slide/2027853/ [Erişim Tarihi 17 Ocak 2019].
  • MİAK, 2014. MİAK Akreditasyon Koşulları – 2014 [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://www.mo.org.tr/miak/belge/dsp-Akreditasyonkosul.pdf [Erişim Tarihi 14 Ocak 2019].
  • MİMARLAR ODASI, 2016. ACE politikaları 4, yaşam boyu öğrenmenin önemi ve sürekli mesleki gelişimi (SMG) sağlamada mesleğin rolü [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://www.mo.org.tr/UIKDocs/ace4.pdf [Erişim Tarihi 17 Ocak 2019].
  • MİMARLIK VE EĞİTİM KURULTAYI 9, 2017. Türkiye Mimarlık Politikası [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://arch.metu.edu.tr/system/files/news/2017/turkiye_mimarlik_politikasi_bt_20171109.pdf [Erişim Tarihi 14 Ocak 2019].
  • MİMDAP, 2007. SMG’ye dair örnek bir uygulama: Kanada örneği [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://www.mimdap.org/?p=2784 [Erişim Tarihi 14 Ocak 2019].
  • MIUR, 2018. Ministero dell'Istruzione e del Merito [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://www.miur.gov.it/web/guest/esami-di-stato [Erişim Tarihi 20 Ocak 2019].
  • NAAB, 2014. Conditions for accreditation [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.naab.org/wp-content/uploads/01_Final-Approved-2014-NAAB-Conditions-for-Accreditation-2.pdf [Erişim Tarihi 14 Ocak 2019].
  • NAAB, 2016. Procedures for accreditation [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.naab.org/wp-content/uploads/2016/03/Full-Document.pdf [Erişim Tarihi 15 Ocak 2019].
  • NCARB, 2018a. Become an architect [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.ncarb.org/become-architect/basics [Erişim Tarihi 19 Ocak 2019].
  • NCARB, 2018b. State licensing board [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.ncarb.org/get-licensed/state-licensing-boards [Erişim Tarihi 21 Ocak 2019].
  • NCARB, 2018c. Guidelines [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.ncarb.org/sites/default/files/EDU_Guidelines_0.pdf [Erişim Tarihi 21 Ocak 2019].
  • NCARB, 2018d. Foreign educated applicants [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.ncarb.org/get-licensed/foreign-applicants/educated [Erişim Tarihi 21 Ocak 2019].
  • NCARB, 2018e. Foreign architects [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.ncarb.org/get-licensed/foreign-applicants/licensed [Erişim Tarihi 21 Ocak 2019].
  • NCARB, 2018f. IPAL [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.ncarb.org/become-architect/ipal [Erişim Tarihi 21 Ocak 2019].
  • ORDRE DES ARCHITECTES, tb. Conseil National De L’ordre Des Architectes [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.architectes.org/sites/default/files/atoms/files/hmo_cadre_et_priseencharge_fi_et_fc_0.pdf [Erişim Tarihi 19 Ocak 2019].
  • RAIC, tb. Continuing education for architects in Canada (Sürekli Mesleki Gelişim) [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.raic.org/raic/continuing-education-opportunities#Continuing%20Education%20for%20Architects%20in%20Canada [Erişim Tarihi 17 Ocak 2019].
  • RAIC, 2012. Internship in architecture program, Canadian architectural licensing authorities / Third edition, January 2012 [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.raic.org/sites/default/files/pub_resources/documents/iap_e.pdf [Erişim Tarihi 16 Ocak 2019].
  • RIBA, 2014. RIBA procedures for validation and validation criteria for UK and international courses and examinations in architecture [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.architecture.com/-/media/gathercontent/validation-procedures-and-criteria/additional-documents/validationprocedures2011secondrevision2may2014pdf.pdf [Erişim Tarihi 15 Ocak 2019].
  • RIBA, 2017. RIBA policy note January 2017 mutual recognition of professional qualifications [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.architecture.com/-/media/gathercontent/mutual-recognition-of-professional-qualifications/additional-documents/ribapolicynotemutualrecognitionofqualificationsfinalpdf.pdf [Erişim Tarihi 20 Ocak 2019].
  • RIBA, 2018. CPD [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.architecture.com/education-cpd-and-careers/cpd/fulfilling-your-cpd-obligations [Erişim Tarihi 17 Ocak 2019].
  • RIBA, 2019. Pathways to qualify as an architect [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.architecture.com/education-cpd-and-careers/how-to-become-an-architect [Erişim Tarihi 19 Şubat 2019].
  • YÖK, tb. Diploma denklik süreçleri [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://yok.gov.tr/web/denklikbirimi/denklik-surecleri1 [Erişim Tarihi 22 Ocak 2019].
  • YÜCEL, S., 2015. Türkiye’de mimarlık ortamı ve mimarın eğitimi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İstanbul Teknik Üniversitesi.
  • ANONİM, 2010. Yurtdışı yükseköğretim diplomaları denklik yönetmeliği. [metin] T.C. Resmi Gazete. Haber tarihi: 6 Kasım 2010.

Mimarlik Mesleğine Kabul Süreci: Türkiye için bir Model Önerisi

Year 2023, Volume: 4 Issue: 2, 182 - 207, 31.07.2023

Abstract

Mimarlık, zengin bir altyapı gerektiren ve birçok alanı bir araya getiren, çok kapsamlı bir çalışma alanına sahip bir disiplindir. Mimarlığın her aşamasının incelenmesi, seçilen ülkeler üzerinden derin bir araştırmaya dayalı olarak mimarların profesyonel kabul süreci ve koşullarının tanıtılması bu araştırmanın temel amacıdır. Farklı kurumlardan ve geçmişlerden gelen mimari aktörlerin bakış açıları arasında farklılıklar olabileceği varsayımından hareketle anketlerle değerlendirmeler yapılmıştır. Araştırmanın amacı, modern ve çağdaş mimari alan içeriklerini gözlemleyerek kendi özgünlüğünü ve değerlerini üretebilecek uygun mesleki kabul koşullarını bulmak ve bir model üzerinden süreci göstermektir. Araştırma ve verilerinin değerlendirilmesi sonucunda elde edilen bilgilere göre Türkiye için bir model yaklaşımı yapılandırılmıştır.

References

  • GÜNAYDIN, M., EKİNCİ, A., ARAL, T. N. ve SAMİ, K., 2015. Sürekli Mesleki Gelişim Merkezi, 4. oturum. İçinde: İ. ERTUĞRUL, ed. Mimarlık ve Eğitim Kurultayı - VI Mimarlık eyleminin gelişimi ve çeşitlenmesi. Ankara: Mimarlar Odası Yayınları. s. 135-156.
  • KÜRKÇÜ. Ç. ve ÖNÜR, S., 2015. Mimarlık Akreditasyon Kurulu, 7. oturum. İçinde: İ. ERTUĞRUL, ed. Mimarlık ve Eğitim Kurultayı - VI Mimarlık eyleminin gelişimi ve çeşitlenmesi. Ankara: Mimarlar Odası Yayınları. s. 225-241.
  • ESİN, N., GÖKMEN, H., ARDAMAN, E. ve ERTUĞRUL, İ., 2015. Mimarlık eğitiminde staj, 8. oturum. İçinde: İ. ERTUĞRUL, ed. Mimarlık ve Eğitim Kurultayı - VI Mimarlık eyleminin gelişimi ve çeşitlenmesi. Ankara: Mimarlar Odası Yayınları. s. 245-272.
  • GÜNAYDIN, M. ve EKİNCİ, A., 2015. Sürekli Mesleki Gelişim Merkezi, 3. oturum. İçinde: İ. ERTUĞRUL, ed. Mimarlık ve Eğitim Kurultayı - VII Mimarlık eğitim ve meslek alanında bütünleşme ve dayanışma. Ankara: Mimarlar Odası Yayınları. s. 91-104.
  • FARRANDO, J., 2004. Dünyada Mimarlık Mesleği Uygulaması. Çev: A. Şentek, Ankara: TMMOB Mimarlar Odası Yayınları.
  • CENGİZKAN, N. M., 2009. Mimarlar Odası ve Türkiye mimarlık ortamına katkıları. Türk Kütüphaneciliği. 23 (4), s. 907-919.
  • DİKMEN, Ç. B., 2011. Mimarlık eğitiminde stüdyo çalışmalarının önemi: Temel eğitim stüdyoları. e-Journal of New World Sciences Academy. 6 (4), s. 1509-1520.
  • ERBİL, Y., 2009. Geçmişten günümüze mimar profilinde meydana gelen değişim – dönüşüm ve mimarlık eğitimine yansımaları. e-Journal of New World Sciences Academy. 4 (1), s. 58-67.
  • ESİN, N., 2014. Mimarlık ve eğitim kurultayı. Mimarlık eğitiminde akreditasyon tartışmalı konular üzerinde yeniden düşünelim. Mimarlık Dergisi. 376 (390), s. 31-36.
  • FOQUÉ, R., 2009. Mimarlık eğitiminde yetkinliklere dayalı müfredat programı tasarımı için bir strateji. TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi Yayınları Dosya Dergisi 15, s. 11-14.
  • SUNGUR, A., 2013. Mimarlık okullarında kapsayıcılığın gelişmesi için bir araç olarak akreditasyon. Mimarist Dergisi. 48, s. 106-111.
  • TAĞMAT, T. S., 2007. Helsinki’de Avrupa mimarlık politikaları forumu: Yeni diyalogların kurulması, mimarlığın görünür kılınması. Mimarlık Dergisi. 333 (51), s. 51-55.
  • TUNA, B., 2010. Dosya: Mimarlık ve eğitiminde “Kalite/ Yetki ve Sorumluluk” V. Mimarlık ve Eğitim Kurultayı’nın gündemi. Mimarlık Dergisi. 351 (365), s. 28-29.
  • TURGUT YILDIZ, H., 2007. Kentsel yaşam kalitesi: Kuram, politika ve uygulamalar. Mimarlık Dergisi. 335 (53), s. 27.
  • 2013/55/AB, 2013. Directive 2013/55/EU of the European Parliament and of the Council of 20 November 2013 [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32013L0055&from=EN [Erişim Tarihi 20 Ocak 2019].
  • ACE-CEA, 2005. Agreement for mutual recognition of professional qualifications [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.ace-cae.eu/uploads/tx_jidocumentsview/ACEUSMRAsigning.pdf [Erişim Tarihi 20 Ocak 2019].
  • AIA, 2018. Getting licenced [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.aia.org/pages/2651-getting-licensed [Erişim Tarihi 19 Ocak 2019].
  • AIA, 2019. IDP requirements [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://www.aialongisland.com/IDP_Guidelines-1.pdf [Erişim Tarihi 16 Ocak 2019].
  • ALNNJ, 2017. ALNNJ Committees [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://alnnj.org/IDP.htm [Erişim Tarihi 16 Ocak 2019].
  • ARB, 2015. Registering with UK qualifications [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://www.arb.org.uk/architect-information/applying-for-registration-for-the-first-time/registering-with-uk-qualifications/ [Erişim Tarihi 21 Ocak 2019].
  • ARB, 2016. Examination process and relevant regulations, examination procedures [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://www.arb.org.uk/wp-content/uploads/2016/05/Examination-Procedures.pdf [Erişim Tarihi 21 Ocak 2019].
  • ARB, 2017. Prescription of qualifications, ARB Criteria at Parts 1, 2 and 3 [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://www.arb.org.uk/wp-content/uploads/2017/11/ARB_Criteria.pdf [Erişim Tarihi 15 Ocak 2019].
  • ARB, 2019. The Architects Act 1997 Consolidated: this document has been produced to assist; it is not an official version [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://www.arb.org.uk/wp-content/uploads/2019/01/V5-January-2019-unofficial.pdf [Erişim Tarihi 19 Ocak 2019].
  • ARCHİTEKTENKAMMER-THUERİNGEN, 2020. [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://architekten-thueringen.de/mitgliedwerden/freiwillige/ [Erişim Tarihi 20 Ocak 2020].
  • CACB, 2010. Education Standarts [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://cacb.ca/wp-content/uploads/pdf/CACB-CCCA_Candian_Education_Standard.pdf [Erişim Tarihi 19 Ocak 2019].
  • CACB, 2012. BEFA Certification [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://cacb.ca/en/welcome/, [Erişim Tarihi 22 Ocak 2019].
  • CACB, 2017. CACB Conditions and Terms For Accreditation [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://cacb.ca/wp-content/uploads/2015/05/2017-CACB_Conditions_and_Terms_for-Accreditation.pdf [Erişim Tarihi 14 Ocak 2019].
  • CACB, 2019. Accreditation [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://cacb.ca/en/cacb-accreditation/ [Erişim Tarihi 15 Ocak 2019].
  • COAM, 2018. Mutual recognition agreement of professional qualifications between The Architects’ Council of Europe (ACE) and The Canadian Architectural Licensing Authorities (CALA) [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.coam.org/media/Default%20Files/servicios/internacional/2018/CETA%20ACE-Canadian%20Architectural%20Licensing%20Authorities%20CALA.pdf [Erişim Tarihi 20 Ocak 2019].
  • EUR – LEX., 2013. Directive 2005/36/EC of the European Parliament and of the Council of 7 September 2005 on the recognition of professional qualifications [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=celex%3A32005L0036 [Erişim Tarihi 20 Ocak 2019].
  • EXAC, 2018., Preparation guide for the EXAC 2018 [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://www.exac.ca/fileadmin/documents/pdf/en/guide_preparation_en_2018_01.pdf [Erişim Tarihi 19 Ocak 2019].
  • LEGIFRANCE, 2005. Arrêté du 20 juillet 2005 relatif aux cycles de formation des études d'architecture conduisant au diplôme d'études en architecture conférant le grade de licence et au diplôme d'Etat d'architecte conférant le grade de master [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.legifrance.gouv.fr/affichTexte.do?cidTexte=JORFTEXT000000812005#LEGIARTI000006445412 [Erişim Tarihi 20 Ocak 2019].
  • MEK, 2005. Sürekli mesleki gelişim Almanya [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://slideplayer.biz.tr/slide/2027853/ [Erişim Tarihi 17 Ocak 2019].
  • MİAK, 2014. MİAK Akreditasyon Koşulları – 2014 [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://www.mo.org.tr/miak/belge/dsp-Akreditasyonkosul.pdf [Erişim Tarihi 14 Ocak 2019].
  • MİMARLAR ODASI, 2016. ACE politikaları 4, yaşam boyu öğrenmenin önemi ve sürekli mesleki gelişimi (SMG) sağlamada mesleğin rolü [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://www.mo.org.tr/UIKDocs/ace4.pdf [Erişim Tarihi 17 Ocak 2019].
  • MİMARLIK VE EĞİTİM KURULTAYI 9, 2017. Türkiye Mimarlık Politikası [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://arch.metu.edu.tr/system/files/news/2017/turkiye_mimarlik_politikasi_bt_20171109.pdf [Erişim Tarihi 14 Ocak 2019].
  • MİMDAP, 2007. SMG’ye dair örnek bir uygulama: Kanada örneği [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://www.mimdap.org/?p=2784 [Erişim Tarihi 14 Ocak 2019].
  • MIUR, 2018. Ministero dell'Istruzione e del Merito [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://www.miur.gov.it/web/guest/esami-di-stato [Erişim Tarihi 20 Ocak 2019].
  • NAAB, 2014. Conditions for accreditation [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.naab.org/wp-content/uploads/01_Final-Approved-2014-NAAB-Conditions-for-Accreditation-2.pdf [Erişim Tarihi 14 Ocak 2019].
  • NAAB, 2016. Procedures for accreditation [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.naab.org/wp-content/uploads/2016/03/Full-Document.pdf [Erişim Tarihi 15 Ocak 2019].
  • NCARB, 2018a. Become an architect [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.ncarb.org/become-architect/basics [Erişim Tarihi 19 Ocak 2019].
  • NCARB, 2018b. State licensing board [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.ncarb.org/get-licensed/state-licensing-boards [Erişim Tarihi 21 Ocak 2019].
  • NCARB, 2018c. Guidelines [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.ncarb.org/sites/default/files/EDU_Guidelines_0.pdf [Erişim Tarihi 21 Ocak 2019].
  • NCARB, 2018d. Foreign educated applicants [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.ncarb.org/get-licensed/foreign-applicants/educated [Erişim Tarihi 21 Ocak 2019].
  • NCARB, 2018e. Foreign architects [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.ncarb.org/get-licensed/foreign-applicants/licensed [Erişim Tarihi 21 Ocak 2019].
  • NCARB, 2018f. IPAL [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.ncarb.org/become-architect/ipal [Erişim Tarihi 21 Ocak 2019].
  • ORDRE DES ARCHITECTES, tb. Conseil National De L’ordre Des Architectes [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.architectes.org/sites/default/files/atoms/files/hmo_cadre_et_priseencharge_fi_et_fc_0.pdf [Erişim Tarihi 19 Ocak 2019].
  • RAIC, tb. Continuing education for architects in Canada (Sürekli Mesleki Gelişim) [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.raic.org/raic/continuing-education-opportunities#Continuing%20Education%20for%20Architects%20in%20Canada [Erişim Tarihi 17 Ocak 2019].
  • RAIC, 2012. Internship in architecture program, Canadian architectural licensing authorities / Third edition, January 2012 [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.raic.org/sites/default/files/pub_resources/documents/iap_e.pdf [Erişim Tarihi 16 Ocak 2019].
  • RIBA, 2014. RIBA procedures for validation and validation criteria for UK and international courses and examinations in architecture [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.architecture.com/-/media/gathercontent/validation-procedures-and-criteria/additional-documents/validationprocedures2011secondrevision2may2014pdf.pdf [Erişim Tarihi 15 Ocak 2019].
  • RIBA, 2017. RIBA policy note January 2017 mutual recognition of professional qualifications [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.architecture.com/-/media/gathercontent/mutual-recognition-of-professional-qualifications/additional-documents/ribapolicynotemutualrecognitionofqualificationsfinalpdf.pdf [Erişim Tarihi 20 Ocak 2019].
  • RIBA, 2018. CPD [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.architecture.com/education-cpd-and-careers/cpd/fulfilling-your-cpd-obligations [Erişim Tarihi 17 Ocak 2019].
  • RIBA, 2019. Pathways to qualify as an architect [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.architecture.com/education-cpd-and-careers/how-to-become-an-architect [Erişim Tarihi 19 Şubat 2019].
  • YÖK, tb. Diploma denklik süreçleri [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://yok.gov.tr/web/denklikbirimi/denklik-surecleri1 [Erişim Tarihi 22 Ocak 2019].
  • YÜCEL, S., 2015. Türkiye’de mimarlık ortamı ve mimarın eğitimi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İstanbul Teknik Üniversitesi.
  • ANONİM, 2010. Yurtdışı yükseköğretim diplomaları denklik yönetmeliği. [metin] T.C. Resmi Gazete. Haber tarihi: 6 Kasım 2010.
There are 56 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Architecture
Journal Section Research Articles
Authors

Hande Nalçakan Özkan 0000-0002-0741-8691

Ayfer Aytuğ 0000-0003-2280-7297

Publication Date July 31, 2023
Acceptance Date July 31, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Nalçakan Özkan, H., & Aytuğ, A. (2023). Mimarlik Mesleğine Kabul Süreci: Türkiye için bir Model Önerisi. Bab Journal of FSMVU Faculty of Architecture and Design, 4(2), 182-207.
AMA Nalçakan Özkan H, Aytuğ A. Mimarlik Mesleğine Kabul Süreci: Türkiye için bir Model Önerisi. bāb Architecture and Design Journal. July 2023;4(2):182-207.
Chicago Nalçakan Özkan, Hande, and Ayfer Aytuğ. “Mimarlik Mesleğine Kabul Süreci: Türkiye için Bir Model Önerisi”. Bab Journal of FSMVU Faculty of Architecture and Design 4, no. 2 (July 2023): 182-207.
EndNote Nalçakan Özkan H, Aytuğ A (July 1, 2023) Mimarlik Mesleğine Kabul Süreci: Türkiye için bir Model Önerisi. bab Journal of FSMVU Faculty of Architecture and Design 4 2 182–207.
IEEE H. Nalçakan Özkan and A. Aytuğ, “Mimarlik Mesleğine Kabul Süreci: Türkiye için bir Model Önerisi”, bāb Architecture and Design Journal, vol. 4, no. 2, pp. 182–207, 2023.
ISNAD Nalçakan Özkan, Hande - Aytuğ, Ayfer. “Mimarlik Mesleğine Kabul Süreci: Türkiye için Bir Model Önerisi”. bab Journal of FSMVU Faculty of Architecture and Design 4/2 (July 2023), 182-207.
JAMA Nalçakan Özkan H, Aytuğ A. Mimarlik Mesleğine Kabul Süreci: Türkiye için bir Model Önerisi. bāb Architecture and Design Journal. 2023;4:182–207.
MLA Nalçakan Özkan, Hande and Ayfer Aytuğ. “Mimarlik Mesleğine Kabul Süreci: Türkiye için Bir Model Önerisi”. Bab Journal of FSMVU Faculty of Architecture and Design, vol. 4, no. 2, 2023, pp. 182-07.
Vancouver Nalçakan Özkan H, Aytuğ A. Mimarlik Mesleğine Kabul Süreci: Türkiye için bir Model Önerisi. bāb Architecture and Design Journal. 2023;4(2):182-207.