This paper focuses on SDG 4 "Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all" (SDG 4), one of the Presidential Sustainable Development Goals. It addresses main topics such as promoting inclusion and equity in education, supporting early childhood development and developing technical skills. The paper introduces detailed and comprehensive weekly lesson plans designed to achieve these goals and proposes a 45-hour training programme to be conducted by Başakşehir District Directorate of National Education. The aim of the programme is to enable teachers to implement educational strategies that support sustainable development in the field through these lessons. The paper also emphasises the relationship between education and economic development and provides examples of how education supports the principles of sustainable development. In this context, the effects of increasing quality and equity in education on economic development are analysed and the challenges and solutions encountered in this process are discussed.
Bu makale, Cumhurbaşkanlığı Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları'ndan "Kapsayıcı ve Hakkaniyete Dayanan Nitelikli Eğitimi Sağlamak ve Herkes İçin Yaşam Boyu Öğrenim Fırsatlarını Teşvik Etmek" (SKA 4) üzerine odaklanmaktadır. Eğitimde kapsayıcılık ve eşitliği geliştirme, erken çocukluk gelişimini destekleme ve teknik becerilerin geliştirilmesi gibi ana başlıkları ele alır. Makale, bu hedeflere ulaşmak için tasarlanmış detaylı ve kapsamlı haftalık ders planlarını tanıtmakta ve Başakşehir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülecek 45 saatlik bir eğitim programını önermektedir. Programın amacı, öğretmenlere yönelik olarak bu dersler aracılığıyla sürdürülebilir kalkınmayı destekleyen eğitim stratejilerini sahada uygulamalarını sağlamaktır. Makalede ayrıca, eğitim ve ekonomik kalkınma arasındaki ilişki üzerinde durulmakta ve eğitimin sürdürülebilir kalkınma ilkelerini nasıl desteklediğine dair örnekler sunulmaktadır. Bu bağlamda, eğitimde kalite ve eşitliğin artırılmasının ekonomik kalkınma üzerindeki etkileri analiz edilmekte ve bu süreçte karşılaşılan zorluklar ve çözüm yolları tartışılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 7, 2024 |
Submission Date | May 9, 2024 |
Acceptance Date | May 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 3 Issue: 1 |
Deniz Demiryakan