In the twenty-first century, the advancement of technology has brought with it an increase in visual images and this has increased interest in visual culture and education, which is shaped by seeing and looking. Visual culture education is an interdisciplinary phenomenon that impacts human experiences in various ways and is associated with different fields and institutions. Museums are effective institutions for utilising visual culture elements within this interaction dynamic. Nowadays, museums often incorporate visual technologies to focus on education and cultural missions. This research aims to examine museums from various perspectives on the axis of visual culture education and make predictions about their future based on current practices. In the research conducted with students of art education, it was found that visual materials were preferred over audio materials for qualified education in terms of visual culture. The combined use of technological materials, both visual and auditory, was preferred for a qualified educational environment. The study emphasized that the use of virtual museums contributes to learning effectiveness and provides an alternative to real museum experiences. The museum education course has been found to contribute to the critical evaluation of visual culture elements. According to interviews with museum officials, museums conduct studies on the educational function and use various practices to exhibit and teach visual culture elements. These museums aim to integrate new technologies into educational areas and activities, adapting to modern conditions. When considering museums from a future-oriented perspective, it is anticipated that infrastructure will be developed to integrate modern technologies and support hands-on learning. This may include the expansion of virtual and augmented reality applications, as well as the combination of on-site and online learning.
Yirmibirinci yüzyılda teknolojinin ilerlemesi, özellikle görsel imgelerdeki artışı beraberinde getirmiş ve bu durum, görmek ve bakmak odaklı şekillenen görsel kültür ve eğitimi konularına yönelik ilgiyi artırmıştır. Görsel kültür eğitimi, farklı yönleriyle insan deneyimlerini etkileyen bir olgu olarak ortaya çıkmış ve disiplinlerarası yapısı nedeniyle çeşitli alanlar ya da kurumlarla ilişkilendirilmiştir. Bu etkileşim dinamiği içinde, görsel kültür unsurlarının etkin bir şekilde kullanıldığı kurumlardan biri de müzelerdir. Günümüzde müzeler, kültürel misyonlarının yanı sıra eğitim alanına odaklanarak, sıkça görsel teknolojilere yer vermektedirler. Bu bağlamda yapılan araştırmada, görsel kültür eğitimi ekseninde müzelerin farklı perspektiflerden incelenmesi ve güncel uygulamalardan hareketle geleceğine yönelik öngörülerde bulunulması amaçlanmıştır. Sanat eğitimi öğrencileriyle yapılan araştırmada, görsel kültür eğitimi açısından nitelikli bir eğitim için görsel materyallerin kullanımının işitsel materyallere oranla daha çok tercih edildiği görülmüştür. Teknolojik materyallerin görsel ve işitsel olarak bir arada kullanımı, nitelikli bir eğitim ortamı için daha fazla tercih edilmiştir. Sanal müze kullanımının, öğrenim etkinliğine katkı sağladığı ve gerçek müze deneyimlerine alternatif olduğu vurgulanmıştır. Ayrıca, müze eğitimi dersinin, görsel kültür unsurlarını eleştirel bir perspektifle değerlendirmeye katkıda bulunduğu belirlenmiştir. Müze yetkilileri ile gerçekleştirilen görüşmelerde, müzelerin eğitim işlevine odaklanarak çeşitli çalışmalar yürüttüğü ve bu kapsamda görsel kültür unsurlarının sergilenmesi ve öğreticiliği açısından çeşitli uygulamaların kullanıldığı ortaya çıkmıştır. Bu müzelerde, eğitim alanları ve eğitici faaliyetlerin, günümüz koşullarına entegre olabilmesi için yeni teknolojilerle geliştirilmesi planlanmaktadır. Sonuç olarak, müzeler geleceğe dönük bir yaklaşımla ele alındığında; altyapılarının çağın insanının entegre olabileceği teknolojilerle geliştirilmesinin yanı sıra dokunarak ve hissederek öğrenmeyi destekleyen yöntemlerin gelişeceği, sanal gerçeklik ve arttırılmış gerçeklik uygulamalarına daha fazla yer verileceği, yerinde öğrenim ile çevrimiçi öğrenimin (sanal-online) birleştirilerek geliştirileceği öngörülmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Fine Arts |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 1, 2024 |
Publication Date | July 31, 2024 |
Submission Date | July 23, 2024 |
Acceptance Date | July 28, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 2 Issue: 4 |