Küreselleşmenin etkisiyle daha da girift hale gelen uluslararası sistem, ülkelerin günümüz rekabet koşullarına uyum sağlayabilen esneklikte olmasını kaçınılmaz bir şekilde dayatmaktadır. Ülkeler ekonomik olarak varlıklarını güçlendirebilmek için yatırım alabilme, nitelikli iş gücünü artırabilme, istihdam kapasitelerini artırma, ihracat gelirlerini yükseltme ve turizm gelirlerini güçlendirme amaçları başta olmak üzere; kendilerini hem dış dünyaya tanıtma hem de gerek iç gerekse dış politikalarını meşru hale getirebilmek için ulus markalama ve ülke imajı geliştirme stratejileri uygulamaktadır. Bu çalışmada, ulus markalamanın temelleri, ülkelerin ulus markalama faaliyetleri neticesinde oluşturulan “İyi Ülke Endeksi” ve “Ulus Markalama Endeksi” üzerindeki etkileri, Çin Halk Cumhuriyeti’nin uygulama pratikleri ve faaliyetleri üzerinden değerlendirilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Political Science |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2022 |
Submission Date | November 18, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |