Türkiye, sezon dışı beyaz kuşkonmazı, Avrupa'ya rekabetçi fiyatlarla, yani iç üretim önemli miktarlara ulaşmadan ve buna bağlı olarak Avrupa ithalatçı ülkelerinde fiyat düşüşü yaşanmadan önce ihraç edebilir. Sezon dışı kuşkonmazın en büyük ithalatçısı Almanya'dır. 1969'da Nisan sonuna kadar 990 ton olan bu miktarın tamamı Fransa'dan gelmektedir (yerli üretim başlamıştır); bu miktar Fransa'dan gelmektedir. İsviçre ve İskandinav ülkeleri daha az miktarlarda ithalat yapmaktadır. Avrupa'daki toplam sezon dışı ithalatın en fazla 3000 ton olduğu tahmin edilmektedir. Türkiye bunun ancak bir kısmını, başlangıç olarak 100 hektarlık bir alanda yetiştirilmesi tahmin edilen yaklaşık 306 tonluk bir kısmını ihraç edebilmektedir. Hava yoluyla yapılan ihracat, birinci sınıf ürünün güvenli teslimatını sağlar. Bu nedenle pazarlama ve ihracat birkaç ihracatçı tarafından organize edilmelidir. Üretim, uygun toprağa sahip birkaç alanda yoğunlaştırılmalıdır. Yalova Enstitüsü ve alt merkezleri, sınırlı miktarda da olsa gelecek vaat eden bu ürünün organizasyonu, yetiştirilmesi ve pazarlanmasının her aşamasında katılım sağlamalı ve danışmanlık yapmalıdır. Rakip ülkelerden önce pazara girebilmek için hemen harekete geçmelidir.
Turkey can, to competitive prices, export out-of-season white Asparagus to Europe, i.e. before the domestic production researches substantial quantities with a consequent price decrease in the European importing countries. Germany is the biggest importer of out-of-season Asparagus. In 1969 with 990 tons until the end of April (the domestic production starts); this quantity comes entirely from France. Switzerland and the Scandinavian countries import smaller quantities. The total out-of-season import in Europe is estimated to be 3000 tons at the most. Turkey can only export to get a part of this, as a start approximately 306 tons estimated to be grown on 100 ha. Export by air secure delivery of first-class product. The marketing and export must, therefore, be organized by a few exporters. The production must be concentrated on a few areas with suitable soil. The Yalova Institute and its substations should participate and advice in all aspects of organization, growing and marketing of this, although in limited quantities, promising product. Action, should he initiate immediately in order to enter the market ahead of competing countries.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Agricultural Engineering (Other) |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Translators | |
Publication Date | December 31, 1970 |
Submission Date | January 1, 1970 |
Acceptance Date | January 31, 1970 |
Published in Issue | Year 1970 Volume: 3 Issue: 1 |
BAHCE Journal
bahcejournal@gmail.com
https://bahcejournal.org
Atatürk Horticultural Central Research Institute, Yalova 77100 TÜRKİYE
X (Twitter), Linkedin, Facebook, Instagram