Review
BibTex RIS Cite

Yeni Medyada Yapay Zekâ Aracılığıyla Dezenformasyon Oluşturulması: Trump Örneği

Year 2024, , 40 - 66, 30.06.2024
https://doi.org/10.46452/baksoder.1448805

Abstract

Kullanılmaya başlandığı yıllarda internetten yalnızca görsel ya da yazılı materyal temini gibi sınırlı alanlarda yararlanılabilirken, yıllar içinde yaşanan gelişmeler sonucunda çok daha çeşitli şekillerde yararlanma imkânı doğmuştur. Kitle iletişiminde en önemli araç hâline gelen internet ortamında, üretilen bilginin hacmi devasa boyutlara ulaşmıştır. Kitle iletişim araçlarındaki gelişmeler, bilgi üretimi ve paylaşımını artırırken; diğer taraftan yanlış ve manipülatif bilginin üretilmesi ve paylaşılması dezenformasyona (bilgi çarpıtma) neden olabilmektedir. Teknolojideki gelişmelerin öne çıkan icatlarından biri olan yapay zekâ, hemen her alanda olduğu gibi bilgi ve enformasyon teknolojilerinde de kullanılmaya başlanmıştır. Fakat yapay zekânın, dezenformasyona neden olabilecek doğru olmayan içeriklerin üretilmesi ve paylaşılmasında kullanımıyla sıklıkla karşılaşılmaya başlanmıştır. Çalışmada yapay zekânın, kullanıldığı içeriklerin hangi düzeyde olabileceği ile gerçek ve yapaylığın ayırt edilmesi noktasında nelere dikkat edilmesi gerektiğinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Yapay zekâ ile yaratılan dezenformasyonun önemli örneklerinden birisi olarak dünya gündemini çok fazla meşgul eden Amerika Birleşik Devletleri (ABD) eski Başkanı Donald Trump üzerinden X gönderileri incelenmiş ve analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda yapay zekâ ile oluşturulan görsellerin gerçeğe olabildiğince yakın olduğu görülmüştür. Fakat görseller daha detaylı incelendiğinde ise yüz ve ellerde bozuk formlar, soluk tenler, belli belirsiz yazılar ve kamu kurumları bilgilerindeki tutarsızlıklar vb. dikkati çeken unsurlar olmuştur. Sonuç olarak çalışmada yapay zekânın çok iyi çalışmadığı görülmektedir. Fakat yapay zekânın öğrenen yapısı ile birlikte, eksik yönlerini tamamlayarak ortaya gerçeğe yakın bir performans çıkarmasının çok uzak görülmediği değerlendirilmektedir.

References

  • AA.com.tr (2023). https://www.aa.com.tr/tr/teyithatti/aktuel/fotograflarin-trumpin-tutuklanma-anini-gosterdigi-iddiasi/1815676
  • Barfar, A. (2019). Cognitive And Affective Responses To Political Disinformation In Facebook. Computers in Human Behavior, 101, 173-179.
  • Baudrillard, J. (2018). Simülakr Ve Simülasyon. Oğuz Adanır (Çev.). Ankara: Doğu Batı.
  • BBC.com (2023a). https://www.bbc.com/turkce/articles/c901kknlx3po
  • BBC.com (2023b). https://www.bbc.com/turkce/articles/c3g7rvy13wko
  • BBC.com (2023c). https://www.bbc.com/turkce/articles/cv201wj2j0yo
  • Block, D. (2009). Post Truth And Political Discourse. London: Palgrave MacMillan.
  • Bradshaw, S., Bailey, H., & Howard, P. N. (2021). Industrialized Disinformation: 2020 Global Inventory Of Organized Social Media Manipulation. Computational Propaganda Research Project. Oxford Internet Institute. https://demtech.oii.ox.ac.uk/research/posts/industrialized-disinformation/
  • Bradshaw, S., & Howard, P. N. (2018). The Global Organization Of Social Media Disinformation Campaigns. Journal of International Affairs, 71(1-5).
  • Çakmak, F. (2019). Medyada Dezenformasyon Sorunsalı Ve Manipülasyonun Gücü: İdeoloji Ve Söylem Açısından Seçim Haberlerinin Siyasal İletişimdeki Rolü. Selçuk İletişim, 12 (2), 1127-1154.
  • Cesarino, L. (2020). What the Brazilian 2018 Elections Tell Us About Post-Truth In The Neo Liberal-Digital Era? https://culanth.org/fieldsights/what-the-brazilian-2018-elections-tell-us-about-post-truth-in-the-neoliberal-digital-era
  • Chomsky, N. (2002). Medya Gerçeği. Osman Akınhay & Abdullah Yılmaz (Çev.). İstanbul: Everest. Councıl of Europe. https://www.coe.int/en/web/artificial-intelligence/history-of-ai
  • Cull, N. J., Culbert, D. H., & Welch, D. (2003). Propaganda And Mass Persuasion: A Historical Encyclopedia, 1500 To The Present. New York: Abc-Clio.
  • Dağtaş, B (1999). İngiliz Kültürel Çalışmalarında İdeoloji. Kurgu Dergisi, 16(1), 335-357.
  • Doğru, Y. B., & Doğru, S. (2017, Ekim). Twitter’daki Haberlerin Doğruluk Algısını Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(54), 433-449.
  • Donovan, J. (2020). Dezenformasyon Ve Medya Manipülasyonu Üzerine El Kitabı: Medya Manipülasyonun Yaşam Döngüsü. Mert Can Yılmaz (Çev.). https://teyit.org/files/dezenformasyon-el-kitabi.pdf
  • Erkan, G., & Ayhan, A. (2018). Siyasal İletişimde Dezenformasyon Ve Sosyal Medya: Bir Doğrulama Platformu Olarak teyit.org. Akdeniz İletişim Dergisi, (29), 202-223.
  • Fırat, M., & Kurt, A. A. (2015). İnternet’te Karşılaşılan Bilgi Kirliliği İçin Bir Veri Toplama Aracının Geliştirilmesi: Uygulama Öncesi Çalışmalar. 9th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ss. 241-248). Eskişehir: Anadolu University.
  • Galloway, C., & Swiatek, L. (2018). Public Relations And Artificial Intelligence: It’s Not (Just) About Robots. Public Relations Review, 44(5), 734-740.
  • Güven, A. (2020). Hakikatin Yitimi Olarak Post-Truth: Bir Kavramsallaştırma Denemesi. İnsan ve İnsan, 7(23), 20-36.
  • Hicks, K. H., & Friend, A. H. (2019). By Other Means Part I: Campaigning In The Gray Zone. Center For Strategic & International Studies. https://www.csis.org/analysis/other-means-part-i-campaigning-gray-zone
  • Huggingface.co (2023). https://huggingface.co/spaces/umm-maybe/AI-image-detector
  • İldem, T. (2021). Dezenformasyona Karşı Toplumsal Dayanıklılık. İstanbul: Ekonomi ve Dış Politika Araştırmalar Merkezi. https://edam.org.tr/wp-content/uploads/2021/03/210305-Dezenformasyon-Ildem.pdf
  • Jaques, C., Islar, M., & Lord, G. (2019). Post-Truth: Hegemony On Social Media And Implications For Sustainability Communication. Sustainability, 11(7), 1-16.
  • Keller, F. B., Schoch, D., Stier, S., & Yang, J. (2020). Political Astroturfing On Twitter: How To Coordinate A Disinformation Campaign. Political Communication, 37(2), 1-25.
  • Keyes, R. (2017). Hakikat Sonrası Çağ: Günümüz Dünyasında Yalancılık Ve Aldatma. Deniz Özçetin (Çev.). İzmir: DeliDolu.
  • Köktürk, M. (2020). Post-Truth Ya Da Mağaraya Dönüş. Pasajlar Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 35-55.
  • Kreitner, R. (2016). Post-Truth And Its Consequences: What Year Old Essay Tells Us About The Current Moment. https://www.thenation.com/article/archive/post-truth-and-its-consequences-what-a-25-year-old-essay-tells-us-about-the-current-moment/
  • Marsh, K. (2017). Living Post Truth Lives...But What Comes After? Defence Strategic Communications, 7, 191-206.
  • Marwick, A., & Lewis, R. (2017). Media Manipulation And Disinformation Online. New York: Data&Society Research Institute.
  • McIntyre, L. (2018). Post-Truth. Massachusetts: MIT Press.
  • Medeiros, A. (2017). The Danger Of Indifference To Truth The Post-Truth Era: Reality Vs. Perception (Vol. 27). Madrid: UNO.
  • Medyacope.tv (2021). https://medyascope.tv/2021/01/04/donald-trumpin-georgia-eyaletindeki-secim-sonuclarinin-degistirilmesi-icin-yetkililere-baski-yaptigini-gosteren-ses-kayitlari-ortaya-cikti-kazanmamiza-yetecek-kadar-oy-bulun/
  • Meel, P., & Vishwakarma, D. K. (2020). Fake News, Rumor, Information Pollution In Social Media And Web: A Contemporary Survey Of State-Of-The-Arts, Challenges And Opportunities. In Expert Systems With Applications (C. 153, pp. 112986). Elsevier Ltd.
  • Nahodil, P., & Vitku, J. (2013). How To Design An Autonomous Creature Based On Original Artificial Life Approaches. In Beyond Artificial Intelligence, (pp. 161-180). Springer Berlin Heidelberg.
  • Ntv.com.tr (2023). https://www.ntv.com.tr/galeri/n-life/magazin/donald-trumpin-sabika-fotografina-sosyal-medya-tepkileri,uaq53dz4H0aZ1o7zVTZarw/hgsU6fIkpUGT2a0Z75KuTw
  • Oxford Word of the Year 2016 - Oxford Languages. (2016). https://languages.oup.com/word-of-the-year/2016/
  • Ramonet, I. (2011). Una Reflexión Sobre Los Medios Y La Democracia. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3787644
  • Schindler, S. (2020). The Task Of Critique In Times Of Post-Truth Politics. Review of International Studies, 46(3), 376-394.
  • Şevik, E. (2015). Yeni Medya Ve Nefret Söylemi: Yeni Medyada Cinsel Yönelim Temelli Nefret Söylemi Üzerine Bir İnceleme. (Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Taburoğlu, Ö. (2020). Hakikat-Sonrası Bazı Görüngüler: Biyosiyaset, Algı Yönetimi, Yeni Medya. Pasajlar Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 141-160.
  • Tandoc, E. C. (2021). Fake News. Howard Tumber & Silvio Waisbord (Ed.) In The Routledge Companion To Media Disinformation And Populism. (pp. 110-117) London: Routledge.
  • Teyit.org (2023). https://teyit.org/analiz/goruntulerin-donald-trumpin-tutuklanma-anini-gosterdigi-iddiasi
  • Topsakal, T. (2018). Tüketim Toplumu Bağlamında Yeni Medyada Haber Olgusu Ve Haberin Metalaşması. (Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Turan, C. (2015). Açıklığın Yanılsaması: Dezenformasyon Çağımızın Kitle İmha Silahı Mı? AB2015 Akademik Bilişim Konferansı, (ss. 109-115).
  • Twitter.com (2023). https://twitter.com/EliotHiggins/status/1637927681734987777/photo/1
  • Uluk, M. (2018). Hakikat Sonrası Çağda Yeni Medya & Yalan Haber. Ankara: Dorlion.
  • Ural, Ş. (2012). Enformasyon Kavramı Üzerine. Türk Kütüphaneciliği 26(3), 536-547.
  • Uzunoğlu, S. (2017). Post-Truth: Her Açıdan Kullanışlı Bir Kavram. Kadir Has Üniversitesi Panorama Dergisi, 41-42.
  • Walker, C., Kalathil, S., & Ludwig, J. (2020). The Cutting Edge Of Sharp Power. Journal of Democracy, 31(1), 124-137.
  • Walker, C., & Ludwig, J. (2017). Sharp Power: Rising Authoritarian Influence. National Endowment For Democracy. https://www.ned.org/wp-content/uploads/2017/12/Sharp-Power-Rising-Authoritarian-Influence-Full-Report.pdf
  • Wardle, C., & Derakhshan, H. (2017). Information Disorder: Toward An Interdisciplinary Framework For Research And Policy Making. http://tverezo.info/wp-content/uploads/2017/11/PREMS-162317-GBR-2018-Report-desinformation-A4-BAT.pdf
  • Wardle, C. (2022, Ocak 18). First Draft’s Essential Guide To Understanding Information Disorder. First Draft News. https://firstdraftnews.org/wpcontent/uploads/2019/10/Information_Disorder /
  • Westerlund, M. (2019). The Emergence Of Deepfake Technology: A Review. Technology Innovation Management Review, 9(11), 39-52.
  • Vosoughi, S., Roy, D., & Aral, S. (2018). The Spread Of True And False News Online. Science, 359(6380), 1146-1151.
  • Yeni Şafak. (03.12.2003). https://www.yenisafak.com/arsiv/2003/aralik/03/tarih.html
  • Yıldırım, Y. (2017). Post-Truth Döneminde Epikuros’ta Mutluluk Ve Dostluk Kavramlarını Yeniden Düşünmek. Fiscaoeconomia, 1(3), 108-125.
  • Yıldırım, E., & Mazıcı, E. T. (2021). Post-Truth Dönem Ve Twitter Kullanıcılarının Hakikate Bakışı Üzerine Bir Araştırma. Erciyes Akademi, 35(Özel Sayı), 742-768.
  • Zimmermann, F., & Kohring, M. (2020). Mistrust, Disinforming News, And Vote Choice: A Panel Survey On The Origins And Consequences Of Believing Disinformation In The 2017 German Parliamentary Election. Political Communication, 37(2), 215-237.

Creating Disinformation Through Artificial Intelligence in New Media: The Case of Trump

Year 2024, , 40 - 66, 30.06.2024
https://doi.org/10.46452/baksoder.1448805

Abstract

While the internet could only be used in limited areas such as providing visual or written materials when it first began to be used, as a result of the developments over the years, the opportunity to benefit from it in many more diverse ways has emerged. In the internet environment, which has become the most important tool in mass communication, the volume of information produced has reached gigantic levels. While developments in mass media increase the production and sharing of information; On the other hand, producing and sharing false and manipulative information can cause disinformation (distortion of information). Artificial intelligence, one of the prominent inventions of technological developments, has begun to be used in information and information technologies, as in almost every field. However, the use of artificial intelligence in producing and sharing inaccurate content that may cause disinformation has begun to be frequently encountered. The aim of the study is to reveal the level of artificial intelligence, the contents in which it is used, and what to pay attention to in distinguishing between reality and artificiality. X posts by former President of the United States of America (USA), Donald Trump, who occupied the world's agenda as one of the important examples of disinformation created by artificial intelligence, were examined and analyzed. As a result of the research, it was seen that the images created with artificial intelligence were as close to reality as possible. However, when the images are examined in more detail, distorted forms on the face and hands, pale skin, vague writings and inconsistencies in the information of public institutions, among other things, stood out. The study reveals that artificial intelligence now has limitations in its performance. However, it is anticipated that with its learning structure, artificial intelligence will soon overcome these limitations and achieve a performance that closely resembles reality.

References

  • AA.com.tr (2023). https://www.aa.com.tr/tr/teyithatti/aktuel/fotograflarin-trumpin-tutuklanma-anini-gosterdigi-iddiasi/1815676
  • Barfar, A. (2019). Cognitive And Affective Responses To Political Disinformation In Facebook. Computers in Human Behavior, 101, 173-179.
  • Baudrillard, J. (2018). Simülakr Ve Simülasyon. Oğuz Adanır (Çev.). Ankara: Doğu Batı.
  • BBC.com (2023a). https://www.bbc.com/turkce/articles/c901kknlx3po
  • BBC.com (2023b). https://www.bbc.com/turkce/articles/c3g7rvy13wko
  • BBC.com (2023c). https://www.bbc.com/turkce/articles/cv201wj2j0yo
  • Block, D. (2009). Post Truth And Political Discourse. London: Palgrave MacMillan.
  • Bradshaw, S., Bailey, H., & Howard, P. N. (2021). Industrialized Disinformation: 2020 Global Inventory Of Organized Social Media Manipulation. Computational Propaganda Research Project. Oxford Internet Institute. https://demtech.oii.ox.ac.uk/research/posts/industrialized-disinformation/
  • Bradshaw, S., & Howard, P. N. (2018). The Global Organization Of Social Media Disinformation Campaigns. Journal of International Affairs, 71(1-5).
  • Çakmak, F. (2019). Medyada Dezenformasyon Sorunsalı Ve Manipülasyonun Gücü: İdeoloji Ve Söylem Açısından Seçim Haberlerinin Siyasal İletişimdeki Rolü. Selçuk İletişim, 12 (2), 1127-1154.
  • Cesarino, L. (2020). What the Brazilian 2018 Elections Tell Us About Post-Truth In The Neo Liberal-Digital Era? https://culanth.org/fieldsights/what-the-brazilian-2018-elections-tell-us-about-post-truth-in-the-neoliberal-digital-era
  • Chomsky, N. (2002). Medya Gerçeği. Osman Akınhay & Abdullah Yılmaz (Çev.). İstanbul: Everest. Councıl of Europe. https://www.coe.int/en/web/artificial-intelligence/history-of-ai
  • Cull, N. J., Culbert, D. H., & Welch, D. (2003). Propaganda And Mass Persuasion: A Historical Encyclopedia, 1500 To The Present. New York: Abc-Clio.
  • Dağtaş, B (1999). İngiliz Kültürel Çalışmalarında İdeoloji. Kurgu Dergisi, 16(1), 335-357.
  • Doğru, Y. B., & Doğru, S. (2017, Ekim). Twitter’daki Haberlerin Doğruluk Algısını Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(54), 433-449.
  • Donovan, J. (2020). Dezenformasyon Ve Medya Manipülasyonu Üzerine El Kitabı: Medya Manipülasyonun Yaşam Döngüsü. Mert Can Yılmaz (Çev.). https://teyit.org/files/dezenformasyon-el-kitabi.pdf
  • Erkan, G., & Ayhan, A. (2018). Siyasal İletişimde Dezenformasyon Ve Sosyal Medya: Bir Doğrulama Platformu Olarak teyit.org. Akdeniz İletişim Dergisi, (29), 202-223.
  • Fırat, M., & Kurt, A. A. (2015). İnternet’te Karşılaşılan Bilgi Kirliliği İçin Bir Veri Toplama Aracının Geliştirilmesi: Uygulama Öncesi Çalışmalar. 9th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ss. 241-248). Eskişehir: Anadolu University.
  • Galloway, C., & Swiatek, L. (2018). Public Relations And Artificial Intelligence: It’s Not (Just) About Robots. Public Relations Review, 44(5), 734-740.
  • Güven, A. (2020). Hakikatin Yitimi Olarak Post-Truth: Bir Kavramsallaştırma Denemesi. İnsan ve İnsan, 7(23), 20-36.
  • Hicks, K. H., & Friend, A. H. (2019). By Other Means Part I: Campaigning In The Gray Zone. Center For Strategic & International Studies. https://www.csis.org/analysis/other-means-part-i-campaigning-gray-zone
  • Huggingface.co (2023). https://huggingface.co/spaces/umm-maybe/AI-image-detector
  • İldem, T. (2021). Dezenformasyona Karşı Toplumsal Dayanıklılık. İstanbul: Ekonomi ve Dış Politika Araştırmalar Merkezi. https://edam.org.tr/wp-content/uploads/2021/03/210305-Dezenformasyon-Ildem.pdf
  • Jaques, C., Islar, M., & Lord, G. (2019). Post-Truth: Hegemony On Social Media And Implications For Sustainability Communication. Sustainability, 11(7), 1-16.
  • Keller, F. B., Schoch, D., Stier, S., & Yang, J. (2020). Political Astroturfing On Twitter: How To Coordinate A Disinformation Campaign. Political Communication, 37(2), 1-25.
  • Keyes, R. (2017). Hakikat Sonrası Çağ: Günümüz Dünyasında Yalancılık Ve Aldatma. Deniz Özçetin (Çev.). İzmir: DeliDolu.
  • Köktürk, M. (2020). Post-Truth Ya Da Mağaraya Dönüş. Pasajlar Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 35-55.
  • Kreitner, R. (2016). Post-Truth And Its Consequences: What Year Old Essay Tells Us About The Current Moment. https://www.thenation.com/article/archive/post-truth-and-its-consequences-what-a-25-year-old-essay-tells-us-about-the-current-moment/
  • Marsh, K. (2017). Living Post Truth Lives...But What Comes After? Defence Strategic Communications, 7, 191-206.
  • Marwick, A., & Lewis, R. (2017). Media Manipulation And Disinformation Online. New York: Data&Society Research Institute.
  • McIntyre, L. (2018). Post-Truth. Massachusetts: MIT Press.
  • Medeiros, A. (2017). The Danger Of Indifference To Truth The Post-Truth Era: Reality Vs. Perception (Vol. 27). Madrid: UNO.
  • Medyacope.tv (2021). https://medyascope.tv/2021/01/04/donald-trumpin-georgia-eyaletindeki-secim-sonuclarinin-degistirilmesi-icin-yetkililere-baski-yaptigini-gosteren-ses-kayitlari-ortaya-cikti-kazanmamiza-yetecek-kadar-oy-bulun/
  • Meel, P., & Vishwakarma, D. K. (2020). Fake News, Rumor, Information Pollution In Social Media And Web: A Contemporary Survey Of State-Of-The-Arts, Challenges And Opportunities. In Expert Systems With Applications (C. 153, pp. 112986). Elsevier Ltd.
  • Nahodil, P., & Vitku, J. (2013). How To Design An Autonomous Creature Based On Original Artificial Life Approaches. In Beyond Artificial Intelligence, (pp. 161-180). Springer Berlin Heidelberg.
  • Ntv.com.tr (2023). https://www.ntv.com.tr/galeri/n-life/magazin/donald-trumpin-sabika-fotografina-sosyal-medya-tepkileri,uaq53dz4H0aZ1o7zVTZarw/hgsU6fIkpUGT2a0Z75KuTw
  • Oxford Word of the Year 2016 - Oxford Languages. (2016). https://languages.oup.com/word-of-the-year/2016/
  • Ramonet, I. (2011). Una Reflexión Sobre Los Medios Y La Democracia. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3787644
  • Schindler, S. (2020). The Task Of Critique In Times Of Post-Truth Politics. Review of International Studies, 46(3), 376-394.
  • Şevik, E. (2015). Yeni Medya Ve Nefret Söylemi: Yeni Medyada Cinsel Yönelim Temelli Nefret Söylemi Üzerine Bir İnceleme. (Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Taburoğlu, Ö. (2020). Hakikat-Sonrası Bazı Görüngüler: Biyosiyaset, Algı Yönetimi, Yeni Medya. Pasajlar Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 141-160.
  • Tandoc, E. C. (2021). Fake News. Howard Tumber & Silvio Waisbord (Ed.) In The Routledge Companion To Media Disinformation And Populism. (pp. 110-117) London: Routledge.
  • Teyit.org (2023). https://teyit.org/analiz/goruntulerin-donald-trumpin-tutuklanma-anini-gosterdigi-iddiasi
  • Topsakal, T. (2018). Tüketim Toplumu Bağlamında Yeni Medyada Haber Olgusu Ve Haberin Metalaşması. (Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Turan, C. (2015). Açıklığın Yanılsaması: Dezenformasyon Çağımızın Kitle İmha Silahı Mı? AB2015 Akademik Bilişim Konferansı, (ss. 109-115).
  • Twitter.com (2023). https://twitter.com/EliotHiggins/status/1637927681734987777/photo/1
  • Uluk, M. (2018). Hakikat Sonrası Çağda Yeni Medya & Yalan Haber. Ankara: Dorlion.
  • Ural, Ş. (2012). Enformasyon Kavramı Üzerine. Türk Kütüphaneciliği 26(3), 536-547.
  • Uzunoğlu, S. (2017). Post-Truth: Her Açıdan Kullanışlı Bir Kavram. Kadir Has Üniversitesi Panorama Dergisi, 41-42.
  • Walker, C., Kalathil, S., & Ludwig, J. (2020). The Cutting Edge Of Sharp Power. Journal of Democracy, 31(1), 124-137.
  • Walker, C., & Ludwig, J. (2017). Sharp Power: Rising Authoritarian Influence. National Endowment For Democracy. https://www.ned.org/wp-content/uploads/2017/12/Sharp-Power-Rising-Authoritarian-Influence-Full-Report.pdf
  • Wardle, C., & Derakhshan, H. (2017). Information Disorder: Toward An Interdisciplinary Framework For Research And Policy Making. http://tverezo.info/wp-content/uploads/2017/11/PREMS-162317-GBR-2018-Report-desinformation-A4-BAT.pdf
  • Wardle, C. (2022, Ocak 18). First Draft’s Essential Guide To Understanding Information Disorder. First Draft News. https://firstdraftnews.org/wpcontent/uploads/2019/10/Information_Disorder /
  • Westerlund, M. (2019). The Emergence Of Deepfake Technology: A Review. Technology Innovation Management Review, 9(11), 39-52.
  • Vosoughi, S., Roy, D., & Aral, S. (2018). The Spread Of True And False News Online. Science, 359(6380), 1146-1151.
  • Yeni Şafak. (03.12.2003). https://www.yenisafak.com/arsiv/2003/aralik/03/tarih.html
  • Yıldırım, Y. (2017). Post-Truth Döneminde Epikuros’ta Mutluluk Ve Dostluk Kavramlarını Yeniden Düşünmek. Fiscaoeconomia, 1(3), 108-125.
  • Yıldırım, E., & Mazıcı, E. T. (2021). Post-Truth Dönem Ve Twitter Kullanıcılarının Hakikate Bakışı Üzerine Bir Araştırma. Erciyes Akademi, 35(Özel Sayı), 742-768.
  • Zimmermann, F., & Kohring, M. (2020). Mistrust, Disinforming News, And Vote Choice: A Panel Survey On The Origins And Consequences Of Believing Disinformation In The 2017 German Parliamentary Election. Political Communication, 37(2), 215-237.
There are 59 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication Studies
Journal Section Review Article
Authors

Serhat Bekar 0000-0002-3322-4559

Early Pub Date May 2, 2024
Publication Date June 30, 2024
Submission Date March 7, 2024
Acceptance Date April 23, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Bekar, S. (2024). Yeni Medyada Yapay Zekâ Aracılığıyla Dezenformasyon Oluşturulması: Trump Örneği. Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 8(1), 40-66. https://doi.org/10.46452/baksoder.1448805

Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.    

USOBED Dergisi, Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) altında çalışmaktadır. https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.tr