Research Article
BibTex RIS Cite

TURİZM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN DİNDARLIK DÜZEYİ İLE HELAL KONSEPTLİ OTELLERE BAKIŞ AÇISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ

Year 2021, , 64 - 79, 30.06.2021
https://doi.org/10.46452/baksoder.881895

Abstract

Bu çalışmanın amacı, turizm eğitim alan öğrencilerin helal konseptli otellere bakış açısını belirlemek ve bu bakış açısının dindarlık algısı ve davranışlarına göre değişip değişmediğini ortaya koymaktır. Bu çalışma nicel bir araştırma olup, veri toplama tekniği olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Anket formu, demografik özellikler, helal konseptli otellere bakış açısı ve dindarlık düzeyi, davranışı olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Anketler yüz yüze iletişim kurularak elde edilmiştir. Adıyaman Üniversitesi ve Bartın Üniversitesi’nde turizm eğitimi almakta olan lisans ve önlisans düzeyinde 269 öğrenci üzerinde çalışma yürütülmüştür. Araştırma sonucunda dindarlık düzeyi arttıkça, helal konseptli otellere yönelik bakış açısı arasında istatistiki olarak anlamlı pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Araştırma sonucunda eğitimcilere ve sektör yöneticilerine öneriler sunulmuştur.

References

  • Adel, A. M., Dai, X., Yan, C., & Roshdy, R. S. (2021). Halal strategies on official government tourism websites: An extension and validation study. Tourism and Hospitality Research, 146735842098623. https://doi.org/10.1177/1467358420986236
  • Akkuş, G. (2017). Turizm Fakültesi Öğrencilerinin Helal Konseptli Otellere Bakış Açısı, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 99-119
  • Batman, O. (2015). Otel İşletmelerinin Yönetimi. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Batman, O. (2017). Sorularla Helal Turizm/ Helal Turizm Nedir veya Ne Değildir? 1. International Halal Tourism Congress, (s. 30-32). Alanya.
  • Battour, M., Ismail, M. N. (2015). ‘’Halal tourism: Concepts, Practises, Challenges and Future’’, Tourism Management Perspectives.
  • Battour, M., Salaheldeen, M., & Mady, K. (2021). Halal Tourism : Exploring Innovative Marketing Opportunities for Halal tourism : exploring innovative marketing opportunities for entrepreneurs. February. https://doi.org/10.1108/JIMA-06-2020-0191
  • Boğan, E., & Sarıışık, M. (2019). Halal tourism: conceptual and practical challenges. Journal of Islamic Marketing, 10(1), 87–96. https://doi.org/10.1108/JIMA-06-2017-0066
  • Carboni, M., Perelli, C., Sistu, G. (2014). ‘’Is Islamic tourism a Viable Option for Tunisian Tourism? Insights from Djerba’’, Tourism Management Perspectives, 11, s. 1-9.
  • Din, K. H. (1989). ‘’Islam and Tourism: Patterns, Issues, and Options’’. Annals of Tourism Research, 16(4), 542-563.
  • Doğan, M. (2010). “Türkiye’de İslami Turizm’in Gelişimi: 2002–2009”. Political Economy, Crisis And Development (Politik İktisat, Kriz Ve Kalkınma), s. 471-478. GIFR (Global Islamic Finance Report), http://www.gifr.net/gifr2013/ch_13.PDF
  • Hassan,A.R.(2007). Islamic Tourism Revisited,http://islamictourism.com. http://www.islamictourism.com/PDFs/Issue%2032/English/2.pdf. Erişim Tarihi: 08.12.2018.
  • Henderson, J.C. (2010). ‘’Sharia-Compliant Hotels’’. Tourism and Hospitality Research, 10(3), 246-254.
  • Hsu, P.-Y., Ku, E. C. S., Lai, T.-C., & Hsu, S. (2020). Developing a Muslim tourism market: the perspective of travel agencies. Journal of Hospitality and Tourism Insights, ahead-of-print(ahead-of-print). https://doi.org/10.1108/jhti-08-2020-0155
  • Jafari, J., Scott, N. (2014). ‘’Muslim World and Its Tourisms’’. Annals of Tourism Research, 44, s.1-19.
  • Mohezar, S., Moghavvemi, S., & Zailani, S. (2017). Malaysian Islamic medical tourism market: a SWOT analysis. Journal of Islamic Marketing, 8(3), 444–460. https://doi.org/10.1108/JIMA-04-2015-0027
  • Mohsin, A., Ramli, N., & Alkhulayfi, B. A. (2016). Halal tourism: Emerging opportunities. Tourism Management Perspectives, 19, 137-143.
  • Pamukcu, H., & Sariisik, M. (2020). Suggestions for standardization of halal tourism in hospitality industry. Journal of Islamic Marketing, 2017. https://doi.org/10.1108/JIMA-04-2019-0078
  • Pamukçu, H. Ve Arpacı, Ö. (2015). ‘’Helal Konseptli Otel İşletmeleri: Türkiye’deki Mevcut Durum Üzerine Bir Araştırma’’, 1.Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu, Kasım 2015
  • Pamukçu, H. ve Arpacı, Ö. (2016). Helal Konseptli Otel İşletmelerinin Web Sitelerinin Analizi. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 147- 160.
  • Ulfy, M. A., Haque, A., Karim, W., Hossin, S., & Huda, N. (2021). Tourists Behavioral Intention to Visit Halal Tourism Destination: An Empirical Study on Muslim Tourists in Malaysia. International Fellowship Journal of Interdisciplinary Research, 1(1), 1–18. https://doi.org/10.5281/zenodo.4459649
  • Yagmur, Y., Ehtiyar, R., & Aksu, A. (2019). Evaluation of halal tourism in terms of bibliometric characteristics. Journal of Islamic Marketing, 11(6), 1601–1617. https://doi.org/10.1108/JIMA-05-2019-0101
  • Yozukmaz, N., Kılıç, B. & Ön Esen, F. (2018). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin “Helal” Konseptli Otellerde Çalışma Deneyimi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 714-732. DOI: 10.21325/jotags.2018.331
Year 2021, , 64 - 79, 30.06.2021
https://doi.org/10.46452/baksoder.881895

Abstract

References

  • Adel, A. M., Dai, X., Yan, C., & Roshdy, R. S. (2021). Halal strategies on official government tourism websites: An extension and validation study. Tourism and Hospitality Research, 146735842098623. https://doi.org/10.1177/1467358420986236
  • Akkuş, G. (2017). Turizm Fakültesi Öğrencilerinin Helal Konseptli Otellere Bakış Açısı, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 99-119
  • Batman, O. (2015). Otel İşletmelerinin Yönetimi. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Batman, O. (2017). Sorularla Helal Turizm/ Helal Turizm Nedir veya Ne Değildir? 1. International Halal Tourism Congress, (s. 30-32). Alanya.
  • Battour, M., Ismail, M. N. (2015). ‘’Halal tourism: Concepts, Practises, Challenges and Future’’, Tourism Management Perspectives.
  • Battour, M., Salaheldeen, M., & Mady, K. (2021). Halal Tourism : Exploring Innovative Marketing Opportunities for Halal tourism : exploring innovative marketing opportunities for entrepreneurs. February. https://doi.org/10.1108/JIMA-06-2020-0191
  • Boğan, E., & Sarıışık, M. (2019). Halal tourism: conceptual and practical challenges. Journal of Islamic Marketing, 10(1), 87–96. https://doi.org/10.1108/JIMA-06-2017-0066
  • Carboni, M., Perelli, C., Sistu, G. (2014). ‘’Is Islamic tourism a Viable Option for Tunisian Tourism? Insights from Djerba’’, Tourism Management Perspectives, 11, s. 1-9.
  • Din, K. H. (1989). ‘’Islam and Tourism: Patterns, Issues, and Options’’. Annals of Tourism Research, 16(4), 542-563.
  • Doğan, M. (2010). “Türkiye’de İslami Turizm’in Gelişimi: 2002–2009”. Political Economy, Crisis And Development (Politik İktisat, Kriz Ve Kalkınma), s. 471-478. GIFR (Global Islamic Finance Report), http://www.gifr.net/gifr2013/ch_13.PDF
  • Hassan,A.R.(2007). Islamic Tourism Revisited,http://islamictourism.com. http://www.islamictourism.com/PDFs/Issue%2032/English/2.pdf. Erişim Tarihi: 08.12.2018.
  • Henderson, J.C. (2010). ‘’Sharia-Compliant Hotels’’. Tourism and Hospitality Research, 10(3), 246-254.
  • Hsu, P.-Y., Ku, E. C. S., Lai, T.-C., & Hsu, S. (2020). Developing a Muslim tourism market: the perspective of travel agencies. Journal of Hospitality and Tourism Insights, ahead-of-print(ahead-of-print). https://doi.org/10.1108/jhti-08-2020-0155
  • Jafari, J., Scott, N. (2014). ‘’Muslim World and Its Tourisms’’. Annals of Tourism Research, 44, s.1-19.
  • Mohezar, S., Moghavvemi, S., & Zailani, S. (2017). Malaysian Islamic medical tourism market: a SWOT analysis. Journal of Islamic Marketing, 8(3), 444–460. https://doi.org/10.1108/JIMA-04-2015-0027
  • Mohsin, A., Ramli, N., & Alkhulayfi, B. A. (2016). Halal tourism: Emerging opportunities. Tourism Management Perspectives, 19, 137-143.
  • Pamukcu, H., & Sariisik, M. (2020). Suggestions for standardization of halal tourism in hospitality industry. Journal of Islamic Marketing, 2017. https://doi.org/10.1108/JIMA-04-2019-0078
  • Pamukçu, H. Ve Arpacı, Ö. (2015). ‘’Helal Konseptli Otel İşletmeleri: Türkiye’deki Mevcut Durum Üzerine Bir Araştırma’’, 1.Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu, Kasım 2015
  • Pamukçu, H. ve Arpacı, Ö. (2016). Helal Konseptli Otel İşletmelerinin Web Sitelerinin Analizi. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 147- 160.
  • Ulfy, M. A., Haque, A., Karim, W., Hossin, S., & Huda, N. (2021). Tourists Behavioral Intention to Visit Halal Tourism Destination: An Empirical Study on Muslim Tourists in Malaysia. International Fellowship Journal of Interdisciplinary Research, 1(1), 1–18. https://doi.org/10.5281/zenodo.4459649
  • Yagmur, Y., Ehtiyar, R., & Aksu, A. (2019). Evaluation of halal tourism in terms of bibliometric characteristics. Journal of Islamic Marketing, 11(6), 1601–1617. https://doi.org/10.1108/JIMA-05-2019-0101
  • Yozukmaz, N., Kılıç, B. & Ön Esen, F. (2018). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin “Helal” Konseptli Otellerde Çalışma Deneyimi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 714-732. DOI: 10.21325/jotags.2018.331
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Ayhan Karakaş 0000-0001-9285-0552

H. Yusuf Güngör 0000-0001-6783-1552

Publication Date June 30, 2021
Submission Date February 17, 2021
Acceptance Date May 13, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Karakaş, A., & Güngör, H. Y. (2021). TURİZM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN DİNDARLIK DÜZEYİ İLE HELAL KONSEPTLİ OTELLERE BAKIŞ AÇISI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ. Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(1), 64-79. https://doi.org/10.46452/baksoder.881895

Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.    

USOBED Dergisi, Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) altında çalışmaktadır. https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.tr