Fen Bilimleri dersi genellikle öğrencilerin korkup, yapamadığı bir derstir. Çünkü öğrenciler konuları anlamakta genellikle güçlük çeker. Bu nedenle öğrencilere bu dersi sevdirmek için farklı yöntem ve teknikler geliştirilmiştir. Elektrik konusu da bu fen bilimleri konularından biridir. Bu araştırmanın amacı ; elektrik konusu üzerine yapılmış en güncel çalışmaları belli kriterlere göre inceleyip bir araya getirmektir. Yapılan bu araştırmada Türkiye’de 2014 ve 2021 yılları arasındaki elektrikle ilgili yayımlanmış yüksek lisans ,doktora tezleri ile makale çalışmaları üzerine bir içerik analizi yapılmıştır. Yapılan bu çalışma alan taraması niteliğinde olup verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Nitel araştırma yaklaşımı benimsenerek ortaya çıkarılan çalışmanın verileri doküman analizi incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Araştırma verileri YÖK (Ulusal Tez Merkezi) veri tabanından ulaşılan lisansüstü tezlerle ve Dergi Park ‘da ulaşılan makalelerle sınırlı tutulmuştur. Yapılan tarama sonucunda erişim izni olan 40 teze ulaşılmıştır ; Dergi Park ‘da yapılan aramada ise 25 makaleye ulaşılmıştır. Ulaşılan tez çalışmaları tezi türü, yılı, örneklem sayısı, örneklem düzeyi ,cinsiyet ,danışman ünvanı , üniversite ve anahtar kelime bakımından ; makaleler ise veri toplama aracı ,yayımlandığı dergi adı ,araştırma deseni ,örneklem düzeyi ,yılı , yazar sayısı , sayfa sayısı ve anahtar kelimeler bakımından incelenmiştir. Elde edilen frekans ve tablo bilgilerine SPSS programı ile ulaşılmıştır. Ayrıca tez ve makalenin analizi için tez tarama formu ve makale tarama formu oluşturulmuştur.
The aim of our research is to examine the most current studies on the subject of electricity according to
certain criteria and to gather them under one roof.In this study, a content analysis was carried out on Master’s
,doctoral teheses and Article studies published on the topic of electricity in the field of Science Education in Turkey
between 2014 and 2021. This study is a field survey and content analysis was used in the analysis of the data.Data
from the research data uncovered by adopting a qualitative research approach was obtained through document
review. Research data were limited to graduate theses obtained from the YOK (National Thesis Center) database
and to articles obtained in DergiPark. As a result of the scan, 40 theses with access were reached; 25 articles were
reached during the search in the journal Park. The thesis studies were examined in terms of the type, year, sample
level, advisor title, University and keywords of the thesis; the articles were examined in terms of data collection
tool, Journal name, Research pattern, sample level, Year, number of pages and keywords.The frequency and table
information obtained was reached with SPSS program.In addition, a dissertation scanning form and an article
scanning form have been created for the analysis of dissertations and articles
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Submission Date | May 18, 2022 |
Acceptance Date | June 2, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 1 |
All articles sent to the journal are checked by the plagiarism program before the evaluation process.
USOBED works under Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0). https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/