The pace of change in today's world is so rapid that companies must be innovative and entrepreneurial to keep their businesses afloat by introducing cutting-edge products and services. To keep up with the competitive market, to grow and be at the forefront, organizations must identify challenges and opportunities to explore and define new solutions and implement them in an increasingly dynamic environment. Due to this dynamism, businesses must become more innovative in order to solve present and future issues in a way that adds value. Innovation and entrepreneurship are conceptually closely related and essential for expanding businesses and the economy. The fields of innovation and entrepreneurship have captured a great deal of interest and generated a large number of publications. Entrepreneurship is now recognized as a catalyst for social and economic progress that can increase productivity, create jobs, and stimulate growth. However, ideas such as creativity and innovation are often associated with entrepreneurship. A significant amount of research has been done in both areas, resulting in several publications, to identify the fundamental similarities between the concepts of innovation and entrepreneurship. This article, therefore, seeks to look at these essential elements as the collective growth of communities. This paper aims to examine the relationship between innovation and entrepreneurship through a literature review, with particular attention to recent research trends.
Günümüz dünyasındaki değişim hızı o kadar hızlıdır ki, şirketler işlerini ayakta tutmak için en son teknoloji ürünü ve hizmetleri sunarak yenilikçi ve girişimci olmalıdır. Rekabetçi pazarla başa çıkmak, büyümek ve ön planda olmak için, kuruluşlar yeni çözümleri keşfetmek ve tanımlamak ve bunları giderek daha dinamik bir ortamda uygulamak için zorlukları ve fırsatları belirlemelidir. Bu dinamizm nedeniyle, işletmeler mevcut ve gelecekteki sorunları değer katan bir şekilde çözmek için daha yenilikçi hale gelmelidir. İnovasyon ve girişimcilik kavramsal olarak yakından ilişkilidir ve işletmelerin ve ekonominin genişlemesi için gereklidir. İnovasyon ve girişimcilik alanları büyük ilgi görmüş ve çok sayıda yayına neden olmuştur. Girişimcilik artık üretkenliği artırabilen, iş yaratabilen ve büyümeyi teşvik edebilen sosyal ve ekonomik ilerlemenin bir katalizörü olarak kabul ediliyor. Ancak yaratıcılık ve inovasyon gibi fikirler genellikle girişimcilikle ilişkilendirilir. Her iki alanda da önemli miktarda araştırma yapılmış ve inovasyon ve girişimcilik kavramları arasındaki temel benzerlikleri belirlemek için çeşitli yayınlar yayınlanmıştır. Bu nedenle bu makale, bu temel unsurlara toplulukların kolektif büyümesi olarak bakmayı amaçlamaktadır. Bu makale, özellikle son araştırma eğilimlerine dikkat ederek, bir literatür incelemesi yoluyla inovasyon ve girişimcilik arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Entrepreneurship, Innovation Management |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | December 8, 2024 |
Acceptance Date | December 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 2 |
All articles sent to the journal are checked by the plagiarism program before the evaluation process.
USOBED works under Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0). https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/