With globalization, hard power elements have lost thier prior importance in interstate relations. In this context, states have focused on gaining the consent of other actors. In other words, the use of soft power has come to the fore. Within the scope of the use of soft power, states focused on gaining the sympathy of the people of the countries. The policy implemented within this framework is called public diplomacy. One of the most important elements of public diplomacy is education diplomacy. Due to the increasing importance of education diplomacy, many states attach importance to international education activities. In this article, the concepts of power, soft power, public diplomacy and education diplomacy are discussed at the conceptual and theoretical level. After examining the examples of USA, Germany, France and China, Iran education diplomacy, which determines the subject of the article, will be examined through the example of International Al Mustafa.
Küreselleşmeyle birlikte devletlerarası ilişkilerde sert güç unsurları arka planda kalmaya başlamıştır. Bu bağlamda devletler, diğer aktörlerin rızasını kazanmaya odaklanmıştır. Yani yumuşak güç kullanımı ön plana çıkmıştır. Yumuşak güç kullanımı kapsamında devletler, ülkelerin halklarının sempatisini kazanmaya odaklanmıştır. Bu çerçevede uygulanan politikaya kamu diplomasisi denilmektedir. Kamu diplomasisinin en mühim alanı ise eğitim diplomasisidir. Eğitim diplomasisinin artan önemi nedeniyle pek çok devlet uluslararası eğitim faaliyetlerine önem vermektedir. Bu makalede de kavramsal ve kuramsal düzeyde güç, yumuşak güç, kamu diplomasisi ve eğitim diplomasisi kavramları anlatılmaktadır. ABD, Almanya, Fransa ve Çin örneklerini inceledikten sonra makalenin konusunu belirleyen İran eğitim diplomasisi Uluslararası El Mustafa örneği üzerinden incelenecektir.
Yumuşak Güç Kamu Diplomasisi Eğitim Diplomasisi İran Uluslararası El-Mustafa Üniversitesi Yumuşak Güç, Kamu Diplomasisi, Eğitim Diplomasisi, İran, Uluslararası El-Mustafa Üniversitesi
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 21, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |