Research Article
BibTex RIS Cite

RELATIONSHIP BETWEEN MARKETING AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE: A LITERATURE REVIEW

Year 2025, Volume: 8 Issue: 1, 44 - 59
https://doi.org/10.38120/banusad.1584098

Abstract

References

  • Arıkuşu, S. (2017). Yapay Zeka İle Neler Yapabilirsiniz. Techstar, 3(18), 67.
  • Bayuk, M. N., & Demir, B. N. (2019). Endüstri 4.0 Kapsaminda Yapay Zekâ ve Pazarlamanin Geleceği. International Journal Of Social, Humanities And Administrative Sciences, 5(19), 781-799.
  • Brooks, R. A. (2018). Intelligence without reason. In The artificial life route to artificial intelligence (pp. 25-81). Routledge.
  • Chatterjee, S., Ghosh, S. K., Chaudhuri, R., & Nguyen, B. (2019). Are CRM systems ready for AI integration? A conceptual framework of organizational readiness for effective AI-CRM integration. The Bottom Line, 32(2), 144-157.
  • Chintalapati, S., & Pandey, S. K. (2022). Artificial intelligence in marketing: A systematic literature review. International Journal of Market Research, 64(1), 38-68.
  • Davenport, T., Guha, A., Grewal, D., & Bressgott, T. (2020). How artificial intelligence will change the future of marketing. Journal of the Academy of Marketing Science, 48, 24-42.
  • DCKAP (2024). Dağıtımda Yapay Zekanın Rolü. Erişim Adresi: https://www.dckap.com/blog/ai-in-distribution/ Deniz, N. (2024). Yapay Zekânın Sürdürülebilirliği: Sorumlu Yapay Zekâ. Dijital Teknolojiler ve Eğitim Dergisi, 3(1), 69-79.
  • Devang, V., Chintan, S., Gunjan, T., & Krupa, R. (2019). Applications of artificial intelligence in marketing. Annals of Dunarea de Jos University of Galati. Fascicle I. Economics and Applied Informatics, 25(1), 28-36.

PAZARLAMA VE YAPAY ZEKA İLİŞKİSİ: BİR LİTERATÜR İNCELEMESİ

Year 2025, Volume: 8 Issue: 1, 44 - 59
https://doi.org/10.38120/banusad.1584098

Abstract

Günümüzde teknolojide meydana gelen hızlı ve köklü gelişmeler, yaşamın her alanında büyük dönüşümlere yol açmaktadır. Nesnelerin interneti, büyük veri analizi, blok zinciri ve yapay zekâ gibi modern dijital çözümler, sadece yaşamın şekillenmesinde değil, iş yapış biçimlerinin de yeniden tanımlanmasında önemli rol oynamaktadır. Bu çerçevede yapay zekâ, özellikle pazarlama alanında büyük bir potansiyele sahiptir. Global ölçekteki işletmeler, pazarlama kampanyalarının etkinliğini artırmak ve en uygun yapay zekâ çözümlerini belirlemek için bu teknolojileri kullanmaktadır. Bu çalışma, pazarlama ve yapay zekâ teknolojileri arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda, yapay zekâ uygulamaları ve pazarlama alanındaki literatür taranmış, bu iki alanın etkileşimi analiz edilmiştir. Ayrıca, yapay zekânın pazarlama faaliyetlerine getirebileceği yenilikler ve potansiyel gelişmeler ele alınmıştır. Bu çalışmanın hedefi, yapay zekâ ile pazarlama arasındaki ilişkiyi ele alarak literatüre katkı sağlamak ve gelecekte yapılacak araştırmalara sağlam bir temel oluşturmaktır.

References

  • Arıkuşu, S. (2017). Yapay Zeka İle Neler Yapabilirsiniz. Techstar, 3(18), 67.
  • Bayuk, M. N., & Demir, B. N. (2019). Endüstri 4.0 Kapsaminda Yapay Zekâ ve Pazarlamanin Geleceği. International Journal Of Social, Humanities And Administrative Sciences, 5(19), 781-799.
  • Brooks, R. A. (2018). Intelligence without reason. In The artificial life route to artificial intelligence (pp. 25-81). Routledge.
  • Chatterjee, S., Ghosh, S. K., Chaudhuri, R., & Nguyen, B. (2019). Are CRM systems ready for AI integration? A conceptual framework of organizational readiness for effective AI-CRM integration. The Bottom Line, 32(2), 144-157.
  • Chintalapati, S., & Pandey, S. K. (2022). Artificial intelligence in marketing: A systematic literature review. International Journal of Market Research, 64(1), 38-68.
  • Davenport, T., Guha, A., Grewal, D., & Bressgott, T. (2020). How artificial intelligence will change the future of marketing. Journal of the Academy of Marketing Science, 48, 24-42.
  • DCKAP (2024). Dağıtımda Yapay Zekanın Rolü. Erişim Adresi: https://www.dckap.com/blog/ai-in-distribution/ Deniz, N. (2024). Yapay Zekânın Sürdürülebilirliği: Sorumlu Yapay Zekâ. Dijital Teknolojiler ve Eğitim Dergisi, 3(1), 69-79.
  • Devang, V., Chintan, S., Gunjan, T., & Krupa, R. (2019). Applications of artificial intelligence in marketing. Annals of Dunarea de Jos University of Galati. Fascicle I. Economics and Applied Informatics, 25(1), 28-36.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Financial Economy
Journal Section Research Article
Authors

Emin Ergun Selçuk 0000-0001-8568-6205

Early Pub Date June 28, 2025
Publication Date November 27, 2025
Submission Date November 13, 2024
Acceptance Date May 5, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Selçuk, E. E. (2025). PAZARLAMA VE YAPAY ZEKA İLİŞKİSİ: BİR LİTERATÜR İNCELEMESİ. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(1), 44-59. https://doi.org/10.38120/banusad.1584098