Bu çalışmada sürekli gemilerde doğrudan tahrik makinesi olarak kullanılan sürekli mıknatıslı senkron motorun (SMSM) ikinci dereceden kayan kiple kontrolü ve klasik oran/integral kontrolüne ait uygulama ve benzeşimi yapılmıştır. Üstün burulma algoritması İkinci dereceden kayan kipli kontrol sistemlerine ait bir yöntemdir. Belirsizlikler içeren simtemlerde aynı zamanda dış ve iç bozucu etkilere maruz kalan sitemlerde karşı klasik kontrol yöntemi ve kayan kip yöntemine göre dayanıklılık ve çatırdama etkisini azaltma bakımından oldukça üstünlük sağlamaktadır. Ayrıca deneysel çalışması yapılan yöntem, makinenin kontrolüne ait herhangi bir parametre bilgisi içermemektedir. Deneysel ve benzeşim sonuçları kullanılan yöntemin diğer yöntemlere göre daha üstün olduğunu göstermektedir
Gemi SMSM Elektrikle Tahrik Kayan Kip Kontrol Üstün Burulma Algoritması
In this study, implementation and simulation of second order sliding mode and conventional proportion/integral control for permanent magnet synchronous motor is accomplished that is used as propulsion machine in ship applications. Super-twisting algorithm pertain second order sliding mode control structure and enables superiorities with regard to robustness against nonlinear and including uncertainties systems, at the same time disturbance and perturbance effects in comparison with conventional proportion/integral and sliding mode method. Additionally, the method, which is studied experimentally, does not contain any parameter information dependent the machine control. Experimental and simulations studies show that the method is superior than the other methods
Ship PMSM Electric Propulsion Sliding Mode Control Super-twisting Algorithm
Diğer ID | JA22CV57EY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 2 |