Mimarlık eğitiminde teorinin medya ile birlikte geliştiği açıktır. Her ortam varsayımlarını, fırsatlarını, olanaklarını ve zorluklarını beraberinde getirmektedir. Bilgisayar teknolojilerinin gelişimi ile dijital araçların mimaride kullanımı oldukça yaygınlaşmış, fakat hem öğrenciler hem de öğreticiler tarafından yanlış anlaşıldığından ve uygun şekilde kullanılmadığından, mimari pedagojide boşluklara yol açmıştır. Bu çalışmada mimarlıkta sayısal tasarım ile ortaya konulan potansiyellerin farkındalığı ve sayısal tasarımın mimari tasarım eğitimine adaptasyonu noktasında kullanılan/önerilen pedagojik yöntemler üzerine yapılan araştırmalara odaklanılmaktadır. Çalışma kapsamında birçok farklı akademik disiplin için kapsamlı ve çoklu veri tabanlarına erişim sağlayan “Web of Science” örneklem alanı olarak belirlenmiştir. Örneklem alandaki yayılımın ve kullanımın araştırılması sürecinde, belirli bir alanda yayımlanan kitap, makale ve diğer yayınları nicel olarak analiz etmek için kullanılan istatistiksel yöntemlerden biri olan bibliyometrik haritalama yöntemi kullanılmış ve elde edilen verilere ait bibliyometrik ağların görselleştirilmesinde; "VOSviewer" yazılım aracı kullanılmıştır. Sonuçlar sayısal teknolojilerin bu alanda yapılan çalışmalarda yaygın olarak kullanıldığını, ancak tasarım yöntemi ile sayısal araç/ların bir arada etkili bir şekilde kullanıldığı pedagojik yöntemlerle ilgili araştırmaların sınırlı sayıda olduğunu göstermektedir. Ayrıca çalışmadan elde edilen veriler ve sonuçlar günümüz eğitimcilerine, tasarım pedagojisi ile ilgili daha geniş bir etki alanı açmanın potansiyel ve olanaklarını keşfetmeleri için bir perspektif sunmaktadır. Bu nedenle çalışma, mimari tasarım eğitiminde mimari tasarım stüdyolarının planlanmasına yönelik ileriye dönük yapılacak çalışmalara katkıda bulunmaktadır.
Tasarım eğitimi dijital medya sayısal tasarım mimarlıkta pedagoji bibliyometrik analiz.
It is clear that theory in architectural education develops with the media. Every environment brings its assumptions, opportunities, possibilities and challenges. With the development of computer technologies, the use of digital tools in architecture has become quite common, but it has led to gaps in architectural pedagogy as they are misunderstood and not used properly by both students and teachers. This study focuses on research on pedagogical methods used/recommended for the awareness of the potentials revealed by digital design in architecture and the adaptation of digital design to architectural design education. Within the scope of the study, "Web of Science", which provides access to comprehensive and multiple databases for many different academic disciplines, was determined as the sample area. In the process of investigating the spread and usage in the sample area, bibliometric mapping method, which is one of the statistical methods used to quantitatively analyze books, articles and other publications published in a specific area, was used. The "VOSviewer" software tool was used to visualize the bibliometric networks of the obtained data. The results show that digital technologies are widely used in studies in this field, but there are limited studies on pedagogical methods in which design method and digital tools are used effectively together. In addition, the data and results from the study provide a perspective for today's educators to explore the potential and possibilities of opening a wider field of influence on design pedagogy. For this reason, the study contributes to future studies on the planning of architectural design studios in architectural design education.
Design education digital media computational design pedagogy in architecture bibliometric analysis.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mimari Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 1 |