Endüstri 4.0 ile başlayan
gelişmeler şirketlerin sadece üretim süreçlerinde değişmelere sebebiyet
vermemiştir. Endüstri 4.0’ın, üretimi etkileyen bütün süreçlerin daha üretken,
daha akıllı, müşterinin isteklerine daha hızlı uyarlanabilir, müşteriye tam istediği
özelliklerde tam zamanında, kusursuz hizmet gibi hedefleri, diğer
departmanların da değişime ayak uydurmasını zorunlu kılmıştır. Endüstri 4.0’dan
önce de kullanılan, fakat günümüzde hepsinin ortak bir amaç için kullanıldığı
Wifi, RFID, sensörler, POS cihazları vb. akıllı sistemler, şirketlerle alakalı
her türlü veriyi üretim, satın alma lojistik, pazarlama, satış vb. süreçlerde
toplanmaktadır. Bulut sistemlerde depolanan çok büyük boyutlu verilerin bilgiye
nasıl dönüştürülebileceği hususunu önemli hale getirmiştir. Bu durum, Veri
Bilimi alanının doğmasını ve kullanımının hızla yaygınlaşmasını beraberinde
getirmiş, firmaların farklı departmanlarında Veri Bilimcisi istihdamını zorunlu
kılmıştır. Günümüz işletmeleri, İşletme Zekâsı disiplini çerçevesinde küresel
rekabete ayak uydurabilme açısından bilim ve teknoloji alanlarında yaşanan
gelişmelere hızlıca adapte olmaktadır. İşletmeyle alakalı her türlü karar verme
süreçlerini destekleyen İşletme Zekâsının içerisinde hali hazırda yer alan ve
Büyük Veri Biliminin (Analitiği) alt kolları olan Veri Madenciliği, Metin
Madenciliği, Makine Öğrenmesi ve Yapay Zeka gibi kavramlar sıkça başvurulan
teknikler olmakla beraber, Endüstri 4.0’la birlikte önemleri daha da artmıştır.
Bu çalışmada, özellikle Veri Madenciliği olmak üzere, Metin Madenciliği ve
Makine Öğrenmesi tekniklerinin pazarlama alanındaki güncel uygulamaları, 2016
yılından günümüze kadar yapılmış çalışmaların ayrıntılı incelenmesi ile ortaya
konulmaktadır. Yapılan literatür çalışmasında görülmüştür ki, bilgisayar
bilimcileri tarafından geliştirilmekte olan farklı algoritmalar hızlıca farklı pazarlama
uygulamalarında kullanılmaya başlamıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 7, 2018 |
Submission Date | April 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |
Journal of Business, Economics and Management uses Creative Commons Atıf 4.0 Licence.
Indexed: Index Copernicus, DOAJ, Crossref, CiteFactor, EBSCO, Google Scholar, ASSOS, OJOP