Schadenfreude, çalışanların işyeri faaliyetlerinde aksaklıklar oluşturabilir. Kişilerin zor durumları (acı çekmeleri) karşısında, insanlarda mutluluk veya haz duygusunun oluşmasına sebep olabilecek birçok etken söz konusudur. Bireylerin mutluluklarına karşı, kıskançlık, kin, haset, nefret gibi olumsuz duyguların sergilenmesi de normal davranışlardan değildir. Araştırmanın amacı schadenfreude kavramının oluşmasına sebep olabilecek etkenlerin neler olabileceği organizasyonel düzeyde değerlendirmektir. Amaç çerçevesinde WoS veri tabanında schadenfreude araştırmaları incelenmiştir. Araştırmada bibliyometrik analiz yönteminden faydalanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 480 araştırmadan oluşmuştur. Analiz sonucunda schadenfreude kavramına yönelik önemli çıkarımlarda bulunulmuştur. Araştırmada schadenfreude kavramının empati, sosyal karşılaştırma, hak etme, statü, kötü niyetli kıskançlık, kıskançlık, sosyal kimlik, iyi huylu kıskançlık, sosyal duygular, sosyal davranış, kızgınlık, başkalarının talihinden duyulan mutsuzluk, duygular, fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme, etkileme, özdeşleşme, rekabet, kötüye kullanma, gözetim, talihsizlik, zarar, öz saygı, rekabet, grup içi, yüz ifadesi, gülme, ahlak, covid-19, etik, sosyal biliş, sempati, grup içi ilişkiler, duygu, kimlik, neşe, sosyal, karşılaştırma, motivasyon, makyavelizm, sadizm, narsisizm, karanlık üçlü, saldırganlık, karanlık tetrad, psikopati, ahlaki kopuş ile güçlü ilişkilere sahip olduğu anlaşılmıştır. Sonuçlar organizasyonlarda schadenfreude kavramının dikkate alınmasını gerektiğini göstermiştir.
Araştırmada tüm etik kurallara uyulmuştur. Araştırma etik kurul zorunluluğu gerektirmemektedir.
Destekleyen kurum yoktur.
projeden türetilmemiştir
-
Schadenfreude can create disruptions in workplace activities. Many factors can contribute to pleasure or satisfaction in response to others' difficulties (suffering). It is also not normal for individuals to exhibit negative emotions such as jealousy, spite, envy, and hatred towards others' happiness. The research aims to evaluate the factors that may contribute to the formation of the schadenfreude concept at an organizational level. For this purpose, schadenfreude studies were reviewed in the WoS database. The study utilized bibliometric analysis methods. The study sample consisted of 480 research papers. As a result of the analysis, significant insights into the schadenfreude concept were obtained. The study found that the schadenfreude concept has strong relationships with empathy, social comparison, deservingness, status, malicious envy, jealousy, social identity, benign envy, social emotions, prosocial behavior, resentment, gluckschmerz, emotions, fMRI, affect, identification, rivalry, abuse supervision, misfortune, harm, self-esteem, competition, intergroup, facial expression, laughter, morality, COVID-19, ethics, social cognition, sympathy, intergroup relations, emotion, identity, joy, social comparison, motivation, Machiavellianism, sadism, narcissism, the dark triad, aggression, the dark tetrad, psychopathy, and moral disengagement. The results indicate that the concept of schadenfreude needs to be considered in organizations.
projeden türetilmemiştir
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hukuk, Toplum ve Sosyo-Yasal Araştırma |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | projeden türetilmemiştir |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1 |