Günümüzde, forumlar, bloglar ve sosyal medyanın geniş kesimler tarafından yoğun bir şekilde kullanılması nedeniyle bireyler, düşüncelerini, fikirlerini ve duygularını bu platformlar üzerinden paylaşmaya başlamıştır. Sosyal medya kullanımındaki artışla birlikte, araştırmacılar da duygu analizi alanında yaptıkları çalışmaları artırmışlardır. Veri hacmindeki hızlı artışla birlikte, bu verilerin etkili bir şekilde yönetilmesi ve içinden anlamlı bilgilerin çıkarılması gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda, akıllı hesaplama yöntemlerinin bu verileri analiz etmesi son derece kritik bir öneme sahiptir. Duygu analizi, verilere uygulanan bir dizi süreçle, anlamlı bilgi elde etmek amacıyla gerçekleştirilen bir yöntemdir. Bu araştırma çerçevesinde, bir metin içinde bulunan düşünce içeren verinin sistemli bir şekilde incelenmesi ve metnin duygu kategorisi ile duygu polaritesinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Belirli e-ticaret sitelerinde yer alan ürünler ile ilgili yapılan yorumların yer aldığı bir veri seti kullanılmıştır. Toplanan bu veri setinde CountVectorizer ve TF-IDF Vectorizer yöntemleri ile özellik çıkarımları gerçekleştirilmiş ve 2 farklı etiketlemeyi (Pozitif Cümle-Negatif Cümle) doğru bir şekilde yapması amaçlanmıştır. Bu eğitim sırasında Lojistik Regresyon, Naive Bayes, Random Forests ve XGBoost makine öğrenmesi yöntemleri kullanılarak karşılaştırmalı sonuçlar rapor edilmiştir. ve çıkan sonuçların başarım değerleri karşılaştırılmıştır.
Günümüzde, forumlar, bloglar ve sosyal medyanın geniş kesimler tarafından yoğun bir şekilde kullanılması nedeniyle bireyler, düşüncelerini, fikirlerini ve duygularını bu platformlar üzerinden paylaşmaya başlamıştır. Sosyal medya kullanımındaki artışla birlikte, araştırmacılar da duygu analizi alanında yaptıkları çalışmaları artırmışlardır. Veri hacmindeki hızlı artışla birlikte, bu verilerin etkili bir şekilde yönetilmesi ve içinden anlamlı bilgilerin çıkarılması gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda, akıllı hesaplama yöntemlerinin bu verileri analiz etmesi son derece kritik bir öneme sahiptir. Duygu analizi, verilere uygulanan bir dizi süreçle, anlamlı bilgi elde etmek amacıyla gerçekleştirilen bir yöntemdir. Bu araştırma çerçevesinde, bir metin içinde bulunan düşünce içeren verinin sistemli bir şekilde incelenmesi ve metnin duygu kategorisi ile duygu polaritesinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Belirli e-ticaret sitelerinde yer alan ürünler ile ilgili yapılan yorumların yer aldığı bir veri seti kullanılmıştır. Toplanan bu veri setinde CountVectorizer ve TF-IDF Vectorizer yöntemleri ile özellik çıkarımları gerçekleştirilmiş ve 2 farklı etiketlemeyi (Pozitif Cümle-Negatif Cümle) doğru bir şekilde yapması amaçlanmıştır. Bu eğitim sırasında Lojistik Regresyon, Naive Bayes, Random Forests ve XGBoost makine öğrenmesi yöntemleri kullanılarak karşılaştırmalı sonuçlar rapor edilmiştir. ve çıkan sonuçların başarım değerleri karşılaştırılmıştır.
Sentiment Analysis Natural Language Processing Deep Learning Binary Classification Feature Extraction
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Machine Learning (Other), Natural Language Processing |
Journal Section | PAPERS |
Authors | |
Early Pub Date | December 24, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | May 7, 2024 |
Acceptance Date | July 10, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: Issue: 2 |
The Creative Commons Attribution 4.0 International License is applied to all research papers published by JCS and
A Digital Object Identifier (DOI) is assigned for each published paper.