Bu çalışmanın amacı Türk katılım bankacılığında marka çağrışımları, marka farkındalığı ve algılanan
kalite boyutlarının, müşterilerin marka sadakatleri üzerindeki etkilerini araştırmak olarak
belirlenmiştir. Bu doğrultuda öncelikle marka değerinin dört temel boyutu, sonrasında katılım
bankacılığının sektördeki yeri üzerine kapsamlı literatür taraması yapılmıştır. Sonrasında kavramsal
bir araştırma modeli oluşturularak, önerilen modelin hipotezleri Türk katılım bankacılığı
müşterilerinden anket yöntemiyle toplanan verilerle SPSS programında test edilmiştir. Analizlerin
sonucunda marka çağrışımları, farkındalığı ve algılanan kalite boyutlarının müşterilerin marka sadakatine
pozitif etkisi olduğu açığa çıkmış olup, özel ve kamu katılım bankaları arasında karşılaştırmalar
yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarının katılım bankacılığı yöneticilerine ve marka yönetimi
akademisyenlerine çeşitli açılardan katkıda bulunması beklenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bankacılık ve Sigortacılık (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 17 Sayı: 1 |