Bu çalışmanın amacı, yeni başlatılan yapay zeka tabanlı ChatGPT’nin kütüphane hizmetleri üzerindeki etkisini ve etkinliğini araştırmaktır. Çalışma, kütüphaneler ve bilgi merkezleri gibi ortamlardaki ChatGPT uygulamalarının bir analizini sunmaktadır. Bu çalışmada nitel yöntem uygulanmıştır. Veri toplama aracı ChatGPT ile gerçekleştirilen görüşmelerdir. ChatGPT’ye kütüphane ve bilgi yönetimi performansı hakkında altı açık uçlu soru sorulmuştur. Bulgular, ChatGPT’nin kütüphaneler ve kullanıcıları için yararlı bir araç olduğunu göstermektedir. ChatGPT diğer chatbotlara göre daha gelişmiştir. Bilgiye erişimi, bilgiye en hızlı şekilde ulaşmayı, kaynak geliştirmeyi, danışma hizmetlerini, kütüphane eğitimini ve araştırma faaliyetlerini destekler. Bu çalışma, ChatGBT ile yapılan görüşemeler ve ChatGPT’den alınan yanıtlara dayanan yenilikçi bir çalışmadır. Daha önce ChatGPT ile kütüphane ve bilgi hizmetleri bağlamında yapılan birkaç çalışmanın varlığı söz konusudur.Ancak bunlar bu çalışmada tartışılan altı soruyu kapsamamaktadır ChatGPT en yeni chatbot’a sahiptir. Sonuç olarak bu çalışma, kütüphanecilerin ve kütüphane politika yapıcılarının bu teknolojiyi edinmelerine ve kütüphane hizmetlerinde ChatGPT’yi adil bir şekilde kullanmalarına yardımcı olabilir.
This research work prepared under the international ethical guidelines.
There is no conflict of interest in this research work.
The purpose of this study was to explore the impact of and effect on library services of the newly launched AI-based ChatGPT. The study presents an analysis of ChatGPT applications in environments such as libraries and information centers. Qualitative methodology was applied in this study. The data collection tool was that of interviews which were conducted with ChatGPT. Six open-ended questions were asked of ChatGPT about the library and information management performance. The findings show that ChatGPT is a helpful tool for libraries and their users. ChatGPT is more advanced compared to other chatbots. It supports information access, the fastest retrieval of information, resource development, reference services, library instruction, and research activities. This is an innovative study based on interviews and responses taken from ChatGPT. A few studies were previously conducted with ChatGPT in the context of library and information services. However, these did not cover the six questions discussed in this study. ChatGPT has the latest chatbot. This study helps librarians and library policymakers acquire this technology and make fair use of ChatGPT in library services.
ChatGPT Chatbot Natural Language Processing (NLP) Artificial Intelligence Chat References Information retrieval
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Information Systems (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 18, 2024 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 20 |