Belaruslu öğrencilere Türkçe öğretimi sırasında karşılaşılan sorunlara değinilen ve
bu sorunlar karşısında neler yapılabileceği hususunda çözüm önerilerinde bulunulan
bu çalışmada yer alan bilgilere, katılarak gözlem metoduyla sınıf içi uygulamalar
aracılığıyla ulaşılmıştır. Sınıf içi uygulamalara kırk altısı kız, sekizi erkek olmak üzere
elli dört öğrenci katılmıştır. Bu öğrencilerin yaş aralığı ise on sekiz ile yirmi iki yaş
arasındadır. Belarus’ta Türkçe öğretiminde bulunacak akademisyenlere sorunlar ve
çözüm önerileri içeren bu çalışmayla Türkçe öğretiminde daha hızlı yol alınacağı
öngörülmektedir.
In this study, problems that Byelorussian students encounter during Turkish
education were mentioned and possible solution suggestions against these problems
were provided. The information in this study was acquired by using observation method
during classroom activities. Totally 54 (fiftyfour) students participated in classroom
activities, 46 (fourtysix) of which is female and 8 (eight) of which is male. The age of
these students were between 18 (eighteen) and 22 (twentytwo). It has been envisaged
that this study, where problems and solution suggestions were provided, would be
beneficial for academicians that will provide Turkish education in Byelorussia and
would yield progress in Turkish education in Byelorussia.
Journal Section | Research Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 65 Issue: 1 |