Research Article
BibTex RIS Cite

MATEMATİKSEL DÜŞÜNCEDE SAYI SIFATLARI VE NİCELİK ZARFLARI

Year 2006, Volume: 54 Issue: 2006/1, 113 - 130, 01.01.2009

Abstract

Dil ve matematik düşünce arasındaki ilişki konusunda dil temelli araştırmalar
çok azdır. Hele sayı sıfatları ve nicelik zarflarına dayalı araştırmalar Türkçe temelli
olarak yapılmamıştır. Bu araştırmada Sinop ili ilköğretim okulları 2., 3., 4. ve 5. sınıf
üzerinde yapılan sayı sıfatları ve nicelik zarfları konulu araştırmaların matematiksel
düşünce ile ilişkileri kuramsal olarak tartışılmış ve bazı bulgular sonuç bölümünde
verilmiştir.

References

  • Ferah, Aysel(2005c). “Sayı Sıfatlarının Matematiksel Düşüncenin Gelişimindeki İşlevi”V. Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyumu Bildirileri (24-25 Haziran 2005). Marmara Üniversitesi: İstanbul
  • Ferah, Aysel (2005d). “Sayısal Düşünce ve Sayı Sıfatları” 3. Uluslararası Türk DünyasıSosyal Bilimler Kongresi Bildirileri (07-09 Haziran 2005). Sakarya Üniversitesi Yayınları: Sakarya
  • Grünberg, Teo (1999). Anlam, Belirsizlik ve Çok Anlamlılık (haz: Nurten Sıcakyüz, NuranDemir). Ankara: Gündoğan Yayınları.
  • Okar, Ahmet. (2006)Türkçenin Matematiği. Petek Dergisi. İstanbul.
  • Özcan, Ali Osman (2000). Algıdan Yoruma Yaratıcı Düşünce. İstanbul: Avcıol Basım Yayım.
  • Piaget, Jean (1989). Çocukta Dünya Tasarımı (çev; Prof. Dr. Refia Uğurel Şemin). İstanbul:Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Piaget, Jean (1939). Çocukta Hüküm ve Muhakeme (çev; Sabri Esat Siyavuşgil). İstanbul:Devlet Basımevi.
  • Piaget, Jean (1938). Çocukta Dil ve Düşünme (çev;Sabri Esat Siyavuşgil). İstanbul: DevletBasımevi.
  • Wood, David (2003). Çocuklarda Düşünme ve Öğrenme (çev: Mine Özünlü). İstanbul:Doruk Yayınları.

MATEMATİKSEL DÜŞÜNCEDE SAYI SIFATLARI VE NİCELİK ZARFLARI

Year 2006, Volume: 54 Issue: 2006/1, 113 - 130, 01.01.2009

Abstract

There is a little research base on language include connection of language and

matematical thought. Especially research base on Turkish about number adjectives

and quantity adverbs aren’t done. In this research, number adjectives and quantity

adverbs which connection with mathematical thought are being discusssed theoretical

and some findings is presented in conslusion part in 2., 3., 4. and 5. c.

References

  • Ferah, Aysel(2005c). “Sayı Sıfatlarının Matematiksel Düşüncenin Gelişimindeki İşlevi”V. Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyumu Bildirileri (24-25 Haziran 2005). Marmara Üniversitesi: İstanbul
  • Ferah, Aysel (2005d). “Sayısal Düşünce ve Sayı Sıfatları” 3. Uluslararası Türk DünyasıSosyal Bilimler Kongresi Bildirileri (07-09 Haziran 2005). Sakarya Üniversitesi Yayınları: Sakarya
  • Grünberg, Teo (1999). Anlam, Belirsizlik ve Çok Anlamlılık (haz: Nurten Sıcakyüz, NuranDemir). Ankara: Gündoğan Yayınları.
  • Okar, Ahmet. (2006)Türkçenin Matematiği. Petek Dergisi. İstanbul.
  • Özcan, Ali Osman (2000). Algıdan Yoruma Yaratıcı Düşünce. İstanbul: Avcıol Basım Yayım.
  • Piaget, Jean (1989). Çocukta Dünya Tasarımı (çev; Prof. Dr. Refia Uğurel Şemin). İstanbul:Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Piaget, Jean (1939). Çocukta Hüküm ve Muhakeme (çev; Sabri Esat Siyavuşgil). İstanbul:Devlet Basımevi.
  • Piaget, Jean (1938). Çocukta Dil ve Düşünme (çev;Sabri Esat Siyavuşgil). İstanbul: DevletBasımevi.
  • Wood, David (2003). Çocuklarda Düşünme ve Öğrenme (çev: Mine Özünlü). İstanbul:Doruk Yayınları.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Aysel Ferah This is me

Publication Date January 1, 2009
Published in Issue Year 2006 Volume: 54 Issue: 2006/1

Cite

APA Ferah, A. (2009). MATEMATİKSEL DÜŞÜNCEDE SAYI SIFATLARI VE NİCELİK ZARFLARI. Türk Dili Araştırmaları Yıllığı - Belleten, 54(2006/1), 113-130.