Research Article
BibTex RIS Cite

Spor Bilimleri Öğrencilerinin Futbol Alan Bilgisi Düzeylerinin İncelenmesi

Year 2023, , 64 - 75, 31.03.2023
https://doi.org/10.55929/besad.1150649

Abstract

Alan bilgisi, bir öğretmenin öğretmek için sahip olduğu anlık bilgi olarak ifade edilmektedir. Yeterli alan bilgisine sahip olmak öğreticiler için vazgeçilmezdir. Spor bilimleri alanında farklı bölümlerde öğrenim gören öğrencilerin fiziksel aktivite ve spor derslerinde yeterli alan bilgisine sahip olmaları beklenmektedir. Bu çalışmanın amacı spor bilimleri öğrencilerinin futbol alan bilgisi düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmaya bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 38 antrenörlük eğitimi bölümü (22 erkek ve 16 kadın), 45 spor yöneticiliği bölümü (31 erkek ve 14 kadın) ve 34 rekreasyon bölümü (22 erkek ve 12 kadın) öğrencisi katılmıştır. Araştırmada, nedensel karşılaştırma tasarımı kullanılmıştır. Katılımcıların genel alan bilgisi düzeyini ölçmek için Dervent ve arkadaşları (2018) tarafından geliştirilen futbol genel alan bilgisi testi kullanılmıştır. Özelleşmiş alan bilgisi için ise Ward ve arkadaşları (2017) tarafından geliştirilen içerik haritaları tercih edilmiştir. İstatistiksel hesaplamalarda ANOVA ve tanımlayıcı istatistik tercih edilmiştir. Bulgulara göre üç grubun genel ve özelleşmiş alan bilgisi düzeyleri beklenen değerin altında bulunmuştur. ANOVA bulgularına göre üç bölüm öğrencilerinin futbol genel alan bilgisi (F(1,114)=1.07, p>.05) ve özelleşmiş alan bilgisi (F(1,114)=.76, p>.05) arasında anlamlı farklılık belirlenmemiştir. Sonuç olarak, antrenörlük eğitimi, spor yöneticiliği ve rekreasyon bölümü öğrencileri beklenen futbol genel ve özelleşmiş alan bilgisi düzeyine ulaşamamıştır. Belirtilen bölümlerdeki fiziksel aktivite ve spor derslerinin alan bilgisinin alt boyutlarına göre yeniden düzenlenmesi önerilir.

References

  • Ball, D.L.,Thames, M.H., & Phelps, G. (2008). Content knowledge for teaching: What makes it special? Journal of Teacher Education, 59, 389–407. doi:10.1177/0022487108324554.
  • Dervent, F., Tsuda, E., Devrilmez, E., & Ward, P. (2016). Content development coding assessment manual. Version 2.1. Retrieved from https://u.osu.edu/ltpe/
  • Dervent, F., Ward, P., Devrilmez, E., & Tsuda, E. (2018). Transfer of content development across practica in physical education teacher education. Journal of Teaching in Physical Education, 37(4), 330-339.
  • Grossman, P. L. (1990). The making of a teacher: Teacher knowledge and teacher education, New York: Teacher College Press.
  • He, Y., Ward, P., Wang, X., &Li, W. (2017). Chinese physical education teachers’ specialized content knowledge of soccer. Research Quarterly for Exercise and Sport Supplement, 88, A4.
  • Ince, M.L., Ward, P., & Devrilmez, E. (2012). Common Content Knowledge and Specialized Content Knowledge on Physical Activity and Sport Courses in Turkish PETE Programs. Oral session presented at 12th International Sport Science Congress, Denizli, Turkey. Iserbyt, P., Ward, P., & Coolkens, R. (2018). The effect of specialised content knowledge on pedagogical content knowledge and student learning. In AIESEP, Location: Edinburgh.
  • Iserbyt, P, Ward, P., & Li, W. (2017). Effects of improved content knowledge on pedagogical content knowledge and student performance in physical education. Physical Education and Sport Pedagogy, 22, 71–88. doi:10.1080/17408989.2015.1095868
  • Iserbyt, P., Ward, P., & Martens, J. (2016). The influence of content knowledge on teaching and learning in traditional and sport education contexts: an exploratory study. Physical Education and Sport Pedagogy, 21(5), 539-556.
  • Kim, I. (2015). Exploring changes to a teacher’s teaching practices and student learning through a volleyball content knowledge workshop. European Physical Education Review, 1356336X15599009.
  • Kim, I., Lee, Y. S., Ward, P., & Li, W. (2015). A critical examination of movement content knowledge courses in physical education teacher education programs. Journal of Teaching in Physical Education, 34(1), 59-75.
  • Kim, I., Ward, P., Sinelnikov, O., Ko, B., Iserbyt, P., Li, W., & Curtner-Smith, M. (2018). The Influence of content knowledge on pedagogical content knowledge: An evidence-based practice for physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 37(2), 133-143.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2017). İlköğretim beden eğitimi dersi1-8. Sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Rink, J. (1979). Development of a system for the observation of content development in physical education (unpublished doctoral dissertation). The Ohio State University, Ohio.
Year 2023, , 64 - 75, 31.03.2023
https://doi.org/10.55929/besad.1150649

Abstract

References

  • Ball, D.L.,Thames, M.H., & Phelps, G. (2008). Content knowledge for teaching: What makes it special? Journal of Teacher Education, 59, 389–407. doi:10.1177/0022487108324554.
  • Dervent, F., Tsuda, E., Devrilmez, E., & Ward, P. (2016). Content development coding assessment manual. Version 2.1. Retrieved from https://u.osu.edu/ltpe/
  • Dervent, F., Ward, P., Devrilmez, E., & Tsuda, E. (2018). Transfer of content development across practica in physical education teacher education. Journal of Teaching in Physical Education, 37(4), 330-339.
  • Grossman, P. L. (1990). The making of a teacher: Teacher knowledge and teacher education, New York: Teacher College Press.
  • He, Y., Ward, P., Wang, X., &Li, W. (2017). Chinese physical education teachers’ specialized content knowledge of soccer. Research Quarterly for Exercise and Sport Supplement, 88, A4.
  • Ince, M.L., Ward, P., & Devrilmez, E. (2012). Common Content Knowledge and Specialized Content Knowledge on Physical Activity and Sport Courses in Turkish PETE Programs. Oral session presented at 12th International Sport Science Congress, Denizli, Turkey. Iserbyt, P., Ward, P., & Coolkens, R. (2018). The effect of specialised content knowledge on pedagogical content knowledge and student learning. In AIESEP, Location: Edinburgh.
  • Iserbyt, P, Ward, P., & Li, W. (2017). Effects of improved content knowledge on pedagogical content knowledge and student performance in physical education. Physical Education and Sport Pedagogy, 22, 71–88. doi:10.1080/17408989.2015.1095868
  • Iserbyt, P., Ward, P., & Martens, J. (2016). The influence of content knowledge on teaching and learning in traditional and sport education contexts: an exploratory study. Physical Education and Sport Pedagogy, 21(5), 539-556.
  • Kim, I. (2015). Exploring changes to a teacher’s teaching practices and student learning through a volleyball content knowledge workshop. European Physical Education Review, 1356336X15599009.
  • Kim, I., Lee, Y. S., Ward, P., & Li, W. (2015). A critical examination of movement content knowledge courses in physical education teacher education programs. Journal of Teaching in Physical Education, 34(1), 59-75.
  • Kim, I., Ward, P., Sinelnikov, O., Ko, B., Iserbyt, P., Li, W., & Curtner-Smith, M. (2018). The Influence of content knowledge on pedagogical content knowledge: An evidence-based practice for physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 37(2), 133-143.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2017). İlköğretim beden eğitimi dersi1-8. Sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Rink, J. (1979). Development of a system for the observation of content development in physical education (unpublished doctoral dissertation). The Ohio State University, Ohio.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Nergiz Erdem 0000-0001-8982-920X

Mehmet Acet 0000-0003-3601-1601

Ekrem Yasin Tabak 0000-0002-5794-258X

Publication Date March 31, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Erdem, N., Acet, M., & Tabak, E. Y. (2023). Spor Bilimleri Öğrencilerinin Futbol Alan Bilgisi Düzeylerinin İncelenmesi. Beden Eğitimi Ve Spor Araştırmaları Dergisi, 15(1), 64-75. https://doi.org/10.55929/besad.1150649